BULLET JOURNAL – 80 Tallets Skolebibel!

 

Dette er virkelig flashbacks til -80`tallet!! Var det noe me var dyktige på gjennom ungdomskolen og ikkje minst videregående, ja så var det å SKRIVE Skoledagbøker! Pusur all the way sier eg bare! Var slettes ikkje uvanlig at Skoledagbøker ble utsolgt lenge før skolestart, og da spesielt Pusur boka! Guuu av meg, noe av det verste var jo tanken på å måtte møte på skolen uten den boka!! Den fikk både meg og andre gjennom langdryge timer med bla Politisk Idèhistorie, for ikkje å nevne historie viss lærer bare møtte opp, ba oss lese X-antall sider for så å fordufte…Hadde det vært karaktersetting på Skoledagboka, ja da hadde i allefall eg fått en gullforgylt 6`er –
Uten tvil! Hele livet mitt var jo i den boka, foruten å notere litt lekser gikk det mest i hva eg spiste, hvem eg var med, hva me gjorde, hvilke timer som ble skulket(!!!) Å ja DET skjedde, mer enn en gang, så et visst system var greit å ha! Oversikt over når og hvor eg skulle trene, ikkje minst ALT me gjorde i løpet av ei helg.

Me klippet MYE i ukeblader (Se&Hør var best) for å få litt kuleste tekster som me limte inn, fremkalling av bilder gikk det en del penger i. Bilder ble “redigert” med klipp og lim før de fikk alterplass i Pusurboka. Det ble unntakstilstand OM ei skoledagbok forsvant! Fullstendig KRISE! Alt for mange hemmeligheter kunne bli avslørt, eventuelt masse sladder ble sluppet fri. Ja du vet, du som ble “vokste” opp i løpet av 80 tallet,
dette var mer eller mindre for en SKOLE BIBEL å regne!

 

 

 

Nå er det ytterst sjelden at eg leser et Ukeblad, så da eg oppdaget flere velfylt Klistermerkestativ ute på Europris nappet eg med meg ei bra bunke mens eg ventet på Notatboka – Notatboka som nå skal forvandles til nåtidens Pusurbok: Bullet Journal! NOTATBOKA har eg bestilt og designet selv HER INNE 🙂 I fjor og mange tidligere år har eg designet meg Filofax, men siden eg fikk filofax til jul laget eg meg ei notabok i år altså. Eller i år, denne boka har ingen tidsbegrensning så eg kommer til å skrible/tegne i den til den er smekkfull! Etter et skoleår med ei Pusurboka var boka minst dobbel så tjukk som ved start.

Du kan selvfølgelig bruke notabøker (med perm) som du får kjøpt både på Europris og Nille f.eks. De hadde noen veldig fine svarte på Europris. A4 størrelse og eg var veldig fristet, men med tanke på at det gjerne skal skribles mye, både med tusj og farger  gjerne lim en del syns eg de arkene ble litt for tynne. I Notatboka mi er det noe kraftige ark som ikkje vil gi gjenskinn 🙂

 

 

 

Innmaten i boka bestemmer du selv. Eg har valgt mest linjer, en del punkt ark og noen med ruter + eg har et par plaslommer, greit å samler klister etc en plass uten at det ligger å slenger 🙂 Boka mi er A5

 

 

 

Boka mi bære litt preg av egoisme MoHaaa 2 av de fineste bildene med hensyn til farge pryder permen 🙂
Dette er forsiden og bildet ble veldig bra i kvaliteten, det dekkes av en transperant perm utenpå det igjen 🙂

 

 

 

Det kan også bestilles MASSE forskjellig klister hos Personlig Almanakk som passer fint inn i en dagbok/kalender i forhold til størrelser. Mye gøy om du liker å dille.

Eg må jo nesten være en Queen i Dilling å regne…?

Siden eg nå har en veldig fin og bra Filofax blir nok ikkje denne Notatboka brukt til det bruket, men det blir nok “dager” her inne også. Ser for meg at det blir å pussle litt i boka om kwellen, ja for å f.eks oppsummere dagen om det har vært noe spesielt. Legge inn et system på evn turer eg skal gå, eller kanskje eg skal ut å reise? Vel, da må minner samles på. Her er muligheten mange, så ja, det blir nok kanskje mer som en dagbok/minnebok? Vel, det gjenstår å se hva det ble til om noen måneder 🙂 Har allerede limet inn noe! Får mange fine ord fra flere av dere og de samles jo på og noen har altså allerede funnet veien inn i boka 🙂 Dessuten skal den jo brukes til STRIKKING! Hva skal strikkes og hva HAR blitt strikket! Diagram over vekt på prosjekter? Vekt på Garnlageret? You know!

Når det kommer til kvalitet så er det ingenting å si på bøker fra Personlig Almanakk, syns ikkje det er en upris heller, det som ofte kan fordyrer det er jo alt det fristende dilldallet som kan kjøpes. Gå på f.eks Nille eller Europris sier eg bare hehe Eg har selvfølgelig kjøpt denne og alle de forrige bøkene mine helt selv,
eg bare tipser om noe eg elsker 🙂

 

 

 

Eg liker også å dille når det kommer til innpakking, eller det går vel mer på at eg liker å bruke mine ting, derfor var en innom Gullsmeden her om dagen og plukket med meg noen Postkort. Man skal ta vare på Nostalgien vettu 🙂 Poff! En dag er det jo ikkje å oppdrive!

