2 Tøffe uker…

 

Ok, eg vet at bloggingen de siste ukene har vært laber, eg vet også at du mest sannsynlig har merket det.
Nå kan eg fortelle litt om hvorfor fordi nå er alle parter her hos meg informert om situasjonen.

Du husker nok at eg bablet her tidligere i sommer at mor mi skulle få komme her på ferie ei stund, siden Dib skulle passe hus og katt hos Amira og de. Det har hun også fått vært, men under helt andre omstendigheter enn det eg hadde planlagt. 9.aug var en tirsdag, eg handlet for henne og takk og pris at eg var der akkurat når hun fikk telefonen fra SUS. Hun og eg var på sus uka før for bla CT, det var resultatet av den de ringte for. Alt som hun tok CT for var helt fint, men de kunne se at hun mest sannsynlig hadde en svults i den ene lunga. Det var da eg pakket henne og alt hun trengte i en bag og me dro hjem her til oss.

Dermed ble hun sendt videre i et forløp til lungeavdeling for biopsi, den ble 2 dager etter utsatt for de tok henne heller i PetScan forrige mandag. Resultatet av den var hun og eg å fikk onsdag forrige uke. Ingen gode nyheter: Lungekreft med spredning til lymfen, ryggen og hoftene, dvs i skjelettet.  Nå på fredag var me igjen på SUS for biopsi av svultsen i lungen. De må finne ut hvilken kreft det er slik at de kan sette sammen en behandling. Resultatet av dette får me visst nok denne uka og da er det evn planlagt å starte noe neste uke. Hun vil aldri blir frisk, men målet er vel da å bremse utviklingen. Hun fikk tilbudet på fredag om innleggelse slik at hun slapp å dra frem og tilbake hver dag, dette takket hun ja til. Hun var i godt humør og ved godt mot da eg dro hjem på fredag.

Hvis de nå bare får smertebehandling under kontroll vil eg tro hun kan ha fine dager uten de verste ryggsmertene, en noe uheldig start på den behandlingen for ei dame som ikkje tar noe sterkeren enn Paracet.
*Jobber med saken der*

Grunnen til at eg tar dette med i bloggen er fordi mange i strikkemiljøet fra nord til sør kjenner mor mi fra alle Strikketreffene her i Tananger – Me har alle hatt mye kjekt sammen.

Så om bloggen skulle bli noe punktert og gjerne uteblir fremover fremover vet du nå hvorfor. Kommer nok å nevne mor mi innimellom slik eg alltid gjør. Nå bare krysser me fingrene for at hun fortsatt
har gode og fine dager å se frem til ♥

 

 

Ingen vet hva morgendagen bringer, heter det….
Jammen er det mye sant i det, og godt er det

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

28 kommentarer
      1. Styrkeklem til dere alle samme❤️. Håpa mammen får en behandling som gjør ho ikke har så store smerter.

    1. Ikke noe kjekt å lese.Mange gode tanker og klemmer til dere alle sammen.❤️❤️❤️

    2. Varme klæmma til dokker alle og masse lykke til. Tøffe tider fremover, ønska kun det beste.
      Har vært gjennom denne karusellen med min egen mamma, så skjønna deg så alt for godt.

    3. Jeg ønsker både deg og din mor lykke til med det hun skal igjennom❤️. Jeg har en mor som selv har hatt kreft så jeg vet hva dere går igjennom❤️.
      Jeg tenker på dere, men ord blir så få i en slik stund. Hadde du vert her skulle du fått en god klem❤️🌹.

    4. Så trist å høre ❤️. Lykke til videre med behandling 🌸🌺. Mange klemmer ❤️

    5. Trist å høre. Håper hun får god smertelindring uten at hun sløves for mye ned, og at de får bremset utviklingen.
      Mange varme tanker til både deg og moren din.

    6. Så trist dette var Vibbedille. Ønsker alt godt og at din mamma får god hjelp.

    7. Så vondt å lese. Sender over en stor styrkeklem til deg og dine.
      Klem fra Liv

    8. Sender gode og varme klemmer til alle dere, spesielt til din mor, som jeg leser om hvor godt du steller med. Veldig tydelig at hun er en viktig person i livet ditt❤️

    9. Så leit å høre om moren din 😥. Sender deg/dere mange styrkeklemmer💗. Ta vare på hverandre 💞

    10. Dette gjorde vondt å lese. Eg veit svært godt kva kreft er og kva det gjer med pasient og pårørande.
      Mor di er heldig som har deg!
      Det var godt at det blei oppdaga no, så dei kan gjere noko med forløpet og med smertene.
      Masse styrke og mot til mor di og heile familien! Stor klem!

    11. Så trist å lese. Håper moren din får god behandling, og sender varme styrkeklemmer ❤❤

    12. Sender varme tanker og ønsker lykke ti!!♥️
      Husker godt moren din fra strikketreffene!
      ♥️

Siste innlegg