ABSOLUTT og en selvfølge!

Designet av Ursa Major Knits

 

Selvfølgelig leverer Ursa Major nok et eventyrlig og spennende sjal♥ Jepp, absolutt spesielt, men så herlig med noen som ikkje er mainstream! Herlig å se når noen TØR, ja for ikkje bare leverer hun sjal som kan se ut som en sirkusinstallasjon, men eg ELSKER fargebruken hennes!! Eg tror hun strikker med magiske masker? ♥ Eller, eg tror ikkje, eg er faktisk ganske sikker på det! For å si det sånn; En skikkelig dårlig dag vil garantert bli helt super om du surre et av hennes sjal rundt halsen, i allefall humørmessig 🙂 Uten tvil!

 

 

 

 

Designet av Ursa Major Knits

 

Selv om dette ser noe innviklet ut å strikke, så har eg både hørt og eg har sett gjennom en oppskrift, at det er ikkje så vanskelig som du gjerne tror. I oppskriften er det også en del bilder som viser hva og hvordan du skal gjøre.

 

TASSEL DAZZLE
Bildene over
Str: 209 cm X 26 cm

 

 

 

 

Designet av Crazy Clare

 

Dette er jo også en flott variant av et sjal og en super måte å strikke fargerikt på! Sier bare en ting til eg: Bruk farger ut over høsten, ikkje fall opp i den moderne fargegryta med BEGGE beina! Kan fort bli både matt og kjedelig! Lær deg og sett pris på HELE fargeskalaen! Visste du at 2 farger du IKKJE liker kan bli noe du elsker om du setter de sammen?? Det er som eg alltid har sagt: Farger ER magiske,
så hvorfor fade de ut til det ugjenkjennelige??

Ikkje bare det, men ALLE (nesten da hihi) skal jo neeesten på død og liv strikke akkurat det samme? Ja og i samme fargepalett…? Det er mange flotte Instagram kontoer f.eks, ja innen strikking, men det er mye i samme gata. Er ikkje vitsen med å stikke seg litt ut om man vil vise seg litt fram? Det blir nesten litt sånn:
Har du sett gjennom en konto så har du sett alle…

 

 

ZEN MANDALA
Gratis Strikkeoppskrift

 

* * * *

PANG! Der var jaggu skolen i gang og eg ble parkert rett i Do`kø da eg sto opp i dag! Når det skjer blir eg helt akterutseilig haha Da blir det til at eg både må snakke og vandre rundt her uten å ha fått vann i øynene og ikkje minst uten å ha pusset tennene! hehe Men men sånn ble det i dag fordi me var 3 stk som sto opp omtrent samtidig og da er det den kjappeste som vinner Dø`køen 🙂 Men nå? Ja når er både søvnen ut av øya,
tennene er glatte og kaffien er kommet i koppen.

Nå gjelder det bare å ta rutinene med horna haha Jepp, jo fortere de får sats seg jo bedre blir MIN hverdag! Det innebærer også at eg vil ha overtaket på “Legge seg” og ikkje minst “Stå opp” rutinene! Eg vet med meg selv at EG fungerer best når rutinene er på plass, eg vet stort sette hva eg skal og når eg skal, selv om det meste skjer her i heimen. Ikkje minst får eg skikkelig kontroll på strikketiden! Det er jo søren meg det viktigste! De andre i heimen ser ut for å han kontroll på egentiden sin, det er bare min som sklir over i alt annet, men det er jo også fordi det nå har vært lang ferie. Uten faste holdepunkt i hverdagen kan jo høst kanskje bli både lang og tung for mange, så sett rammene jo før jo heller og ta kontroll! Egentlig mitt beste råd for en herlig høst, ja og hvis du i tillegg har ei røys med deilige ullsokker i skuffen så går nok dette helt fint 🙂

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN MAGISK MANDAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Ganske så rart i min verden, at den “kjappeste” vinner dokø? Det er vel den som skal fysisk ut av huset, og være der i x antall timer som har førsterett på det? Rutiner har vel de fleste på hverdagen, uavhengig av ferie eller ei? Ferien for folk flest er jo ikke lang uansett. For oss uføretrygdede, mener jeg at skolebarn/ungdom fortjener rutiner uansett, og at man ikke flagger det – det er fullt mulig og legitimt, å hvile seg når rutiner er utført. Friske, oppegående mennesker kan vanskelig sette seg inn i sykes situasjon (det skulle bare mangle) og når det gjelder barn/ungdom er det viktig å sende ut rett signaler – livet består, for friske mennesker, av mye jobb (her inkludert skole), og ferier innimellom.
      Slik er det jo for alle som ikke er syke.

      1. Vel, mulig du bør lese hva eg skriver med litt humor og kanskje i spedd en dråpe ironi. Men for å utdype det så er det jo forskjell på å vente på en som tar 3 min og full fart enn 2 stk som kanskje bruker 20 min hver. Om man skal være ute av huset x antall timer gir deg vel uansett ikkje førsteretten på doen/badet om morningen?

    2. Ååååå herlighet !!!!!
      Tassel Dazzel er jo til å dø for!
      Heeelt i min gate ja *hopper opp og ned i begeistring*
      Den skal finleses.

      Her er det hverdag igjen i morra og frk. Tenåring har den største utfordringen ja, selv om vi har brukt de siste to ukene på å komme i normal rutine igjen.
      Jeg og minsten er oppe i normal tid uansett hva dagen heter 😂

Siste innlegg