ALENETID – Det er så viktig!

 

Alle har godt av Alenetid, det er sunt, og det er for mange (i allefall for meg) en skikkelig ladestasjon 🙂 Det handler ikkje om å være alene eller ensom, men evnen til å skape litt fred og ro rundt egen person – Eg liker
å kalle det bobla mi ♥ Noen ganger er eg så fordypet i det eg styrer med at eg hører ikkje etter om noen snakker til meg, eg kan ha Podcast i ørene, men husker ikkje det fnatt av hva eg hørte på *ler*. DA har eg virkelig kvalitet på Alenetiden, det er noe av den beste “medisinen” eg kan få. Dessuten får eg gjort mye i denne bobla mi, problemet når eg sitter som eg har sittet i dag er at det popper opp en masse nye ideér hele tiden…For å si det sånn;
Etter dagens Alenetid trenger eg ca 1 uke for å ferdigstille alle ideéne eg har fått! Elsker det 🙂

Er du flink til å ta deg til tid for å være alene?
Hva liker du best å styre med i denne tiden, og hvordan føler du deg etterpå?

 

Eg måtte ta en pause fra Alenetiden min nå for eg holdt på å sovne! Merkelig, men eg ble plutselig så tung i øynene, tror eg tenker for mye haha Den kreative hjernehalvdelen var nok full og trengte en pause 🙂

 

 

 

 

Til tider er Ali ganske oppgitt når han valser forbi spisebordet og eg “Hysjer” og sier: “Kan du gå litt rolig forbi og ikkje veive sånn med armene?” *ler hjertelig* Nei nei, eg har ikkje noe forsvar annet enn at har man åpnet en glitterboks, ja så skal det ikkje mye til før det er glitter OVER ALT, ja og da mener eg OOOOVER alt. På den andre siden så er jo glitter gøy! Ganske fasinert over det glitteret eg fikk tak i sist, for aldri har eg før sette et glitter som glitrer sååå voldsomt! Ok, så er eg litt barnslig da…sukk…er nå det også et problem? *fniser*

Eg vet at noen av dere kommer til å elske det eg holder på å lage, mens andre kommer til å rynke på nesa, men vettu? Det er helt greit 🙂 Det er jo noe av det som er sååå herlig: Ingen av oss er like ♥

 

 

 

 

Planen min akkurat nå er å sitter her å strikke i 2 timer mens eg ser Sommerhytte (Jaja eg vet, eg ser stort sett alltid reprisen også…). Nærmer meg styggfort den ermdelinga nå og for å si det sånn; Hadde det ikkje vært for perlene så hadde denne jakka vært ferdig! Eg er akkurat like ivrig hver gang eg setter meg ned med den som eg var da eg la opp! Elsker den allerede og garnkomboen min er magisk syns eg, ja og det kommer fra meg som ikkje er så glad i pusetegarn. Strikker den i Fabel og KidSilk fra Drops ♥ Skal bli herlig å svinse rundt i den om ei stund!

 

 

 

 

Men du? Nå skal du høre noe rart….eg syns det er rart i allefall! Se på de 2 pottene her? Den som har en gigantisk spire (Pottene er 25 cm i dia) er Grønn Squash, den andre som har ingen spire er Gul Squash….Nå er det 3.gang eg setter et frø i den potta – Er det sånn at 3.gang gjelder?? Det er det rareste syns eg…! Den grønne spratt opp av jorda omtrent samtidig som eg satte frøet ned i jorda. For å si det sånn så stemmer ikkje den der spire% som står på posen, for nå har eg jo allerede brukt 3 frø på den gule og det er max 10 frø i den gule posen. Noe tips?

Vel vel, da er det kwell rett og slett, og mor mi har allerede tinget inn handling før helga. Hun lurte på om det ble i morgen siden det er langhelg?? Hmm butikken er jo kun stengt på torsdag så det er jo ikkje langhelg og man kan fint handle på fredag 🙂 Men men, nå er jo det ønsket plantet i hodet mitt så da blir det nok handling i morgen da…Det er så typisk hehe Passer for så vidt fint siden ISskuffa i fryseren er TOM! Her elsker me is…om sommeren! Om det betyr sommer sommer eller bare på kalenderen har lite å si 🙂 Is ER godt!

 

 

NYT KWELLEN
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Jeg trenger litt alenetid. Tid hvor jeg tenker på alt fra politiske saker til lønnsforhandlinger eller andre utfordringer. Bare la tankene surre, den ene etter den andre. Kreativt det og

Siste innlegg