JUMBO SJERF – GRATIS OPPSKRIFTER

Purl Soho

 

Siden eg ble litt sånn henført av disse skikkelig Jumbo sjerfa bare MÅTTE eg inn på “Nødvendelig Rommet” en tur, ja eg fikk eg ganske stor trang til å sjekke ut noen pinner…..Å du helsikkens vannbakkelse, men her snakker me skikkelig utstyr altså! Eg fant strikkepinner nr 20 på døra min, ja det var de tjukkeste eg har! Me snakker søren meg ikkje småsaker altså! Sjerfet over strikkes på pinne 25! (De andre av disse oppskriftene strikkes på 12) EN gang skal eg strikke noe skikkelig JUMBO,
men det er liksom sånn; Skal eg gjøre det ja så skal eg gjøre det SKIKKELIG! Ja som eg har nevnt før så kunne eg seriøst tenkt meg et par kosteskaft for å ha prøvd haha Eg holder på med ei sånn dørmatte til å ha innafor skyvedøra her i stua, den strikkes på pinne 12 i sånn typ Spagettigarn,
men er var et mareritt! For ikkje å snakke om TUNGT! Var skikkelig pyton og utmattende å strikke,
men etter å ha sett hvor tjukt pinne 25 er så virkelig det plutselig helt overkommelig!
Uansett, garnet som brukes i disse sjerfa er jo veldig lett da OG mykt!

Garnet til sjerfet over er i Babyalpakka og Merino, høres jo deilig ut
 Du finner det HER! Du, ett hespe inneholder KUN 15 m!! Dvs du trenger 6 hesper til dette sjerfet!!
OMG! Da vil det til slutt veie hele 750 gram!!! JISES! Det er mye å ha hengende rundt halsen!!!
Trekker tilbake min uttalelse på at det er lett tror eg *ler meg ihjel*

Men EN ting, det er ganske stilig da!!

 

 

 

JUMBO GARTER SCARF
Str 7″ X 74″

 

 

 

 

 

 

 

 

Purl Soho

Da tror eg nok dette sjerfet hadde blitt mye bedre ( i forhold til vekt i allefall) Her trenger du kun 3 hesper av DETTE garnet og det vil ikkje veie mer enn 375 gram – Det kan gå an 😉 +
at garnet finnes i mange flotte farger! STORT +

 

 

COLOR TIPPED SCARF IN
GENTLE GIANT

Str Barn og Voksen

 

 

 

 

 

 

 

 

Purl Soho

Dette trenger 4 nøster av det samme garnet som det forrige sjerfet 🙂
+ at dette og det forrige strikkes på pinne 12

 

 

LATTICE BRIOCHE SCARF 
Str 8″ X 84″

 

 

 

 

 

 

 

 

Purl Soho

Her trenger du enten 3 eller 5 hesper av DETTE deilige garnet!
Det avhenger av hvilken størrelse du strikker

 

COLOR DIPPED SCARVES
I 2 størrelser

 

 

 

 

 

* * * *

Onsdag, midt i uka og i morgen er det helg! Ikkje bare det, men eg har allerede kjøpt den aller første Julegaven! JuHuuu Dib har fri skolen på fredag, bedre enn det kan det vel neppe bli syns eg!
Det er noe magisk over det å ha fri en fredag syns eg! EXTRA lang helg!
Kan være greit med litt skikkelig opplading for han sin det! Nå blir det virkelig hardkjør på skolen fremover! Masse prøver i alle fag frem til heldagsprøvene! De kommer på rekke og rad nå!
+ det blir hardkjør på trening frem til Graderinga i desember! Gleder meg, det er alltid så høytidelig og ikkje minst utrolig spennende! Eg har ikkje misset èn Gradering og nå er det noen år siden han startet!

Ble ferdig med votten i går JuHuuu, den ble jo som forventet alt for kort for meg, men det var også meningen for eg gjorde litt forkortelser der det lot seg gjøre så eg håper den blir bra! Begynte ikkje på nr 2 i går siden det var så sent så eg strikket i steden for noen pinner på Shetland Sjalet mens eg skravlet med Amira i mobilen i over 1,5 time! ELSKER de lange, gode (dype??) samtalene våre 🙂
Tror ikkje det finnes den ting me ikkje kan snakke om og det føles veldig godt!

Som nevnt så var eg ganske flink i går, ja eg vasket jo gangene og badet så eg vurdere å fortsette på runden i dag! Ja nå har eg jo 2 “nye” gulv som også kan vaskes; Hobbyrommet/Garderoben og garnrommet! Der var det jo noen GAMLE tepper oppå gulvbelegg, det rev me jo av og nå kan eg altså vaske gulvene der inne og det må eg nok gjøre nå 🙂 Kanskje eg også kan få vasket dørene i gangen?
Greit å ta litt sånn hver dag og når Julepynten skal opp er det bare å sveipe øya over så er det jo så fint og rent rimelig kjapt 🙂 Får kjenne litt på hva de der hersens skuldrene min klarer! Litt problem med å gjøre ting i høyden, men men. Blir ultralyd på mandag så da vet eg vel kanskje noe mer 🙂

Anyway, etter på kaster eg meg nok over vott nr 2, der etter, ja da skal eg strikke NOK et par!
Tenkte eg skulle teste de ut i Alaska! Hadde planer om ei lue i det garnet ser du og eg tror det vil gå bra med vottene også 🙂 Dvs nok en gave i bok…Nesten!

Håper dagen din har startet bra? Kjenner eg må ha en kopp kaffi til, men så er nok ting falt på plass
og eg kan begynne å svinge meg og forvente at kroppen fungerer!

 

 

KOS DEG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #Knit #pattern #freepatttern #jumboscarf #jumboyarn #purlsoho #giantyarn #tykkepinner #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg