BEDÅRENDE SMÅSTRIKK – STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Kate Oates

 

Med gode værprognoser og høye temperaturer til langt ut i august er det bare å fortsette å strikke sommerplagg! Når plaggene blir så små som dette får du både strikket de fort + du får se de i bruk i år 🙂 Sett en sååå nusselig shorts før?? Skikkelig bedårende! *Sukk*

I disse 2 plaggene brukes det tynt garn, hele 250 m pr 50 gr og shortsen har en strikkefasthet på
28 m/37 row på 10 cm. Den er strikket i et garn som er en blanding av ull og bomull, men eg tenkte litt på DETTE GARNET, det hadde også vært deilig å strikke med 🙂

 

 

RUFFLE SHORTIES
Bildet over
Fra størrelse prematur til 4 år

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Designet av Kate Oates

 

Selvfølgelig må man også strikke den søøøteste toppen til shortsen!! Helle min duden altså!
Strikkes i samme garn som shortsen. Bare for å sette et “Punktum” når settet er ferdig kan du jo stæsje toppen opp med knapper du finner i
DENNE BUTIKKEN??
Ja du vet, den berømmelige prikken over I`en 🙂

 

 

BABY NICOLE
Fra størrelse prematur til 4 år

 

 

 

 

 

 

* * * *

Ka syns du?? Ei uke til er jo ferdig! Om mindre enn en måned er skolen allerede i full sving og da skal eg si deg det går fort mot JUL!!! WRÆÆÆL!! Håper me får en like fin høst slik som sommeren har vært!
HALLO liksom! I dag skal det opp til 27/28 gr og i morgen opp til 32!! Ikkje normalt tenker eg! PÅ lørdag skal det heldigvis bare være 31 så med får stable noen dunker med vann i kjøleskapet 🙂

 

Noe kan me være enig i og det er at det er noe riv ruskende galt med klimaet! Eg mener, her oppe i nord er det ikkje normalt at det blir sååå varmt?? Eller, eg husker jo når eg var lita da var det jo skikkelig sommer og skikkelig vinter (Sånn type minst 1 m med snø). Men det snakkes om kraftig bresmelting
og at det ikkje er bra, oversvømmelser og store værendinger…Selv om det er herlig med deilig og flott vært er det gjerne med en viss bismak? For inderst inne så vet me jo at det er ikkje helt mot normal…
Vel, eg tenker, me som enkelt personer får jo gjøre det me kan når det kommer til å ta hensyn til natur
og miljø så får de som virkelig kan gjøre endringer ta seg selv i nakken eller no! Helt ærlig?? Eg er nok ikkje godt nok informert om hva som egentlig skal til og hvilke konsekvenser det vil ha til syvende og sist, men hvis alle gjør litt så må det jo til slutt ha en effekt? En alene kan ikkje gjøre alt!

Klarte å kravle meg ut av senga ca kl 9 i dag, dvs en halvtime før alarmen! Ali var i full sving kan du trygt si og stua var litt som en byggeplass! haha Her for en stund siden kjøpte me sånn stort glass som skal monteres over inngangsdøra, det er han i gang med vettu….alene! DibHassan er hos noen kamerater for å fortsette filmdagen fra i går og eg kan ikkje stå med armene over hodet å holde! hehe Men, han er STA som få så garantert at han får det til, ville i allefall ikkje forundre meg! Tror det kan bli ganske så fint!

 

ALLE de andre leilighetene har sånn overbygd tak. Det er greit på de leiligheten som ligger tvers over oss for de får en helt annen vinkel på trappa som kommer opp her, dvs de får en slag krok/vegg foran inngangsdøra så da står man i le foran døra, det blir som et yttergang på en måte. På vår side blir det KUN tak så alt er altså helt åpent. Dessuten er det rett inn i vårt inngangsparti det blåser når det blåser og regner, ergo NADA effekt av et tak til 50.000!! Skjønner?? Derfor fant me ut at me monterer et
slikt glass for det beskytter i allefall døra akkurat passe når regnet stå rett på 🙂 Nå tenker me litt på selve døra og ikkje de som evn måtte stå på trappa vår haha Den gamle døra me hadde var helt råtten
i overkanten fordi det er der regnet treffet og blir liggende på en måte.

Eg tok bilder av HELE inngangspartiet før de startet å jobbe og det skal bli gøy å vise forandringene!

På grunn av de høye temperaturene som er meldt i morgen tror eg gjerne at me bør hente hjem litt helgekose i dag for i morgen burde me heller vært på stranda!! I allefall nede ved sjøen. Får nå se hvor mye og lenge Ali jobber her hjemme. Har ikkje tenkt å sitte å vente så eg får gjøre noe eg også, ja som
å vaske den maskinen med håndklær som eg til stadighet bare glemmer…Vasken den for 4.gang i går!
KANSKJE eg husker de i dag?? Ja for NÅ har me begynt å bruke av reservelageret, dvs at det henger akkurat nå gule og rosa håndklær på badet….det er rett og slett KRISE!

KOS DEG OG HA EN
HIMMELSK HERLIG SOMMERDAG

Go`klem fra ei fornøyd VIbbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #babystrikk #barnestrikke #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetsrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg