Blir du med på tur??

 

Det var ikkje snakk om å være hjemme i dag, nop! Var bare å snøre på seg turskoene og komme seg ut! Når eg går tur alene og vil på stranda blir det ofte her ute på Hellestø og Sele, å kjøre sååå mye lengre enn det er ikkje nødvendig for en flott tur 🙂 Eg er veldig glad i denne turen: Varierer mellom flott strand, sanddyner, rullestein og sti 🙂 Blir ikkje bedre! Gode sko er som alltid et must,
eg foretrekker høye tursko her pga rullesteinene.

 

 

 

 

Det var surfeskole i dag, dvs mange i vannet, MEN…det var også noen som var der for å bade sånn vanlig…dvs i kun badebukse!! Vil tippe det var Max 5 gr….men de badet som det var 25!! ER DET MULIG!?! hehe Måtte sjekke “Badetassen”…faktisk hele 8 gr på Solstrand! Hmm ikke verst det da..

 

 

 

 

Altså, sjøen i seg selv frister jo, hvis man ser bort fra temperaturen! Sjøen er grønn og krystallklar!

 

 

 

 

Fra P-plassen på Hellestø og ut til nordenden av Selestranda er det ca 4,2 km – Så vet du det 😉

 

 

 

 

Rullstein…God trening…og gode muligheter for overtråkk! *ler*

 

 

 

 

Fortsatt ikke helt tørt her, men nå er det i allefall mulig å gå frem/tilbake uten å måtte vasse 🙂

 

 

 

Sele Havn

 

 

 

 

 

 

Koser seg hu!

 

 

 

Alltid en selvfølge!

 

 

 

 

 

Ble en digg tur også, i unngikk eg den tørre taren som ligger i vannkanten! Tenkte det kunne være greit
å unngå disse loppebittene! Gikk en del i sanddynene i dag 🙂

 

 

 

Om du skulle ønske å følge alle turene mine finner du de på TikTok ved å scanne QR-koden over her 🙂

 

 

 

Men altså, blir du med på tur? Det enkleste er jo om du bor i distriktet så klart. Eg har lagt ut en fin tur på gruppa “TURJENTER”! på FB, denne skal me gå i morgen – Meld deg inn i gruppa og bli med! “Min” tur er kl 17, men det er også en utrolig fin tur kl 11 🙂 Den turen går fra Vigdel stranda til Steinansiktet. Basert på info`n vil eg tro at turen er til Steinansiktet og tilbake. Ine og eg gikk turen i fjor sommer, me gikk fra Vigdelstranda, følgte blåmerket løype nærmeste sjøen og helt over til Hellestøstranda (Da er det lurt å ha en bil på hver strand). Det er inni mellom en luftig tur, noen plasser utfordrende terreng, men overkommelig for de fleste om man bruker tiden 🙂 Turen vår kan du se HER INNE – Kanskje du finner litt nyttig info 🙂

 

 

 

 

 

Det var ganske så NICE å hive noen Spicy Dumplings i Airfryeren når eg kom hjem!! *SMASK* det er digg altså! Nå er eg nydusjet og har fått på koseklær – klar for å male og strikke 🙂 Det er meldt strålende vær i morgen også! Gleder meg til ny tur – Det er VÅR folkens, kom deg ut!

 

 

 

 

 

 

HA EN HERLIG KWELL

 

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg