2 KLASSISKE OG VÅRLIGE CARDIGAN

Marie Green

 

Nå har eg hatt denne cardiganen på lista mi i over 1 år…SUKK….eg syns den er fortsatt like flott!
En klassisk og allsidig cardigan er jo noe man egentlig burde hatt mangen av på hylle syns eg! Ja, det er supert til å bruke i værskiftet mot våren over ei skjorte og etter hvert en topp under 🙂

Flott til både jeans, shorts og skjørt! Selv midt på sommeren kan det jo bli ganske kjøling når sola forsvinner bakom naboblokke så det er absolutt en perfekt terrassejakke  i mitt tilfelle 🙂 Eller når du vandrer rundt i hagen og plukker opp lekene etter dagens aktiviteter
i sola og nyter en liten stund i stillhet for deg selv 🙂

 

 

 

SOUTHWELL CARDIGAN
Bildet over
Opp til 54″ rundt brystet
Strikkes Top/Down

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marie Green

 

Denne har også lekkert mønster nedover ermene 🙂

 

 

MAE CARDIGAN
Opp til 54″ rundt brystet
Strikkes Top/Down

 

 

 

 

 

 

 

* * * *

Endelig en morning i fullstendig stillhet! Selv om eg ikkje sto opp før halv 10 har eg allerede fått en hel time til nå i fullstendig ro og fred! Det er noe eg har savnet etter ei hektisk uke 🙂 Alle de 3 andre sover ennå og det passer meg fint om eg får et par timer til 🙂 Ja t.o.m Milo ligger her å snorker og har ikkje sett på meg ennå – Kun meg og fuglene som spiser frokost på terrassen 🙂

Skal egentlig gjøre fint lite i dag, eller, selv om det er lørdag skal eg tømme et stativ som står på gangen, men eg har ikkje tenkt å vaske mer klær før over helga. Ali skal innvadere kjøkkenet i dag og lage en ganske omfattende middag til i kwell. Da er det best å skygge banen om man ikkje vil bli nedtrokket haha Ja han er fullstendig i sin egen boble når han kokkelerer 🙂 Han skal laga Mansaf, i bunn og grunn er det et digert fat med Ris, mandler, hasselnøtter, valnøtter, kalkunkjøtt og lammekjøtt + ei skål med salt laban m/masse agurk! Men hver enkel ting skal behandles på hver sin måte med hvert sitt krydder før alt møtes til slutt. Det er helt HIMMELSK!

Faktisk fikk eg strikket en del i går kwell, men eg må ta meg i nakken om eg skal bli ferdig slik at eg kan lage Give Away i dag! Får se hva eg får til, men spørs om det ikkje blir i morgen 🙂 Kan jo være kjekt med noe gøy på en søndag også da 🙂

Uansett må eg på badet å fikse håret, det er som vanlig et kråkereir etter hårvask! Ulempen med å ha en hel meter med hår, men eg er langt fra klar til å gjøre noe drastisk ennå haha Ser ut for at eg skal til frisøren på tirsdag og DET er etterlengtet! Da skal alle de små grå til pers og eg tenker eg må lettet litt på mengden å bare klippe det litt opp rundt ansiktet 🙂 Kanskje freshe opp stripene? Får se 🙂
Herlig skal det i allefall bli så eg håper på oppholdsvær ikkje noe glatt!

Nå er det vel litt sånn stille før stormen her i vest! I følge værmeldingen skal det blåse kraftig opp fra ca kl 12 og det skal bli et heidundrande regnvær! Håper på mange + grader så det ikkje blir polka
og glatte veier, er litt skummelt sånn på denne årstida! Gleder meg til SNØKLOKKENE kommer!

KOS DEG OG HA EN
MAGISK OG HERLIG LØRDAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #cardigan #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg