Ååå nok ei deilige strikkebukse…

Designet av Yvonne B. Thorsen

 

Nei nei NEI! Altså….Hvor mange strikkebukser har eg vel ikkje falt for og sagt eg skal strikke? Nei, du trenger ikkje si det….eg vet det er mange for eg faller like hardt hver eneste gang. Mer enn en gang har eg gått i gang, det lengste eg kom på bukse til meg selv var opp til kneet på første bein…Sørgelig for eg skulle mer enn gjerne hatt skapet fult av strikkebukser. Denne føyer seg galant inn i rekka…Ikkje mangler eg verken garn eller pinner for å få det til heller…men det er alltid “noe” som kommer i veien og siden eg elsker å starte på “et nytt prosjekt” er det bare blitt sånn…*En dag….*

 

 

 

Designet av Yvonne B. Thorsen

 

Denne buksa er strikket i tynn merino. Eg er litt skeptisk til det garnvalget, men det er fordi eg syns at det blir for mykt og at det siger (Lager “knær” o.l) MEN! Det kommer også litt an på hvor fast du strikker. Skulle eg strikket av merino måtte det vært i typen Woolmeise for det er hardt spunnet og siger ikkje på samme måte – Dette er basert på min erfaring. Eg har ved 2 anledninger fått i hus Mini Sterk for å strikke bukser…Så ja, eg HAR absolutt garn til flere *ler* Akkurat nu har eg 2 prosjekt i kurven min og eg akter ikkje flere, eg har blitt “voksen” og fant vel egentlig ut for 20 år siden at det funker ikkje optimalt med 17 prosjekt i kurven samtidig HA HA

 

MY FAVORITE PANTS
Bildene over
Str; Livvidde fra 70 cm til 93 cm
Norsk strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

WHAT A MONDAY MORNING!! Altså….Når du har en avtale med Lyse kl 10 da setter du alarmen på 9.30 slik at du har tid å koke kaffi før de kommer, ikkje sant? Da er det pokker så irriterende når de ringer på døra 08:50!! Ikkje det?? Eg bare kicket i Ali og sa at Lyse sto på døra og han var på beina på en blunk, eg makter ikkje utføre slike bevegelser i samme øyeblikk som eg våkner…Dagen blir så kjip da *ler*. Lyse har hatt problemet i lange tider med å få kontakt med den “nye” strømmåleren vår så den måtte skiftes. Da de skiftet den for noen år siden (fra det gamle systemet) ble det et sirkus uten like i etterkant! Montøren hadde lest måler slik at det ble forstått at den hadde 0`et ut å startet på nytt, og tikket opp til 8000 igjen slik den sto i utgangspunktet – det ble et INSANE strømforbruk som resulterte i en regning på den nette sum av 48K!! Me laget et rabalder uten sidestykke. Disse 48K var jo da utenom det me hadde betalt hver måned det siste året så me kunne hatt et solariumsstudio med minst 10 senger på samme forbruk. Me leste jo strømmen hver måned i forkant av skiftet, men når Lyse SLETTER hele loggen når ny strømmåler er på plass har man lite å stille med. Me måtte fint betalte for de truet med å stenge strømmen flere ganger hvis me ikkje gjorde det….! Så ja, eg var veeeldig skeptisk da Lyse ringte på torsdag og sa de kom i dag for å skifte – Igjen! Nå har me tatt bilder av måleren når montøren var her, eg har vært inne på Lysekontoen min og tatt screenshot av alle avlesningene mine siden i fjor. Eg leser av og Lyse stipulerer nesten hver mnd fordi de ikkje får kontakt med måler, dette resuterer jo i avregning annen hver måned, men alltid i vår favør...så eg krysser fingrene for at det ikkje blir noe balluba!!

Nå skal eg bare ta kaffikoppen med meg inn på Hobbyrommet og starte dagen på nytt. Eg har selv påtatt meg kjøkkentjeneste i dag så innimellom blir det nok middag med 3 gryter 🙂

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra VIbbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Med forbehold om at det er så lenge siden at saken er foreldet, men dette er jo en sak som du burde meldt inn til Elklagenemda. Sletting av målerhistorikk er vel ikke lov så vidt jeg vet.

      1. Det er ikkje sååå lenge siden, det var da “alle” fikk nye strømskap/målere og fadesen kom etter et par mnd i form av en regning ja. Me har sendt klager på klager, men me kommer ingen vei med de. Stanger i grunnen hodet i veggen ja og har lagt det i “Glemt det” skuffa for eg var så sint! Skal ta å sjekke det med Elklagenmda om det er noe å gjøre. Takk skal du ha

Siste innlegg