JUST BEAUTIFUL – COWL

Designet av Kirsten Hipsky

Noe er bare mer vakkert enn noe annet og Halsen over er virkelig det! Halsen er strikket i DETTE GARNET og det virket som et utrolig herlig garn! (Ja eg måtte faktisk lese om det!)
Elsket f.eks denne setning:

“We thank the sheep and the trees for producing this lovely fiber!”

Selvfølgelig er det mye annet garn du også kan bruke, men en ting hadde eg ikkje gjort og det er å bruke Superwash garn! Ja eller Merino for den slags skyld! Vettu hvorfor? Joda, fletter av denne typer blir jo flotte de i merino f.eks, men eg syns på den andre siden at denne halsen på en måte fortjener å få et rustikk utseende av det mer elegante slaget!?! Ga det noe mening tro? Hmm Finull er jo et utrolig deilig garn og fletter av denne typen blir skikkelig flotte, samtidig som du bevare det litt rustikke utseende. Vilje Lammeull er også et garn som her kan gjøre seg godt og det vil også Sølje Pelsullgarn 🙂 Det finnes mye garn som kan egne seg, men det var disse som poppet opp her og nå, men eg vet i allefall at eg ikkje hadde tatt de Smart nøstene som du evn har liggende hehe (Det garnet føler eg forresten er statisk!?? Bare meg eller?? Men det KNITRER! hehe)

ASH COWL
Bildet over
Str; 91 cm rundt og 22 cm bred/høy


 

Designet av Isabell Kraemer

Her kan du mer slå deg løs med diverse tynn Merino 🙂

BELOVED BERLIN
Str; 146 cm rundt og 17 cm bred/høy

 

Designet av amimonology

Her også, kjør på med merino og gjerne kontrastfarger!
Kan blir mangen stilige varianter ut av det 🙂

MAZEQUARE
OneSize/ 53 cm rundt

 

Designet av Norah Gaughan

Dette er en mer luksushals vil eg påstå! Den er strikket i DETTE kasmirgarnet og prisen på en ferdig hals blir den nette sum av 1500! Jepp, det er litt for en hver her kan du si hehe Men ja, absolutt lekker, men blir garantert like lekker i en rimeligere utgave 🙂

ALAI COWL
One Size

* * * *

Eg ramlet litt av i går kan du trygt si…Det lå til rette for at eg kunne få en god porsjon ME-TIME, ja det var ganske tiltrengt kan du si så når Ali gikk for å kvile et par timer rigget eg meg til med serie og strikketøy 🙂 Samtidig som Ali la seg så gikk Dib ut, en halvtime etterpå kom Amira hjem, det ble altså en halv time i bobla mi! Men ikkje tro at eg ikkje setter pris på kvalitetstid med Amira for DET gjør eg virkelig! Me ble sittende å skravle og oppdatere hverandre og hadde det riktig så koselig et par timer før hun stakk på trening 🙂 Da tenkte eg; NÅ skal eg dyrke meg selv og kun meg selv…Hadde akkurat trykket “Play” på Netflixserien når eg hører soveromsdøra blir åpnet…Ali sto opp…Ok…Da var vel kl ca halv 4 og snart var i grunnen dagen over…Me ble sittende å skravle/drikke kaffi og eg kjente bare at behovet for litt alene tid vokste i hodet mitt og når det skjer blir eg i grunnen ganske utilpass og småirritert. Derfor gikk eg etter hvert bare å la meg, det er vel det eneste stedet eg ikkje trenger å skravle haha Eg satte alarmen på kl 18, men eg var tydeligvis trøtt for den har eg sveipet av og våknet litt over 7! Fortsatt var behovet for å få litt alene tid i våken tilstand stor for eg ble liksom ikkje uthvilt av å sove om du skjønner?

Vel, Ali var jo her så det ble jo en del skravling og etter hvert kom også begge ungene hjem. DibHassan som hadde vært ute hele dagen hadde mye å fortelle så med skravlet masse, men eg hadde fortsatt et stort behov for å få litt ME-TIME, men er det ikkje det ene så er det det andre, eller så er det KATTEN! Ja for selv om ungene nå er store og lar meg f.eks være i fred på badet gjør ikkje katta det! Er det i grunnen rart at eg til tider rangler sånn skikkelig?? *ler hjertelig* Det er som du vet ikkje så enkelt å få både i pose og i sekk, ja for eg vil ikkje være foruten den koselige skravlinga, men jo lenger det går mellom hver Me-Time jo større er behovet, skjønner? Tok bla dette opp med legen min en gang og han mente eg kunne være Sensitiv(?), dvs at ofte blir eg sliten bare av at det er mye lyder! Eller at eg f.eks hører på at noen snakker mye, uten at eg trenger å delta i samtalen (Som i f.eks bursdager!). Ikkje bare det, men man blir på en måten sliten av å ha det slik også…Så ja, i dag er eg ganske sliten…

Heldigvis er det høstferie og eg tror ikkje Dib skal på trening i kwell? Hmm det er trening hver kwell denne uka fra kl 18-20 så helt unna slipper me nok ikkje når det kommer til kjøring hehe Men i dag satser eg på å få dekket en del av egne behov…Før eg rigger meg til skal eg svippet en tur ned på butikken, ja det ble ikkje til at eg gjorde det i går 🙂

I går kwell rakk eg opp hele vrangborda på første erm! Ja eg hadde rett og slett glemt at eg IKKJE skulle ha 1 rett/ 1vrang, det gikk bare på automatikk, men nå er eg straks ferdig 🙂 Får ta å stikke på badet en tur og blir litt presentabel for mine omgivelser 🙂

KOS DEG OG HA EN
FLOTT MANDAG!

Det har regnet mye i natt og det har kommet inn mye vann i stua…
Tro hvor de arbeidsfolka blir av eg?

Go`klem fra ei litt sliten og optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #cowl #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger 

1 kommentar
    1. Skjønner deg så godt. Det å være høysensitiv har jeg tenkt for meg selv at jeg er også. Det er slitsomt å ikke få aleinatid uten inntrykk. Må på en måte rense bort alle inntrykk og nullstille kroppen på en måte. Vanskelig å sette ord på det, men skjønner i høyeste grad hva du beskriver.
      Den første halsen var jo rålekker 😍 Tror jeg må se litt ekstra på den.
      Ha en flott kveld videre.

Siste innlegg