BARN & ALPAKKA GARN

Reklame | House of Yarn/ Knit At Home og Linde Garn

Design av Paula Leme

 

Bare for å ta det først; Barn under 3 mnd skal ikkje bruke klær, tepper, kosedyr etc som er strikket
i alpakka av den enkle grunn fordi alpakkagarn har løse fibre som kan pustes inn! Det er ikkje bra!

 

En annen ting når det kommer til alpakka garn, ja du kan ta det som et ganske SUPERT Tips faktisk; Hvis du f.eks har strikket en genser som du klør i nesa av og ikkje bruker av den grunn, legg hele genseren i fryseren! Jepp, legg den gjerne i en pose og få den nedfryst, la den ligge minst et døgn!
Etterpå tar du den ut av fryseren og så går du ut med den og rister den hardt og skikkelig! Alpakkafibrene er jo fryst vettu og de knekker rett av og flyr avgårde med vindene, genseren vil nå klø mindre i nesa! Hvis den fortsatt klør litt, ja så gjør du alt dette èn gang til 🙂 Eg måtte gjøre det
med et teppe og det funket helt supert 🙂

 

En annen ting når det kommer til alpakka er at det er 6 ganger varmere enn ull og da er det supert med f.eks tynn alpakkagenser som et mellomlag på en kald vinterdag! Over ullundertøyet og under heldressen som ungene har på seg når de er ute 🙂 Da vil de små slettes ikkje fryse 🙂 Visste du forresten av alpakkaull ikkje tar til seg lukt så lett som saueull? DET er jo praktisk med tanke på barn!

Selv om det kan være vanskelig å tro så er faktisk alpakkagarn svalt om du velger å bruke det på plagg som også brukes om sommeren! Helt sant altså! 3 av disse plaggene eg har lagt ut her er strikket
i alpakka garn, men selvfølgelig om barnet syns at alpakka klør, ja så strikk de f.eks i Merino ull 🙂

 

 

ÅSNE`s SWEATER
Bildet over
Str 18 mnd —> 6 år

 

Her kan du fint bruke Classic Alpaca Wool fra Knit At Home (Utrolig mangen flotte farger!)
eller Alpakka Ull fra Linde Garn på Nille 🙂 Design Nr 1, 2 og 4 her kan strikkes i disse garntypene
og ingenting er vel bedre enn garn som er lett tilgjengelig? 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Paula Leme

 

JOANA`s DRESS
Str 18 mnd —> 6 år

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Paula Leme

 

Denne kjolen strikkes i et blandingsgarn så Classic Cotton Merino
fra Knit At Home kan fint brukes 🙂

 

 

THEODORA`s PINAFORE DRESS
Str 18 mnd —> 6 år

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Paula Leme

 

ÅSNE`s CARDIGAN
Str 18mnd —> 6 år

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Paula Leme

 

Så herlig skjørt! Enkelt og greit liksom + det passer SUPERT til både jakken og genseren i dette innlegget 🙂 “SMOKK” og du har et flotters sett som både kan brukes til fest og i barnehagen 🙂

 

 

YONATI`s SKIRT
Str 18 mnd —> 6 år

 

 

 

 

 

 

* * * *

Både eg og værmeldingen fikk riktig: Det regner, der med kan dagen nytes til akkurat det man vil!
Ali f.eks, ja han driver å vasker inne på kontoret sitt og DET trengtes kan du si 🙂 Eg har fått vasket et par maskiner og hengt opp, Amira stakk på trening og DibHassan har SØNDAG! Dvs at han sitter
å Gamer med kompisene sine og er alt annet enn tilgjengelig 🙂

Eg har fikk ferdig halskanten før eg bevilget meg en lang dusj så nå føler eg meg godt comfy
i koseklær og ullsokker 🙂 Nå ser det da sånn ut:


Har fått plukket opp til stolpen til knapphulla og det er jo den verste syns eg!! Når det var gjort var det
å tegne stolpen på et papir og regne!! Tror eg har fått det sånn noenlunde til med avstander og antall masker i hvert knapphull! Kvier meg som regel alltid for denne delen og ble noe usikker nå for maskeantallet i selve hullene siden eg ikkje har knappene eg skal bruke! Målet på knappene er enten 2,5 cm eller 3 cm, større enn eg vanligvis brukes og eg vil tror at det da er for lite med 2 m i hullet?
Eg har regnet meg ut med at eg feller 3 masker så satser eg på at det går greit 🙂

Mellom pinnene er det en del flipping med fjernkontrollen!! Har liksom ingenting kjekt å følge med på av serier eller filmer…Det er på mange måter et must når eg strikker! Ser ut for at det blir “Kulinaris” på meg denne søndagen også! Ikkje så dumt egentlig da det både er spenning, tårer og drama all mass!

Krysser fingrene for en heidundrande trådFEST til kwellen!

KOS DEG OG HA EN
HERLIG ETTERMIDDAG!

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Så nydelige plagg :-)) Her skinner sola, var spådd både grått og trist – men heldigvis skinner sola foreløpig. Nyt søndagen uansett vær 🙂

Siste innlegg