DÅRLIG SAMVITTIGHET…..

 

Sånn i det daglige sliter eg egentlig veldig lite med dårlig samvittighet stort sett,
selv med ca 40 prosjekt som ligger og ikkje er ferdig, vettu? Eg kjenner det ikkje en eneste plass!
Som eg så mangen ganger har fortalt så har eg alle mine prosjekt sortert i Turnus Grupper og på den måten vet eg jo at ALT blir strikket på i tur og orden….For det meste 🙂

(Uten om de lange sokkene til Ali som strikkes på pinne 2….)

 

MEN, når det kommer til denne vanvittig vakre Stjernetrøya så sliter eg på en måte!! Ja for denne fortjener ikkje bare at eg dropper innom en gang i ny og ne, men det fortjener min fulle oppmerksomhet og hver gang eg slenger øynene inn på Garnrommet så ser eg den…Ja for den skiller seg absolutt ut der den ligger i min fineste kurv MIDT i rommet mitt! Alle de andre prosjektene ligger i ei Garnkiste med lokk. Ute av syne..bla bla…Men Stjernetrøye må eg liksom alltid ha et glimt av, tror eg gjør det for
å “straffe” meg selv hehe Eg må rett og slett bare få slike ting som eg MÅ strikke ut av veien og bare rette min fulle oppmerksomhet på denne uten å ha noe annet strikk ved siden av!

For vettu ka? Dette er noe av det desidert vakreste eg noen sinne har strikket! Eg elsker å strikke på den, men eg trenger den optimale “Me-Time Bobla” for å få den ultimate effekten ut av det!
Den siste tiden har det vært mye som har skjedd på strikkefronten som gjør at eg har vært nødt for
å prioritere anderledes, ikkje misforstå, for eg koser meg med strikkinga hver dag, men denne gnager til tider på samvittigheten min….

 

 

 

Eg mener; bare seee på dette vakre mønsteret!! Tynn pinne og tynt garn, det er absolutt i min gate også uten tvil! Eg har t.o.m nå fått kopiert opp flere diagrammer slik at eg bare kan stryke ut med markeringspenn etter hver som eg strikker så alt ligger til rette for at eg skal kose meg! Satt bare her
å beundret den i går kwell og eg kjente at det kriblet i magen! Så ja, det er jammen ikkje lenge før denne er i aktivitet igjen, bare vent å se!

 

 

 

Stjernetrøya strikkes i Huldra fra Hillesvåg og du kan ennå få kjøpt pakke med oppskrift
og garn
HER og HER (En i Huldra og en i ASK)

 

 

 

Eg var jo såååå vanvittig heldig å få denne i gave og derfor er det enda viktigere for meg å få den ferdig så nå er den absolutt inne på kalenderen min for eg må bare ta grep! Det vil si at den mellom de andre prosjektene skal eg gi den litt tid slik at den ikkje blir “glemt”. Det kribler i magen hver gang eg sitter med den i fanget for eg kan bare forestille hvor herlig den blir å ta på seg! Ahaaa dette garnet er jo så himmelsk mykt, ja hvis du ikkje har prøvd det så kan du bare ha en liten anelse!!

Det er heller ikkje et prosjekt som er for varmt å strikke på om sommeren, neida, det er så lett og det flyter lett på pinnene så at det er 25 gr daglig er slettes ikkje en unnskyldningen en gang!

Sånn *klapser med hendene* da lettet eg litt på den meget dårlige samvittigheten! *Puster ut*
Å ja, det hjelper å snakke om det 🙂 Nå kjenner eg bare iveren stige over at denne skal snart i aktivitet igjen og gleder meg noe sinnsykt til dagen eg kan ta den på meg! Vil for alltid være et godt minne!

Har DU noe du absolutt skulle ha ferdigstilt!??
På tide å ta et oppgjør med Ufo`ene?? *ler*

* * * *

I dag hadde eg alarmen på kl 9 siden det skulle komme arbeidsfolk, men HVA tror du eg våknet
av kl 07.50??? Ja akkurat; Melding fra arb.folka!! Bare sånn: “Kommer i morgen i steden for” Ikkje noe beklager bla bla, bare sånn! Sånn kan irritere meg, men for en gang skyld kom meldingen tidlig da slik at me slapp å sitte å vente i det minste, men så gjenstår det å SE om de kommer i morgen da??
For å si det sånn; Arb.folka fra kommunen de rir sjeldent den dagen de saler!! *Me har god erfaring!”

Anyway, det skal slettes ikkje ødelegge MIN dag!! Ali var oppe kl 6 og i halv 8 tiden var han begynt
å montere kunstverket sitt hehe Alle materialene var ikkje heeelt tørre gjennom så det må stå noe mer
i sola før han fortsetter, men ja, det blir stilig! Det kan eg jo si, han er en skikkelig Handyman!
Har virkelig problem me då komme på noe han ikkje kan fixe eller lage! Å ja, eg har testet han når det kommer til strikking!! Etter en kjapp gjennomgang strikket han som bare det han!! Oh My!!!

Gradene ute har VIRKELIG falt! I tastende stund er det KUN 16 grader!! På en måte er det litt herlig
å puste uten å svette, men eg satser på at prognosene stemmer og at det igjen skal stige!! Vil heller har det noen grader for varm og bare ta en extra dusj i løpet av dagen enn å ha en sånn halvveis sommer for det har me søren meg hatt FOR mye av de siste årene!! Fikk der i mot sjokk da eg åpnet Facebook i morgens!! Noe har fått SNØ!?!?! Det burde jo ikkje vært mulige!?!? Håper at det kan komme litt sommer nord i landet også! Alvorlig talt sier eg bare!!

Men nå skal eg bare ta en kattevask og svippe en tur på butikken 🙂 Ut på en liten luftetur rett og slett og etterpå vil eg tror eg skal ta å strikke litt (mye)! Føler dte har blitt lite den siste uka!! Har kommet ca 10 cm under ermene på Lotus Genseren og det er ingenting å skryte av en gang!! *Skjerpings*

I kwell blir det trening med Rød- og Svartbeltene på DibHassan for første gang! Der snakker me ACTION altså!! Kan til tider gå litt vilt for seg hehe Men dette har Dib GLEDET seg til!
Vanligvis er det sommerferie fra treninga når sommergradering er unnagjort, men siden graderingen var i mai blir det en alt for lang ferie så det blir et par uker til med trening + at i morgen skal Dib for første gang være trener selv! Det blir jo sååå kjekt!! Ikkje bare DET!! I morgen får han også vite hva han kommer opp i i muntlig eksamen!! Krysser fingrene for Naturfag!!! Torsdag er eksamen!!

Vel vel, du får kose deg og ha en alla tiders dag!!

NYT DEN

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #norskstrikkeoppskrift #stjernetrøyafrasotra #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Den stjernekofta var alldeles nydelig. Eg er kjempeglad i blått, så den var fristande. Men lista mi er lang nok til å fylle 2 år framover, så eg får stå imot.
      Fagfolk altså…grrr. Sikker på at det er erfaringen til de fleste. Men for all del, har heldigvis opplevd det motsatte og. Du verden, da blir eg kjempeglad. Hehe. Lykke til imorra.
      Ha en fin dag.

Siste innlegg