Bare EN kjole til!! – Gratis og Norsk Strikkeoppskrift!

Reklame | Dale Garn - House Of Yarn

Designet av Liv Inger Espedal/ Dale Garn

 

TØFF!!! Tror faktisk at den der Kjole/Tunika-Mappa mi er ganske så smekkfull nå, men det som er så greit at eg kan bare lage ei ny mappe om det renner over haha Uansett, denne tunikaen er strikket i Lerke, et garn eg nå har strikket litt med i det siste. Personlig tror eg at eg hadde gått for et av alternativene som f.eks Falk! Eg har jo strikket ei diger KÅPE i Falk og den holder seg sabla flott uten å sige i det hele tatt, og da tenker jo eg at det også må funke til en tunika? 🙂 Lerke er jo nydelig å ha rett på huden, men eg føler også at merino legger seg mer inn til kroppen? Kanskje det bare er meg? “Vanlig” ull gjør ikkje det samme så om du har en valk eller 2 som meg vil du ikkje se den under en ullkjole, men i en kjole strikket av merino vil fasongen være mer synlig!? *humrer*
Det er da min erfaring, så ja, da blir det ull på meg i tilfellet, men ser du?? Uansett hvilke erfaringer man har
er det alltid en løsning på et evn problem. DET liker eg 🙂

 

 

MERIEL TUNIKA
Fra 109 cm til 136 cm i overvidde

 

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn

 

Det blir noe annet med denne toppen, her har eg ingen problem med å strikke i Lille Lerke for det er begrenset hvor mye en singlet kan henge hehe Dessuten syns eg fletter blir sååå rene og skikkelig pene når de
strikkes i merino ♥ Ååå RIB da! det liker eg veldig godt!

 

MELINA RIB & FLETTESINGLET
Bildet over
Fra 81 cm til 111 cm i overvidde

 

 

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn

 

Denne snakker jo for seg selv og det er jo helt soleklart hvorfor eg liker det!?! Strikkes også i Lille Lerke så det er jo ingen tvil om det er en skikkelig go`bit ♥ Har kommet litt nye farger i dette garnet + det fra før av er mange
duse og lekre farger som blir smashings nå i sommer ♥

 

MIREILLE STRIPEGENSER
Fra 83 cm til 115 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

Sånn, da er den første av i alt 2, kanskje 3 rotete skoleuker i gang! Dib gikk først til skolen nå og skal kun ha en muntlig prøve litt over 12 og så er han ferdig for dagen! Det gjenstår også en ganske stor prøve på onsdag og så er det helg! Neste uke er også rotete med litt skole da og litt da. 11.juni får han vite om han kommer opp i muntlig (naturfag eller matte) og blir det ingen av delen, ja da er det sommerferie! Faglig ferien i allefall haha De er visst nok nødt til å være på skolen frem til 21.juni så da vil eg tro det blir en del rydding og skuffer og skap haha

Aha deilig, nå er Mini-Glam sokk nr 2 straks ferdig! Ble noen episoder med GOT i går kwell og da ble det også strikket striper! Et par til så blir det ei lita tå 🙂 Da må eg bare få tak i en BOKS! Jepp, eg skulle definitivt vært på Søstrene Grene for der trooor eg kanskje de har det eg trenger!? Ei litt sånn fin pyntegave eske, det er det eg vil ha 🙂 Så er det bare å bakke, pynte og shippe! Spennende!

Vurderer å kapitulere litt i dag også eg…Dvs at eg kun tar den vanlige runden med litt ryddings før eg bare setter meg å strikke! Senere når Dib skal kjøre seg selv til trening skal me først kjøre ut til Veterinæren for litt påfyll av både Flått og Ormekur til Milo. Me utsetter det alltid for det er litt knede å kjøre dit fordi me aldri kjører forbi liksom, men nå må me! Har tatt noen flått i det siste og det er ikkje bra! Fix Fix i dag altså!

Værmessig? Kan ikkje klage! I allefall IKKJE etter at eg så bilder fra Hedmark i dag!!! OMG Irene!!!
Dere fikk SNØ i dag!?? Min kondolanse for killing the summer er herved sendt avgårde ♥

 

 

LAG DEG EN DEILIG
DAG OG KOS DEG!

 

 

Husk å få med deg Give Away`en her på bloggen!
Du kan vinne det lekre Holst Supersoft garnet! Klikk HER!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Det snødde litt her på fredag også, men det ble ikke liggende. I dag derimot, ser det ut til å både bli liggende og holde på en stund. Får trøste meg med bildene jeg tok av flotte blomster på torsdag. Vet jo at de er der et sted under snøen…

Siste innlegg