SPEECHLESS – STRIKKEOPPSKRIFTER

Design av Lisa D. Roberts

 

Sånn umiddelbart med en gang eg så disse syns eg de var RÅLEKRE! Ja, det syns eg!!! WOW for et flott arbeid! Må jo være perfekte til vinteren hvis man strikker de i ull og om du strikker de i bomull kan det jo være stilig under en kort skjørt?? I tilfellet trusa blir avslørt i et vindkast hihi Tror i tilfellet at eg hadde fòret deler av truse, det var noe av det første eg tenkte liksom, men ut over det, intet problem 🙂

Toppen kunne eg veldig fint brukt f.eks under ei jeansskjorte eller jakke, Jepp, det hadde vært tøft 🙂 Dette vil eg PÅSTÅ hadde vært den PERFEKTE Julegaven til den rette mottakeren, eller hva??

Fy søren det var skikkelig lekkert!!
Hadde man f.eks kunne kjøpt slike truser i bomullsstoff, ja så hadde eg ikkje brukt noe annet!!

Trusa er strikket DETTE garnet?? Men forholder du deg til strikkefastheten som er på 32m/32 row
på 10 cm kan du jo bruke hva du vil, men anbefaler garn med Spandex! Det sier nesten seg selv 🙂
Eg tok et lite søk, men det var dårlig med Spandex garn her til lands, noen som kjenner NOEN som vet om NOE?? Virket i grunnen spennende med det garnet eg linker til, det er jo forholdsvis tjukt, men det presses vel sammen etter hvor tynn pinne man bruke. Skulle vært gøy å prøvd 🙂 Hva sier du??

 

 

 

 

Design av Lisa D. Roberts

 

Vel, hvis ikkje dette er lekkert så vet ikkje eg! Om det ikkje skulle være behagelig å ha på seg, ja,
så er det nå skikkelig flott å se på 🙂

 

 

 

NORDIC SNOWFLAKE PANTY
Trusen på bildene over
Str XS —> XL
Opp til 104 cm rundt hoftene

 

Toppen kan du kjøpe oppskrift på HER 
Leggings kan kjøpes
HER – De er ferdigproduserte

* * * *

Mistenker at Ali har skumler planer i dag som går ut på å vaske ferdig stuetaket!! Dvs eg bør forberede meg på nomade-tilværelse i stua i dag…Eller, kanskje eg skal droppe strikkinga nå på dagen og bare sette meg ut på terrassen å reparere litt på brunfargen?? Håper virkelig at sola trosser værmelding på Yr.no…der er det nemlig meldt en del skyer og ca 17 gr og laveste temperatur er 12…så hvis ikkje sola kommer seg frem så kan det bli kjølig vil eg tro…I morgen er det meldt full sol…Jaja, eg får se hvordan stua ser ut når denne kroken er flyttet på, kanskje det ikkje er så håpløst å sitte å strikke likevel? 🙂


Skal nok finne på noe, eg kan jo f.eks vaske klær…? Rydde/vaske litt? F.eks på badet? Me får jo Sommergjest her på tirsdag så eg kan jo i grunnen begynne å gjøre klart til det 🙂 Blir forresten veldig koselig besøk selv om det “bare” er en kamerat av DibHassan, men eg liker veldig godt når ungene har venner på besøk og overnatting. Da kan eg jo dulle og kose litt extra 🙂 Det er KOoOS det 🙂

 

Bildet er litt dårlig siden det er tatt i dårlig lys inne i natt, men det viser nå i allefall siste døgns fremdrift 🙂 Det er så GØY!!! Blir helt yr og har STORE problem med å legge det ned når eg sitter å strikker!
Har bare 3-4 økninger igjen i raglan og DA skal ermene på en tråd JuHuuu! Da vil det gå noe raskere
å strikke, men siden mønsteret fortsetter heeelt ned på hele jakken så vil det nok ta litt tid. Hastverk er noe eg ikkje har så her skal hver eneste pinne nytes til det fulle kan du trygt si 🙂 Det er bare så fantastisk når eg kan strikke min helt egen jakken, one of kind, MASSE riller sammen med en stilig teknikk og ikkje minst et råkult design! Kan man i grunne be om noe mer?? NOP, eg tviler 🙂

Tja, tror bare eg stikker på badet og frezer meg fresh, setter meg til å strikke og bare utnytter tiden maximalt frem til Ali våkner og kommer seg på beina! *Tommel Opp*

GLEDER meg til kamp i ettermiddag! Ingen av lagene er mine favoritter, MEN, når det nå først er sååå “gale” så krysser eg fingrene for at Kroatia knuser Frankrike! *ler meg ihjel*

 

 

LAG DEG SELV EN
INNHOLDSRIK DAG
OG KOS DEG MASSE

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #patter #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg