“2 Nøster i retur, Takk!”

Foto: Vibbedille

 

Me er mange strikkere her til lands og det er like mange forskjellige strikkere som det er sauer på Jæren vil eg påstå. Tenk på hvor MYE kunnskap me besitter alle sammen? TENK på hvor mangen strikkepinner me har til sammen Woop Woop!! Forresten aldri noen som spør hvor mangen strikkepinner eg har!? Eg skal love deg, det er en anseelig mengde, det samme gjelder knapper, bånd, dill og dall, for ikkje å nevne oppskrifter!! Oh My!! Jo da eg VET, det ligger masse gratis oppskrifter på nett, de forsvinner ikkje – eg vet, men eg MÅ ha de hjemme, inn på Ipad`n i det minste!! Vel, til mitt forsvar så er de fleste oppskriftene mine kjøpte da. Lettere sånn, eller;
BEDRE sånn 🙂 Hver sine behov, ikkje det?

Vel, med sååå mye gøy som omfatter strikking så skulle man tro at det hele er fryd og gammen, ikkje det??
Å jo da, visst koser me oss, ja me er MANGEN som virkelig koooser oss, men likevel er vel Strikkegruppene på nett de gruppen med mest “krangling” i!?! Mest diskusjoner og flest besserwissereEr ikkje det litt rart??
Nå er eg i tillegg til å være Regelrytter også Prispoliti…vel vel…

Det er ofte mye av det samme som popper opp, det stilles spørsmål og for all del det er lov, men veldig ofte er det måten spørsmålet stilles på som skaper splid og spydige kommentarer. Mangen ganger tror eg spørsmål blir stilt for å nettopp fyre opp en diskusjon slik at noen kan poppe popcorn, skjønner?

Tro hvis eg skrev et innlegg på ei strikkegruppe som startet slik:
“Eg kan ikkje skjønne meg på de som kjører gjerne 1 mil til garnbutikken for å returnere eller BYTTE 2 garnnøster! Har de ikkje plass til de hjemme eller? Kan jo være greit å ha hvis nøden en dag inntreffer. Nei takke meg til Hobbyrommet mitt for da kan eg strikke HVA eg vil, og NÅR eg vil. Eg hadde blitt smågal om eg kun hadde
1 prosjekt om gangen og ikkje noen ting annet”

Eg skal love deg at det hadde blitt rabalder. Det blir heller ikkje hyggelig om samme spørsmål stilles mot de som har garn hjemme. Hvorfor MÅ me alltid SKJØNNE andre? Eg har ingen problem med å skjønne at du koser deg med det siste prosjektet du kjøpte, ja og at du liker å strikke fra A-Å, feste tråder, bli ferdig, returnere for mye garn for så å kjøpe neste prosjekt. Som strikker skulle det være helt unødvendig å føle at man må forsvare seg enten man strikker 1 prosjekt eller om man har et stort lager av garn

Eg der i mot elsker å VITE at eg når som helst kan strikke akkurat det eg vil uten å måtte vente på garn. Garantert at når garnet kommer så har eg startet på noe annet i mellomtiden. “Eg hadde aldri ofret et rom kun til garn og hobby i huset vårt,” blir det sagt. Ofre?? Vettu, eg VIER et rom til hobby eg, skulle da bare mangle. Tiden hvor poser med garn bakom sofaen avlet hybelkaniner er over for min del. Rommet mitt er som meditasjon, der kan eg sette meg ned om eg vil og bli inspirert og kreativiteten flommer ofte over. Går eg inne på en fysisk garnbutikk blir
i grunnen lite kjøpt om det ikkje var planlagt på forhånd foruten de nøstene
eg napper med meg fra kurvene bare fordi…FARGENE!

Tiden når kvinner MÅTTE strikke er over! La oss i steden for KOoOSE oss med alt det gøye som omfatter GARN & STRIKKING ♥ Bli heller BEDRE til å SKRYTE av andre strikkere i steden for å påpeke feil og evn mangler (veldig mangen faktisk som er flinke til akkurat dette! *Trist*) Bare husk at me blir aldri ferdig utlært i strikkefaget selv om erfaring kommer med alderen, det er MYE de yngste strikkerene kan som mangen av oss voksne ikkje kan (eller ikkje vil lære seg?). Lær bort det du kan i steden for å stille spørsmål til hvorfor vedkomne ikkje kan det!

Ikkje vær nedlatende i dine svar, nybegynnere blir jo skremt bort før
de får lagt opp sine første masker.

 

 

 

VÆR RAUS!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Hei. Garn gir meg lykkefølelse. Jeg var innom en garnbutikk og der hadde dem noe fargerikt sokkegarn med glitter.
      Jeg kjøpte to forskjellige og følte nesten en slags rus og glede da jeg gikk ut igjen.
      For meg gir det glede!!
      Så folkens…… kos dere med hobbyene deres hvis det gleder dere!
      Spiller ingen rolle om man har et nøste eller 100.
      Vi må slutte å kritisere andre…… ingen er perfekt

    2. Så enig! Så deilig å kunne legge opp til nytt prosjekt når jeg vil, uavhengig av om jeg rekker innom garnbutikken eller ikke.

Siste innlegg