Å ja, selvfølgelig strikker eg

 

Selv om flere tror eg har helt sluttet å strikke så kan eg berolige alle sammen *fniser* En maske her og en omgang der så blir eg nok ferdig en gang…satser eg på! “Problemet” mitt nå er at eg trooor kanskje begge prosjektene blir ganske så for store når eg en gang blir ferdig – Da er det jo mulig eg bare selger de 🙂 Men denne jakken over her blir skikkelig herlig, hovedfargen er i Lammeull/Silke garn Mmm Stripene er i tynn alpakka ♥

 

 

 

 

I utgangspunktet skulle jakken bli litt lang, sånn midt på lårene – derfor har eg flere farger klar som skal blir striper, men så har det jo skjedd noe det siste halvåret! Rompa har blitt betydelig mindre og eg føler ikkje helt for å pakken den inn lenger *ler* Ikkje for at det skulle være nødvendig, men du vet...Noen ganger er det sånn. Så da vurderer eg en kortere jakke pr nå. Først må eg kjøpe meg en skikkelig lang pinne (eller ta maskene på en tråd) slik at eg kan få prøvd den skikkelig på før eg bestemmer meg 🙂

 

 

 

 

Denne strikker eg på hver Strikkekafé og da blir det mer enn bare noen masker! Nå er bolen 45 cm, mener den skal være 50 – Egentlig kan eg bare dele den nå, stor blir den uansett. Valgte den mellomste størrelsen og den skal være oversize, men også denne: Blir den alt for stor får eg bare selge den. Å nei, eg gidder ikkje rekke opp for å strikke en str mindre…Sååå demotiverene….

Som du skjønner går det treeegt med mine strikkeprosjekt og nevnes de for ofte her på bloggen blir det litt masete når ingen kan se hvor langt eg har strikket siden forrige gang *ler* Har planer, det har eg hatt en stund, om en jakke i mer samme stil som denne Flamingokåpa (<—Gratis Oppskrift) 🙂 Begynte på en i noe fluffy alpakka, men det ble liksom feil – Motivet har eg i hodet, må bare få det ned på et ruteark 🙂 

 

 

 

 

Sokker er på planen i nærmeste fremtid! Neste uke er planen å dra/gå på langtur/hyttetur (2 dager) og eg fikk beskjed av søs
å pakke strikketøy 🙂 Ikkje aktuelt å ta med et av de andre prosjektene, må pakke fornuftig når eg skal gå med sekk(!!) så da får ett av disse nøstene bli med + pinner. Hvis eg ikkje kapitulerer tidlig om kwellen får eg helt sikkert lagt opp til enten et par stilige sokker, eller et par “Å jul med din glede”-sokker 🙂

Uansett, i dag blir det ikkje strikking for i dag blir det tur MED sekk! Liten sekk da, men sekk er sekk! Den skal fylles med go`saker for i dag blir det tur litt utenom det vanlige, men eg er sikker på at det blir kos 🙂
Gleder meg, for dette blir gøy!

Ellers har eg nok en gang en herlig GIVE AWAY her på bloggen som er absolutt aktuell for alle som strikket! Løøøp…ehee…klikk deg inn HER å bli med du også!

Nå må eg komme meg på beina å sette hjula i sving!

 

 

 

HA EN FLOTT FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Fine gode prosjekt! Du veit, for å prøve dei på deg no så treng du ikkje kjøpe ny laaang rundpinne. Berre fordel maskene ca likt på to normallange rundpinnar og vips, så er det berre å trekke stasen over hodet 🥰🥰 funkar fint!

    2. Ja, Gimmeline, sånn gjør jeg det og. Dersom det er et ‘raknegarn’, fester jeg overgangen mellom pinnene med en strikk 👍😊

Siste innlegg