EVENTYRLIG FLOTT GENSER

Design av Martina Reichelt

 

La meg nå for sikkerhets skyld bare si “Obs Obs” først som sist! Denne oppskriften er på TYSK!
MEN, det er ALLTID et stort men, ikkje det?? Nå skal du høre; Hvis du som meg virkelig falt for denne genseren så VET eg at lysten til å strikke den er størren enn angsten for ei TYSK oppskrift?

 

Hvis me er enig så lang, ja da skal eg oppmuntre deg videre, så bare forsett å lest; Oppskriften består også av et detaljert diagram over front/bak og erm så du trenger absolutt ikkje ha særlig forståelse for det tyske språket, men det er bra å være en noe erfaren strikker – noe eg tror du gjerne måtte ha vært UANSETT språk 🙂 Så ja-mitt råd, om du likte genseren, er å bare kaste seg over den
og ikkje TENK for mye 🙂

 

Selv om eg har bodd et år i Sveits og praktiserte SveitserTysk hjemme med Ali i 5 år så er eg ingen ekspert i språket, men hvis du VIRKELIG studere en tysk setning så vil du veldig ofte skjønne hva som står, mye er likt vårt eget språk og hvis ikkje; Så finnes Google Oversetter, eg pleier å bruke DENNE 🙂

 

 

 

Design av Martina Reichelt

 

Genseren strikkes i DETTE og i Rowan Summer Tweed (Tro om dette er på vei ut??
Men ser de selger en del av det på eBay 🙂 Skikkelig herlige garn!

 

 

SPÄTSOMMER
Bildene over
Onesize (Ca 130 cm rundt brystet)

* * * *

Tja, hva skal eg nå si?? Våknet klokka 05.50 og sto opp etter 10 min, da kom også Ali å LA SEG!
Oh My! Har er tydeligvis HEKTA på serien han startet på hehe Det var armen som gjorde at eg både våknet og sto opp, jaden er virkelig vond og den minste bevegelse gir meg noen skikkelig skjærende smerter i skulderen, ut i brystbeinet og bak i “vinga”….Må uansett snakke medlegen i dag pga dette Apotek/Helfo styret. Har lurt litt på OM det kan gjelde å få Tapet opp armen??
Noen erfaringer med det?

Men du, la oss nå snakke om VÆRET heller! Å du hildrande du så deilig! Ja eg blir i så godt humør når sola skinner og eg har behov for en is kald dusj allerede før lunsj! haha I tastende stund er klokka 5 på 8 og det er 23 grader!! Prognosene sier at de skal stige til 30 i dag!! Oh My, må sikkert dusje flere ganger i dag haha Blir vel å slenge på seg ei tynn og alt for stor skjorte i dag og intet annet, har allerede tatt laken i den SVARTE skinnstolen min så her bedrives den forebyggende planlegging!

Det er jo som det sies om vinteren; Det finnes ikkje dårlig vær bare dårlige klær! Det samme gjelder for sommeren; Det finnes ikkje for varmt/fint vær, det er bare å kle AV seg 🙂 Så ja, eg skal altså mest sannsynlig praktisere mitt eget råd i dag 🙂
 


Sånn eller:

Kan eg jo med vill og barnslig glede fortelle at Reddikene har virkelig våknet til live! Det er neste som eg kan SE at de vokser! JuHuuu Det er KUN 4,5 dag siden eg plantet de så disse er kjappe altså!
Har ikkje sett snurten til Issalaten ennå, men det kommer nok. På sukkerertene kan eg se at jorden har hevet seg litt der ertene ligger så før eg vet ordet av så står de der! Ja de er litt morsomme for de er ganske store når de først bryter jordskorpa, åsså er det SÅÅÅ godt!! Hvor mangen mini sukkerter har du spist bare fordi du ikkje klarer å vente?? hehe

Filleren og!! Nå kom akkurat Milo hylende her og var sulten!! tror du søren meg ikkje me var TOMME for fisk i fryseren…?? Hmmm jaja, intet annet å gjøre enn å vente på at Ali står opp om noen timer så får han svippe ned på Rema! Eg tar ikkje sjansen å kjøre med en arm! Dessuten må eg jo uansett vente i ca 4 timer før eg bør kjøre, så ja, da får han knaske tørrfòr i mens 🙂 Det virker som han går litt til av varmen, ikkje så rart; Langhåret og svart funker vel best om vinteren! *ler*

Vel vel, eg får vel hente meg en kopp kaffi til, eller, stelle meg litt først og så bare innta roen! Fra klokka halv 9 skal eg STÅ på mobilen til eg får tak i legen!! Elsker slike dager! *Kraftig Ironi!*

KOS DEG OG HA EN HET
OG HERLIG SOMMERDAG!

Go`klem fra ei like Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #tyskstrikkeoppskrift #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

5 kommentarer
    1. For en flott genser. Jeg går til fysioterapeut p.g.a smerter i skuldra. En av behandlingsformene der teiping. God effekt for meg. Ha en fin dag og god bedring😀⚘🌹

    2. Gry Ulland: Kan eg spørre hva som er med din skulder? Eg har kraftig betennelse i den tjukke sena mellom arm og skulder + atrose.

      Skal uansett sjekke ut dette med Tape 🙂

    3. Så herlig vær dere har!
      Bruk av tape avhenger veldig av diagnose. I de fleste tilfeller brukes ikke tape over tid da du da kan risikere at resten av armen ikke er i bruk ordentlig og ting forplanter seg eller blir verre. Men det skader ikke å spørre noen som kjenner din diagnose og kan vurdere ut fra det.
      Hilsen ho som nettopp har fått diagnosen idiopatisk skulderkapsulitt i høyre skulder og fortsatt har det i venstre 😡

Siste innlegg