Ekspedisjon: Midgardsormen


Kom meg ut dørene halv 10 i dag og turen gikk ut på landet! Adam og eg skulle nemlig ut på vår første skikkelig ekspedisjon, og målet var rundt halve Frøylandsvatnet og over Midgardsormen 🙂
For 2 år siden gikk søs og eg tur her, men me Parkerte ved Njåskogen, gikk til Bryne og tilbake.
Turen vår i dag ble en del lengre 🙂 Adam og eg ble enige om at nesten gang går me til Bryne, spiser is og så kan me jo ta toget tilbake hjem 🙂 Fin tur det også 🙂

 

 

 


Første stopp ble etter ca 3 km, Adam var både varm og sulten. Fant en fint plass og fikk i han litt vått og tørt + tørr bleie, og det viktigste: AV med buksa + eg snudde stolen på vogna. Da hadde me jo selskap med hverandre + at eg hadde mer kontroll på sol og vind 🙂

 

 


Laaangt der borte er det me har pleid å gå tur langs vannet, i påvente av at alt veiarbeidet skulle bli ferdig!

 

 

Der vettu, ved de “flotte” bygningene 🙂

 

 


Gikk litt varmgang i ungen utover dagen, et kjapt kattevask av hodet med drikkevannet var kjærkomment! “Hei sveis”, åsså lo han! Veldig kjekk turkamerat, gleder meg til han kan springe i vei når me er på tur ♥

 

 

Han fikk sitte på armen over Midgardsormen, godt og luftig!
Han skravlet, hviiinet til alle han så 🙂

 

 


På andre siden var det rastplass og me tok oss en lang og god pause inni…

 

 


…gapahuken 🙂 Svalt å deilig! Me hadde med oss hver vår solide matboks og alt smakte fortreffelig! Veien videre gikk i utkanten, og litt gjennom Njåskogen og når me kom til p-plassen sov Adam. Helt etter min plan fordi eg visste me da måtte ut på sykkelstien langs veien, da gikk det fort avgårde en liten time mens han sov 🙂

 

 


Rett der borte er Bryne 🙂

 

 


Planen sier en flaske med melk enn en nap, så det ble en stopp langs veien og fikk varmet ei flaske, men DEN skulle han da ikkje ha! Gir tydelig tegn på at flaske snart er over og ut! Ble i steden for vann og baby“Chips” på vei hjem. Det er vel i bunn og grunn tørket bær/frukt så det ble middag når me kom hjem.  Full guffe etter hjemkomst, eg tok kveldstellet og badet han, ja og han badet meg! Sånn er det *ler* Herlig ungen, ja faktisk til å spise opp!! Blir kjekt når me kan dra på hytteturer 🙂

 

 


Ingenting å utsette på denne turen, mange fine timer ut sammen 🙂 Kroppen er helt fin den, men når søs sendte melding nå i kveld å lure om eg ble med på 4 topper i Veraland i morgen (Det er en dagstur) ba eg om utsettelse til tirsdag haha Eg skal nok ut en tur i morgen også, men da blir det bare en runde her hjemme. Nå skal eg i allefall strikke litt, se litt serie før det blir tidlig i seng!

 

 

 

HA EN FIN KVELD

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg