Å komme til dekket bord…

 

Eg VET at det smarteste noen ganger er å holde kjeft, som i dette tilfellet. Vet at mange har lyst å både si og skrive noe, men siden me alle vet at det beste nå er å tie blir ingenting sagt. Helt ærlig? Det er noe som heter: “Den som tier, samtykker”. Er det noe eg ikkje gjør så er det å samtykke. En annen grunn for det er at eg omtales som
“Ei kjerring som kommer til å slenge med kjeften”. Vel, eg har ikkje tenkt å slenge med kjeften, men eg vil heller ikkje holde kjeft. Eg kan uten problem ønske en ny blogg velkommen, har lenge ønsket flere blogger innen mitt interessefelt som er strikking og hobby 🙂 Det hadde vært så mye mindre spetakkel om flere fant frem en hobby eller flere som de kan ryke seg ut på.

Det eg der i mot ikkje syns er greit er at det gjøres forskjell på folk – Det er vel noe av det verste!? En annen ting eg misliker er at noen skal kunne bestemme over andre og påberope seg makten til sensur. Eg vet at det er mye peng i blogging om man gjør det bra, men likevel så syns eg at det beste som blogger er jo å få kredit og tilbakemeldinger for det man selv klarer å prestere og ikkje pga andre sin popularitet(?). Kommer du til et ferdig dekket bord hvor det sitte 40K “potensielle lesere” som bare venter på å gi deg et klikk, ja da vil du jo aldri kunne få bekreftet om det du gjør er bra? Måtte ikkje det vært litt kjipt? (Ja det er jo hvis målet ikkje bare er klingende mynt).

 

En annen ting, å snike i køen enten det er på Kiwi eller i køen for å komme inn på Blogg.no er en uting. Garantert at det er mange som sitter å venter inne på miniblogg, venter og blogger sitt beste i håp om
å endelig en dag få komme inn på den “ordenlige” bloggen.

 

Det står følgende i reglene for å bli en Blogg.no blogger:

Velkommen til Miniblogg.no!

Dette er den nye inngangsporten til Norges største bloggportal – blogg.no.

Rekruttering av nye bloggere til blogg.no vil fortrinnsvis skje via miniblogg.no i fremtiden. Det er helt gratis å blogge på Miniblogg.no, og plattformen gjør det svært enkelt og raskt å publisere innlegg. Tjenesten benytter Google for innlogging, og brukerne er selvdrevne på plattformen.

 

Eg SER at det står fortrinnsvis, så det vil jo da si at det faktisk er forskjell på folk? Dvs; Er du sønn til ei stjerne eller gift med en D-Kjendis glir du rett inn 😉 Holder du der i mot ikkje mål, ja så er det rett ut – Fear and square…

 

Likevel syns eg i denne sammenhengen at et ferdig dekka bord frister lite,
det verste måtte jo være en “fake” interesse for det man elsker å lage og inspirere med.
De fleste av oss vet jo at det er akkurat det som skjer nå…

 

 

Utover det får eg vel ønske en ny blogg velkommen,
jo flere jo bedre, ikkje det?

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Jeg er så enig med deg, godt at du synger ut. Snakk om og komme til dekket bord, og mange inne på miniblogg venter på å komme inn. Er bra med håndarbeidsblogger, men da har leseren interesse for det.

    2. 👏👏👏
      Det burde være likt for alle. Mange gode bloggere på miniblogg som burde få komme over hit også. Og nei, jeg sikter ikke til meg selv, fordi om jeg mener at min blogg burde ha flere lesere fordi jeg skriver mest om den psykiske helsen vår og selvmord.

    3. Føler strengt tatt for å være litt nebbete, men lar være. Kommer ikke noe godt ut av det. Jeg vil imidlertid si, at i dag føler jeg med de som er skuffet og befinner seg på Miniblogg. Det har de all grunn til…..

    4. Burde være likt for alle. Kjekt å følge deg, selv om jeg verken strikker eller perler😊 du lager fantastisk mye fint😊

    5. Snakk om.å komme til dekket bord, urettferdig. Men å komme på topp er hennes manns fortjeneste. Han har annonsert i dagevis, og henvist sine lesere til henne. Hun trengte ikke å slite akkurat for å nå toppen

Siste innlegg