ALTSÅ! -Alvorlig talt…

Designet av Abdullina Kseniya

 

Altså, hva gir du meg?? Er eg virkelig nødt til å hente frem den tynneste heklenåla mi og bare kjøre på nå eller?? Eg er jo solgt, retten og sletten, disse kyllingene er eg jo nødt å ha! At heklenåla er 0,9 mm/1,00 mm skremmer ikkje meg for eg elsker jo dill så det skulle nok gått helt fint 🙂 Eeeneste eg er litt usikker på er om eg har gule farger i bomullsgarnet mitt, men….som eg har sagt før så er jo Holst Supersoft (<—Akkurat like billig som alltid!) GENIALT til hekling som dette, og i den hylla har eg de fleste fargene 🙂

 

 

 

 

 

Må bare hente frem disse fra “arkivet” mitt – De er utrooolig fine og er akkurat like fine nå flere år etter. Begge disse er heklet i Holst Supersoft, kun med en tråd. Ja, det er tynt, men det blir sååå fint og dessuten så passer det jo fint med et søtt lam i påsken 🙂 Akkurat nå ligger begge disse bakerst i ei hylle på hobbyrommet....Da eg heklet disse røykte me her hjemme og nå når eg er røykfri så kjenner eg at de stinker – De bodde nemligen her i stua, så eg må nok gjøre alvor av å få vaske de! Kanskje vente til det blir varmere i været for da kan de tørke på terrassen 🙂 Begge disse er et design av Lydia Tresselt og hun har sinnsykt mye flott! Da eg heklet disse var alle oppskriftene kun på engelsk, etter hvert har hun lagt de ut på flere språk. Nå får du f.eks oppskriften
av Lammet på dansk 🙂 Dragen er også kommet på dansk, men du finner de på hele 7 språk
så kanskje et annet språk passer bedre for deg?

Dette var jo da en aldri så liten avsporing fra de søte kyllingene, men men – Ta det med deg 🙂

 

 

 

 

Designet av Abdullina Kseniya

 

Her ser du jo helt tydelig hvor små og søte de er ♥ Nå skremmer eg kanskje vannet av deg, men oppskrifta på disse små her består av hele 80 bilder som viser deg hva og hvordan. Oppskrifta i seg selv er på…..*trommevirvel*…40 sider!! Jepp, her er det overhodet ikkje mulighet for å hekle feil for du får
det ikkje inn med teskje, men du får det intravenøst!

 

CHICKS
Bildene over
Str 5-7 cm

 

 

 

 

 

 

Siden eg nå allerede var i arkivet mitt plukket eg med meg denne også. Det er Elton, The Sheep – Har er betydelig større og mer oversiktelig å hekle (Eg heklet han i Peer Gynt på nål 3 – Det aller viktigste med disse figurene er å hekle skikkelig fast!) Oppskriften på denne er akkurat like detaljert som de små kyllingen og er på noen 10 tallssider, men det er KUN fordi det er viktig at hver maske er riktig. Hele figuren er KUN fastmasker utenom løkkene som er ulla. Selve heklinga er superenkel, men den er formheklet, der av den detaljerte oppskrifta. Altså, kan du hekle er den overhodet ikkje vanskelig. Eg har heklet etter flere av Paola Navarro sine oppskrifter og kan varmt anbefale de. Hun har oppskrifter på en haug av tøffe figurer! Ta en titt og bli hekta sier eg bare…Enjoy!

 

 

 

* * * *

 

 

 

Jadda, da er det lørdag da vettu! Sokken min? Nei, den ble IKKJE ferdig i går heller, men nå har eg KUN tåa igjen og den skal strikkes nå etter på – Skal bare ta på meg en kjole først, mulig eg hopper kjapt i dusjen også. Tror kanskje eg setter meg ned med litt perler også i dag, har lyst på noen flere kyllinger eller noe. HVIS været er på plass neste helg tenker eg det er innafor å plante litt sånne minipåskeliljer på trappa og da skal eg opp med litt påskepynt ute. Det blir IKKJE som i Julen for å si det sånn, men litt sånn småkoselig må eg kunne få til 🙂 Ellers tenker eg det blir en rolig lørdag, lenge siden mine hæler har vært i taket for å si det sånn…

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG
OG NYT DEN

 

 

I går la eg ut et prosjekt eg har holdt på med en stund, mulig du ikkje fikk sett det siden det ikkje var strikkerelatert? (Hvis et blogginnlegg ikkje er strikkerelatert postes det ikkje på strikkegruppene ser du)
Eg er ganske stolt av det og du kan se det HER om du vil 🙂 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. De kyllingene var kule!
      Jeg har kjøpt påskeliljene som skal stå på trammen. Men så kom denne halvneteren med nysnø…
      Er snart borte nå, såkanskje i løpet av uka blir det påskeliljer og påskehøna i godstolen på tramnen og påskekyllingene jeg vant av deg i fjor i kjøkkenvinduet

      1. Eg er ennå forbanna for at du fikk rett ang den halvmeteren *ler*
        Det er jo helt sprøtt! God det er på hell for da går med for MiniPåskeLiljePlanting til uka 🙂
        Det blir bra! 🙂

Siste innlegg