BOBLER OVER AV ENERGI!


Åååå når du står foran et slikt bord ja da bobler det sååå mye at det rett og slett bruuuser i årene! Heldigvis hadde eg hatt en diskusjon med meg selv i går OM eg skulle shoppe eller ei, eg ble ganske enig med meg selv om eg skulle la vær!! Ja, det går faktisk an å bli enig med seg selv og samtidig syns at det er HELT ok 🙂 Høres mulig ganske brutalt ut, men da Ali og eg ryddet i lageret mitt i fjor sommer, rensket eg ut ganske mye som eg ga bort og så veide eg alt eg beholdt…Det var sånn rett rundt 130 kilo….Siden i fjor har det jo kommet mer garn til så det å kjøpe masse single nøster slik som eg pleier på treff så eg ingen vits i! Eg klarer aldri bli enig med meg selv om HVA eg skal kjøpe derfor blir det mangen single hesper/nøster for eg klarer ikkje fokusere nok til å shoppe til en prosjekt. Uansett så er det en FRYD å gå rundt å se, ta på, gnuge og klemme
<3

Eg koste med noe Angora….Mmmmm…Oh MY!!! HIMMEL for et GARN!!

 

Alle butikkene var samlet i en stooor sal og det manglet ingenting! Var ganske så fult av folk da me kom så me vandret litt rundt før me etter en stund klarte å kapre et bord i foajeèn og det passet gullfint! Det var forholdsvis rolig der me satt og da kunne me prate uten å måtte rope 🙂

Det var skikkelig KOSELIG! Eg koset meg glugg ihjel! Eg hadde avtalt om å møte 3 hærlige damer, men møtte 4 for Berit som eg kjenner fra Tananger kom også så det var bonus hele veien 🙂 Tante Ulla er det nå noen år siden eg traff sist da me i grunnen sliter med hver vår helse, me har en del kontakt via nett, men nå har me en plan om en RoadTrip til Gjestal i nærmeste fremtid og det gleder eg meg til 🙂 Tante Ulla har forresten en herlig blogg som du finner HER og det spørs om det ikkje kommer et nytt innlegg der ganske snart 🙂 Aud møtte eg i fjor da hun fikk alt garnet og bøker som eg ryddet ut av lageret mitt, ei festlig og koselig dame som eg håper å treffe igjen da hun ikkje hadde mulighet til å være så lenge i dag. Betina møtte eg for 2-3 år siden for første gang, henne har eg også blitt kjent med gjennom bloggen min og det er så gøy! SÅ ja, alt i alt? Eg har virkelig hatt en HERLIG dag sammen med flott mennesker som eg virkelig setter pris på fordi praten går så lett og man kan slappe av 🙂 Så HELDIG eg er 🙂

 

Sjekk disse SMÅÅÅ her! Pitte Pitte SMÅ! Festlige øredobber! Nå bruker eg kun de små gullringene eg fikk av Ali i `95 når eg var gravid så eg får vente til hun f.eks lager de som anheng til vesker o.l – Det Hadde vært noe 🙂 Eller som pyntenål til jakken? Hun som strikker disse treffer eg hvert år på treff, hun var også på mine treffe for flere år siden, men problemer er….Eg husker ikkje hva hun heter!! Uansett, hun selger flott ullgarn og har virkelig mangen Go`biter + farger mye selv 🙂
Ei skikkelig kreativ dame!

(NÅ husker eg det! Etter å blitt det fortalt haha Hun heter selvfølgelig Marianne Steinnes 🙂

 

 

 


Se nå her, Ja se på bildet over her og under…Her sto eg vettu og bare beundret… HVEM klarer å bare plukke ut noen av alle disse for å f.eks strikke seg en jakke?? Det er jo helt umulig!! Eg har lyst å strikke meg et plagg i denne type garn, men eg syns det er sååå vanskelig å sette sammen hesper som er flerfarget…Ahaaa men for et syn!

 

Sånne dager som dagen i dag går alltid så ALT for fort!! Selv etter 6 timer syns eg det var alt for kort!! Betina, Tante Ulla og eg rusle nedover mot sentrum til bussen – HELDIGVIS med løfter om snarlig gjensyn noe eg håper at me får til <3 Bettina og eg ble stående å skravle til DibHassan kom og endelig ble det litt bilder hehe Ja du ser det, eg tok jo bilder fra bordet våres, men eg kan ikkje skjønne hvor de ble av liksom!?!? Har aldri opplevd det før! Uansett så syns eg at eg har vært flink for litt bilder ble det jo, verre er det jo med Snapchat hehe Ble et bildet fra busstoppet i morges hehe MEN, vettu du hva det betyr?? Det betyr at eg koser meg og nyter øyeblikket noe som er mye så viktigere enn Snapchat 🙂

