Akkurat passe Pusete

Designet av Marita Rolin

 

Ikkje bare var dette en tøff jakke, men den er også så deilig! Lett blanding av Merino, Bomull og Kidsilk –> KOoOS altså! Mykt og akkurat passe pusete ♥ Strikkes orginalt i DETTE og DETTE garnet, ikkje det dyreste garnet,
men liker du å spare(?) så kan eg jo hviske deg i øret at ja, du kan f.eks bruke Holst Supersoft og du kan også bruke Kidsilk (<– 33,- på nett) fra Drops. Hvorfor ikkje liksom?

Det er neeesten så eg er redd for å anbefale garn som er billig *lettere oppgitt* Å ja da, eg får høre det hver eneste gang. Hvis eg hadde kun anbefalt eller foreslått det dyreste så hadde eg vært “Høy på meg selv” hvor kun det dyreste var godt nok. Så ja, det er som me alt annet, uansett hva man måtte anbefale/tipse er det jo alltid noe feil.
Eg strikker verken konsekvent av kun billig garn eller dyrt garn. Eg strikker KONSEKVENT av det garnet eg liker best og passer mitt prosjekt 🙂 Noe annet hadde jo vært meeeeget rart, ikkje det? Noe eg ALLTID har hatt på minnet er at det er ikkje alle som har like god råd og eg syns det er bra å ta hensyn og inkl alle. Det er jammen ikkje alltid eg heller har muligheten til å ta meg råd til akkurat det eg har lyst på og det kan være vondt å føle på at det du har eller det du velger ikkje er godt nok ♥ Eg kommer for alltid til å fremsnakke billig garn
så sant det er bra og gir fine resultater.

(Legg merke til at eg skrev billig garn og ikkje billiggarn for det er ikkje eg som har skap uttrykket
“Billiggarn” som noe negativt, bare så eg har sagt det 🙂 )

 

 

Designet av Marita Rolin

 

For min del? Eg kunne tenkt meg den i akkurat disse fargene ja! LEKKER ♥ Mønsteret som er på jakka har eg strikket på et par sokker en gang i 18`pil og bue! Er ganske så effektfult i grunnen, litt sånn hypnoseeffekt
på en måte 🙂 Liker jo ekstra godt at det er V-Hals, stort +!

 

 

RUT
Bildene over
Fra 81 cm til 127 i overvidde
Svensk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

Ble vekket kl 5 eg! Jepp, Milo hoppet inn soveromsvinduet som en prosjektil og ble stående med beina på hver side av hodet mitt! Jaja, Ali “hosjet” han ut på gangen før han fikk sjans å legge seg til rette *ler*. Han liker ikkje at Milo sover i senga vår, eg? Haha Når Ali var hjemme i Libanon så reide eg opp og laget seng til Milo på Ali sin plass og han sov der hver natt, hele natta ♥ Eg våknet igjen i 6 tiden for Ali skulle opp å kjøre Amira til flyplassen, hun skal være i Oslo til i morgen for å høste heder og ære! Jepp, ikkje så ofte eg skryter av henne her inne fordi hun er egentlig ganske privat av seg, men når hun er blant Topp6 i Elkjøp Phonehouse, ja da bare MÅ eg! Det er STORT, ja ganske så stort! Hun er ass.Butikksjef i de 2 minste butikkene til Phonehouse så det er ganske enkelt en bragd og hun er en vanvittig dyktig selger – *Stolt*. Satser på at dagen i dag blir helt magisk for henne, hun og de 5 andre skal kose seg på Tusenfryd før de møter øvrigheta senere 🙂

Selv om eg er temmelig mørbanket etter maratondagen eg hadde i går har eg gledet meg til i dag! Gjett ka eg skal?? haha Jupp, eg skal moppe gulvet i stua! Ååå eg var på “Normal” i går vettu og der har de sååå mye gode såper og mange deilige Ajaxflasker som ikkje selges i vanlige butikker. Eg lukte meg frem til en skikkelig god en i går; Ei knallrød flaske som duftet av Middelhavsblomster! For mange år siden da me bodde i Oslo brukte med kun den etter at me fant den i en Innvandrerbutikk og har siden ikkje sett den, før i går! Så ja, eg gleder meg til å svaipe over gulvet og få den gode dufta i stua! Det kalles vel evnen til å glede seg over de små små tingene? ♥ Har alltid likt å dille og dulle så parker meg i en slik butikk ELLER en “papirbutikk” med masse tegnebøker og alt det som hører til! Eg fryder meg og går som regel bananas 🙂 Akkurat som eg gjorde da eg var liten.

Før eg skal sette i gang trenger eg litt kaffi og etter gulvvask er planen å bare strikke….
MEN, det dukker garantert opp no 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
MAGISK DEILIG DAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei Ganske Fornøyd Vibbedille 🙂

2 kommentarer

Siste innlegg