BASIC – Lekre og enkle strikkeoppskrifter

Designet av Susanne Müller

 

Rene og pene tilbehør, like basic som den “lille sorte” i skapet 😀 I bunn og grunn er jo tilbehør som dette på mange måter det fineste? Enkelt å strikke, passer til alt og alle 😀 Lua over er strikket i patent, det er knallfint, men det eneste eg ikkje liker med det er at eg klarer ikkje rekke opp for så å ta det på pinnen igjen? De gangene eg har strikket patent og gjort en feil har eg måttet starte heelt på nytt 😀 Skjønner ikkje….*ler*

 

OLE HAT
Bildet over
Str fra 46 cm til 61 cm i omkrets

 

 

 

 

Designet av Susanne Müller

 

Hansker som dette har eg hatt på lista ei stund, men nå begynner det også å bli ei stund siden eg strikket….?!
Har hatt (for mange) andre ting å surre med, men et par av disse vil eg ha.

 

NOLA
XS – L

 

 

 

 

Designet av Susanne Müller

 

Disse har stått i strikkekø hos meg siden de ble publisert for ca 1 år siden, helt enkle deilig votter. Eg liker den “sikringssnora” haha Selv for voksne kan det være smart! Tenkt deg at du er på Julemarket, det er kaldt og du shopper litt her og der; Vottene går av og på for å betale etc….Fort gjort å miste en da? Vel, disse vottene klarer du ikkje miste, kjenner flere som burde hatt snor på vottene sine 😀

 

BASIC + FAVOURITE Mittens
Str Barn til Voksen

 

 

* * * *

 

 

For en KWELL det ble i går!! Startet jo å bake noe eg trodde var “Fort gjort”! Fikk det inntrykket når eg leste oppskriften om ikkje annet….Veeel...det ble alt annet enn kjapt! EG burde jo skjønt det for det første når det sto at alt av nøtter skulle skoldes…JISES! Tok nesten 2 timer å skolde mandler og Pistajenøttene….Hasselnøttene ga eg opp! Så skulle jo sukkerblandingen kokes…eg liker når det står “Kokes i ca f.eks 2 t” og ikkje bare “Til det blir mellom 140 og 145 gr – da vil det være brunlig”. Fra eg hadde sukkerblandingen i gryta til eg FAKTISK kunne blande alt sammen gikk det nesten 3 t! O M G! Er ikkje bare bare å bake Fransk Nougat altså! Det var også litt styr å få tak i det eg trengte; Glukose f.eks….når eg endelig fant det kjøpte eg 2 flasker hehe En i reserve! Sukkertermometer var heller ikkje helt enkelt, på den 3.butikken fikk eg 😀 Er veldig spent når eg skal skjære den opp i dag, det er først da eg ser om det er 100% perfekt! Den hadde riktig konsistent da eg la den i forma i går, så får eg sjå da vettu 🙂 Spennende å prøve noe nytt! Dette er noe me alltid pleide å kjøpe all mass med hjem fra Libanon, me her hjemme er veldig glad i de, så eg håper de blir noe i nærheten av dette!

Vel vel, 2 timer til tannlegen og det er vel første gang eg sier at eg gleder meg! haha Eg går ikkje fordi eg har vondt i ei tann eller noe, nå er det ingen tenner verken å pirke eller borre i *ler høyt* Av alle ting har eg fått trøske
i munnen, noe som visst nok ikkje er uvanlig med ny protese. Fikk det ikkje da eg fikk protese oppe, så dette er første gang. La det være sagt; Nå skjønner eg hvorfor Dib gråt sånn som baby da han fikk det. Det er ikkje direkte vondt vondt, men fryktelig irriterende + det svir av alt eg spiser/drikker utenom Farris.
Håper at medisinen vil ha en kjapp virkning på akkurat det!

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Eit godt råd når det gjeld patentstrikk er å sette inn ei livlinje med jamne mellomrom. Du trer ein tynn tråd gjennom heile strikketøyet, så slepp du å rekke opp heilt ned…..Ellers går det an å rekke opp ei maske nedover, men der må du ha litt tålmodighet:-)

    2. Hasselnøtter tar du noen minutter i ovnen, så gni de i ett håndkle og så er skallet borte😊

Siste innlegg