Ellers må eg jo bare TAKKE så mye til dere andre som bidro til å gjøre dagen min komplett! Så mye skryt og ros har eg sjeldent fått! Eg er SIKKERT på at til neste år er det nok garantert en som kommer til å stille i ei Flamingo Kåpe hehe Flere fikk ta bildet av meg kåpa mi så dette blir spennende! Flere kom å ga meg en klem og takket for en koselig blogg og det gjør selvfølgelig mye med meg så TUUUSEN TAKK til dere alle sammen. Ja eg sitter her med litt klump i halsen når eg skriver for det betyr ganske mye det å få en bekreftelse på at det man elsker å gjøre faktisk betyr mye også for andre <3

 

Du som meg husker nok når me var sånn 18-19 år og gikk på disco i helgene? Eg elsket å danse og gjorde det mesteparten av kwellene me var ute og når du endelig kom deg i seng sånn i 03 tiden natt til søndag var du sååå sliten, men du klarte ikkje sovne for det suste og pep i ørene etter all musikken? Litt av den følelsen har eg her, men det første som skjedde når eg kom hjem var å trø rett ut av skoene, Flamingoen lå igjen på gulvet(!!!) i gangen og når eg omsider kom meg ut på badet-etter å ha svingt innom kjøkkenet og snust på middagen– hadde eg kun longs på før BH`en gikk rett vest! DET er jo absolutt det aller beste med å være “ute”! hehe Det var rett på med ei deilig pysjbukse og en alt for store kosejakken! Ja det må være så pass stort at alle hemninger kan “slippes” løs! haha Vidunderlig *flirer* Det var helt herlig å synke ned i Go`stolen og få servert kaffi!

Vet ikkje HVOR eg hadde hodet i morges, men eg hadde gjort klar yoghurt og Cottage Cheese i et glass som eg skulle spise før me gikk + eg hadde laget til en stor turkopp med kaffi (+ melk og sukker), vel…Eg GLEMTE jo begge deler, men det gikk ikkje opp for meg før etter et par timer da eg lurte på hvorfor eg var sulten!! Er det MULIG liksom!?? Søren meg godt at eg pakket ned et par Energy Bar`er i strikkevesken i går kwell da eg “pakket” strikkeveska! Men, egentlig så fungerer eg jo best uten mat – savnet kaffien da! I fjor kjøpte eg flere kopper i baren på hotellet, men akk så sur eg ble i magen derfor skulle eg jo safe med min egen kaffi haha

Nå har eg også fått i meg litt middag og DET var godt + eg har anseenlige mengder kaffi på kanna som skal nytes før eg må prøve å komme meg litt tidlig i seng! Hadde eg kunne så hadde eg prøvd å fått til en tur på Strikketreffet i morgen også, men da er det duket for RogalandsMesterskapet i TaeKwonDo og siden DibHassan har en Gullmedalje fra i vår å forsvare blir det superspennende!! Gleder meg!

SÅ ja, litt senere så må eg nok svinge et par matpakker for morgendagen blir ganske lang!

Men du? Hvis du har mulighet så ta deg en tur på Strikketreffet i morgen så gjør det! ANBEFALES! Du finner det på Clarion Hotel i Olav`s Kleiva i Stavanger 🙂 Masse lekkert og MYE flotte folk! Du kan fint ta turen alene for du blir jo alltid kjent med noen, eg har gått alene tidligere år og det har gått fint 🙂 Nå er det bare å glede seg til neste år for eg regner jo med at det også da blir treff!

Resten av kwellen skal nå bare nytes! Nyter følelsen av å hatt en knallkjekk dag!

KOS DEG OG HA EN
FORTSATT FIN KWELL
OG EI GOD NATT 🙂

Hvis det ikkje kommer innlegg i morgen tidlig er det nok ikkje pga dårlig form, men eg har lovet DibHassan egg (kalkun)Bacon og tomatbønner til frokost! haha Får ikkje gjort alt når me skal tidlig ut hehe

Go`klem fra ei Veldig fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #strikketreff #strikkehelg #kos #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

5 kommentarer
    1. Tusen takk for ein herlige dag ilag ❤
      Det kommer nok et blogg innlegg ganske snart på bloggen min 😘
      Go’klem frå Tante Ulla ❤

    2. Tante Ulla: Like så <3 Det var så godt å se deg! Gleder meg til bloggen 🙂 Kos deg med skrivingen for det går som en drøm 🙂

      Go`klem <3

    3. Hei! Venninna mi «svikta» meg (hadde god grunn) så eg gjekk på mitt første strikketreff aleine. Traff fleire som eg kjenne + ei eg ikkje har truffe på minst 15 år (og 35 år sidan me var ein del i saman)! Kjekt, Og trivelig prat ved kafébordet med fleire nye bekjentskap over strikketøyet… Såg deg og, og måtte gå rundt deg og beundra kåpa di, men du var så opptatt midt i ein flokk, så eg snakka ikkje til deg….

    4. Lise: Oj det var dumt! Du skulle ha nappa meg i armen! Føler jo eg kjenner deg på en måte, men eg vet jo ikkje hvordan du ser ut i RL 😉

Siste innlegg