Blogg takeover – morsdag

Det er lenge siden jeg har tatt en blogg takeover, men nå var det på tide. 

Til min og alle andres mamma

Èn dag i året som er dedikert til mødre, èn dag der alle viser offentlig takknemlighet for dem som ga dem liv, omsorg, kjærlighet og råd. Èn dag iløpet av 365 dager. 

Min mamma er en hverdagshelt og fortjener å høre det hver eneste dag av de 365 dagene, likevel er det denne ene dagen som minner oss på at det er mødrenes dag. 

Det siste året i mitt liv har vært tøft, men overkommelig. Overkommelig fordi jeg har en mamma som tar styring, var tilgjengelig og støttet meg gjennom alt som oppsto. Hun hørte meg gråte, så meg svak og muntret meg på de mørkeste dagene. Jeg vet at selvom jeg hadde det tøft så hadde mamma det likedan, likevel gjorde hun alt hun kunne for at jeg skulle ha det bedre. Jeg kan aldri forstå hva hun kjenner på. Det jeg vet er at hun aldri har overført følelsene sine til meg uansett hvor tøft det har vært. 

Innimellom de tøffe takene i året som er gått har jeg hatt det fantastisk. Jeg giftet meg, jeg reiste på en helt fantastisk ferie, jeg ble forfremmet på jobb og fikk et helt nytt ansvar. Min mann og jeg fikk oss en katt og vi er enda sterkere nå enn det vi var før. Fellesnevneren i alt det gode som har skjedd er mamma. Mamma som stoler på at jeg tar de riktige valgene, mamma som støtter meg i alt jeg gjør og mamma som aldri kritiserer. 

Jeg er tom for ord. Min mamma er den beste mammaen for meg. Hun er alltid glad, kommer alltid med gode råd, stiller kritiske spørsmål og lar oss være oss selv. Hun er åpen, forståelsesfull, omsorgsfull og aldri dømmende. Min mamma er perfekt, for meg. 

Min mamma mistet sin mamma. Dette er første morsdag min mamma ikke kan spise middag med sin mamma. Det må være tøft for alle som har mistet mamman sin. 

Vi må ta vare på mødrene våre. De er det tryggeste holdepunktet vi har. Det er de som sto opp midt på natta for å gi oss mat. De vasket sårene våre etter vi falt på sparkesykkel. De har vært vaskehjelp, leksehjelp, taxi og banken vår siden vi var små. Det er de man ringer når man har flyttet ut og skal vaske klær eller lage mat. Det er de man ringer når man vil ha fri fra egne barn. Vi vil alltid være avhengig av mammaene våre, derfor er det viktig å ta vare på dem så godt vi kan! 

Til min mamma; takk for at du er den du er, ingen et så god som du! 

Jeg er glad i deg. 

Hilsen ‘Solstråla’

4 kommentarer

Siste innlegg