ALPACACINO – En flott og gøyal genser!

Reklame | 1 link til Alpakka Forte

Designet av Maxim Cyr

 

Hvem ville vel ikkje hatt en alpakka eller 2 i hagen?? Hadde eg hatt hage, ja en stor nok vel å merke kunne eg fint hatt et par, tenk å vært selvforsynt med alpakkagarn da?? Åååå deilig ♥ Regner med du sikkert vet at alpakkaull er hele 6 ganger varmere enn vanlig ull? Ja ikkje sant, godt og varmt. Men visste du at hvis du først strikker deg en alpakkagenser vil du sannsynligvis aldri bli kvitt den?? Eller, du kan bli kvitt den, men den vil egentlig aldri forsvinne?? Da må du i såfall brenne den og ingen med vettet i behold gjør jo det så derfor; En alpakkagenser lever evig! JOOO! Det er bevist! Arkeologene har funnet tøy/klær laget av alpakkafiber som er nærmere 2000 år! Det beviser jo bare hvor holdbare disse deilige fibrene er!

Da gjør det plutselig ingenting om man legger litt ekstra arbeid, eller penger i en deilig alpakkagenser! Den lever jo evig, så alt i alt blir det en veldig billig genser til slutt for den vil overleve den ene generasjonen etter den andre 🙂 

 

Designet av Maxim Cyr

 

Nå må eg jo bare poengtere at gensern på bildet, som ER en alpakka, ikkje er strikket i alpakkagarn….Noe eg finner litt forunderlig, men men. Du kan f.eks strikke den i Finull i følge designeren, men eg? Nei eg er ikkje i tvil! Skulle eg hatt meg en Alpakkagenser hvor eg faktisk strikker meg en alpakka på magen med Intarsia teknikk, ja da hadde eg brukt det fineste alpakkagarnet eg vet 🙂 For øyeblikket er det DETTE ALPAKKA GARNET ♥ Enn så lenge har eg 2 par flotte sokkepar i det og det er uten tvil det beste eg noen sinne har hatt på beina! Lykken er jo komplett når eg nå med sikkerhet vet at sokkene kommer til å overleve både meg og mine barn *humrer*

 

 

ALPACACINO
Bildene over
Fra 94,5 cm til 161 cm i overvidde

 

 

* * * *

Fredag i dag, hverdag på mandag! Selv om eg sitter her og VET at det er skole, matpakke og mandag PÅ mandag er eg ganske så sitter på at den klasker meg like hardt i bakhodet som alltid! “SMOOKK” sier det og så er det full frez! Det som egentlig er BRA er at treninga til Dib ikkje starter skikkelig før den 26. så da får han kommet skikkelig inn i skolerutinene før det er fult kjør! Han gleder seg kjempemye og er så glad for at han nailet første valget sitt, men jaggu har han jobbet for det også – Så vel fortjent! Var godt å få han hjem i går og dagen i dag skal brukes til å få garderoben hans også ajour for skolestart! Han har jo vært på reisefot de siste ukene og har jo hatt med seg en del klær så det blir litt akkordvasking i løpet av helga 🙂 Jaggu godt han ikkje har for mye klær haha Eg tenkte eg skulle svinge innom Zalando og shoppe litt sånn ting som han MÅ ha, så får han selv ta en tur til byen å evn shoppe det han liker 🙂 Han har lagt inn et ønske på en jakke til høsten, litt dyr, meeen me får se 🙂

Eg trenger bare en kopp kaffi til så er eg nok i gang med dagen! Tenkte eg skulle slenge vaskefilla rundt i stua også før eg helt tar helg 🙂 Er forresten klar for tåfelling på sokk nr 1 og nå er eg glad
for at eg strikket begge leggen først!

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTTERS FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg