STILIGSTE VOTTENE EVER!

Svetlana Gordon

 

“An apple a day keeps the doctor away” – Men DET kan et par skikkelig gode votter også gjøre! Ingenting er verre enn neglesprett når du f.eks skal dille med nøkler og åpning av en dør! Brrr!
Nei, god varme votter er et møst på de kaldeste vinterdagene og det er ekstra stas når de
er så utrolig lekre og stilige som disse 🙂

Dette er sømløse votter hvor det er FotoTurtotial i oppskriften slik at det er enklere å skjønner 🙂

Disse kan du faktisk strikke i Drops Big Delight om du ikkje får tak i orginalgarnet + du trenger noe ensfarget Merinogarn som er tynt, f.eks sokkegarn på 200 m pr 50 gr

 


 

Svetlana Gordon

 

 

 

COZY MITTENS
Bildene over

 

 

 

* * * *

Hmmm eg har hatt sånn skikkelig fredagsfølelse i dag og gledet meg til “The Voice” i kwell….helt til eg sjekket Tv Programmet for når det skulle starte…..Jaja da får eg heller vente til i morgen 🙂 Me har nå
i allefall fått i hus HelgeKosen + bestilt tid for EU-kontroll så ja, noe er da blitt gjort tross ØSENDE regn, var herlig å komme hjem og hoppe i dusjen 🙂 Ja eg har allerede tent stearinlys for
det er jo faktisk mørkt allerede 🙂

 

Eg kommet til sesong 2 av “Outlander” og fy søren for en flott serie,
men shit for noen kjærlighetsscener! OMG! haha

 

Lua har eg litt igjen på, men min strikkefasthet stemmer nok IKKJE med oppskriften for eg klarer å få med alt mønsteret på str 2/4 år og det stemmer ikkje ut i fra bildet….Hmmm håper virkelig ikkje den blir for trang!?? Må nok sende en melding til niesa mi og spør om hodemål. Ser alltid for meg at de små er større enn de er så det kan være at den passer, eg har mer enn en gang strikket for store luer!
Satser på at eg snart er ferdig for nå frister det å strikke på Still Light`en! Mange i Samstrikken har kommet ganske så langt så eg må få opp dampen kan du si 🙂

Sånn ellers, ja for å skryte litt så nærmer Gruppa mi seg hele 10.000 medlemmer!
Utrolig for det var eg ikkje forberedt på! Har DU lyst å bli medlem kan du melde deg inn HER!

 

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
DEILIG KWELL!

Go`klem fra ei Vibbedille ved godt mot 🙂

#Strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #mittens #cozymittens #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

5 kommentarer
    1. Hei søte du:)).
      Litt utenom tema, men du som bruker så mye forskjellig garn kan kanskje hjelpe oss?
      Hvilke billigere garntyper kan man erstatte Sandnes Fritidsgarn med? Type Nille, Europris og den slags. Må være fint å tove da det skal brukes til vinhøner og ugler som pappvinskjulere:)).
      Tusen takk på forhånd.
      Og takk for morsom og hyggelig inspirasjon:). Koser meg med å lese bloggen din, må innom hver dag:).
      Klem fra Merete

    2. Merete: Tja, nå er ikkje eg den som tover mest, MEN de gangen eg har gjort det har eg da brukt Fritidsgarn til Voter, men så selv at dette var jo virkelig steget i pris! MEN, Østlandsgarn/Safir/Vestlandgarn det har eg tover “ting” i som høner, kyllinger og eller bruks og pynteting og det blir veldig fint! Bare strikk det løst 🙂

Siste innlegg