 

Vettu ka?? Eg ble ganske, eller i allefall LITT forbanna nå nettopp! Fikk hentelapp på de nye joggeskoene mine, sendt den til Dib som hentet de med seg hjem. Yr av glede pakker eg opp og blir sittende å beundre det som er noen ALT for små sko!!! Eg bestilte str 40, det står det også på ordren, men det er str 38 som ligger i eska…IIIIKKJEEE SANT!?!! Fryktelig irriterende!! I bunn og grunn er det enkelt i forhold til retur til Zalando, men printeren vår er frakoblet og er ikkje blitt lagt inn på nytt (Sånn tråløst styr) Dessuten har den nå stått ei god stund så eg vil trooo blekket er tørt(???). Har sendt avgårde en mld inne på FB i håp om at de kan sende meg en returlapp!
EG VILLE JO HA NYE SKO NÅ, som i “med en gang”.

Har også sovet i nesten 3 timer og formen er ikkje optimal, ikkje som eg liker i allefall! Derfor skal Ali kjører Dib på trening og eg skal pleie meg selv! Nå etterpå skal eg lage meg et godt FOTBAD, ja de beina plager meg så noe må eg gjør. I morgen har eg legetime og selv om prøvene fra forrige gang var fine bortsett fra den som hadde med gallegangene (som eg ikkje har) å gjøre vil eg spørre om han kan ta nye av alt det andre(?)
Hva nå enn det måtte være.

Etter på det igjen skal eg etter planen strikke og bare sitte her å surre.
Er litt sulten så kanskje ha meg noe mat etter hvert 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FINE KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

10 kommentarer
    1. Åh Pusur-boka ja💕. Trur jeg har et par stykker liggende enda! Står sikkert mye interessant der😅
      Kanskje jeg også må skaffe meg en dagbok til strikkinga, bruker jo bare Ravelry, men en dagbok er mer personlig👍
      God bedring med beina dine!

      1. Eg har i alle år skrevet “Strikkeprosjekt” bøker, men de er det kun eg som skjønner hehe Ikkje er de særlig fine heller, men eg skjønenr hva som står og de har reddet meg mang en gang når eg henter frem et prosjekt som har hvilt ei stund 🙂 Bruker de notatbøkene med svart perm (A5) fra Nille 🙂 Det er en stund siden eg har oppdatert prosjektsidene mine på Ravelry, men utover det bruker eg Ravelry mye 🙂

    2. Hallo og god kveld. Jeg bruker slike som du skriver om. Jeg har ei som jeg bruker til kattunger der skriver jeg foreldre og hvor mange kattunger dem fikk og dato når dem er født. Slik som disse som er født nå i januar det kom det en 24.01 hos en mamma og så den 28.01 kom det 3 stykker av en annen mamma. Å då skriver jeg om det er gutter eller jenter og når tiden kommer så skriver jeg inn navnet på kattungen. Så nå har vi 2 gutter og 2 jenter. Navn blir det vanskelige å tenke på.
      Så har jeg ei bok som jeg skriver navnet på det jeg strikker og + garnet jeg bruker og hvor mye jeg bruker og + stikkord om jeg kan hende skal være litt lenger eller forskjellige ting som har med det jeg strikker. Slik som seterdalskofta jeg nettopp er ferdig med. Nå holder jeg på med ei Nancy jakke til ei lita frøken der må jeg legge opp til 6 år og må strikke den etter 8 år pga jenta er lang.
      Nei nå må jeg ta meg av de små på fire poter og strikke litt på jakkasom jeg har begynt på.
      Ha en riktig god kveld
      Klem fra meg

    3. Den almanakken har jeg i år for første gang og foreløpig er jeg veldig fornøyd utenom én ting! Kjøpte et sett med små penner i flere farger sammen med almanakken, men når jeg skriver/tegner med dem så synes det på baksiden. Det er ikke så fint da 🙄
      Ellers liker jeg den godt! Jeg må ha almanakk med uketall, høytider og god plass til hver dag og ekstra sider til notater 😍

      1. Eg har også pleid å ha den med kalender inn i, men nå kjøpte eg den som heter Notatbok for å få utløp av fantasien 🙂 Eg kjøpte noen tusjer på Nille i fjor: “Fineliner” fra Agenda, det er tynne tusjer og perfekte til å skrible med 🙂 I en eske er det 12 farger og de trekker ikkje gjennom arket. Du få klistre noen merker på baksiden av arket som blødde 🙂 Klipp lim og kos deg 🙂

    4. Den har jeg også. Julegave til meg selv 😍 elsker den 💕💕💕💕
      Prisen var ikke galen… elsker fargeleggingssidene….

      1. Men tanke på hva man kan putte inni denne boka, dekorer perm med egne bilder etc så er boka ganske så rimelig syns eg 🙂 Betalte jo kun 139 for boka, men det blir fort dyrt om man klikker med seg for mye av alt det dillet 🙂

    5. Har hatt Personlig Almanakk siden 2008, og eeeelsker den. Mine døtre har fått sånne som en del av julegaven siden…Hm…var det 2009 eller 2010? Jaja, uansett så har jeg forstått at det kommer til å bli ramaskrik hvis den uteblir fra julegaven. 😂

    6. Så gøy! 🙂
      Litt på siden, men må si jeg setter pris på at du står på for Mette Ask i den forferdelige og utmattende, men akk så viktige kampen, hun står alene i nå <3

      1. Ja, man skal ha (unnskyld uttrykket) baller av stål mot den der dama på Sørumsand! Ikkje nødvendigvis fordi hun er så stor og sterk for der tror eg Mette fint hadde vunnet, men hun er vel heller mer The Queen av urent spill med masse manipulasjon og smisking ispedd en god porsjon trusler. Det er skremmende å se hva tilhengerende får seg til å skrive og Mette trenger all den støtten hun kan få <3

Siste innlegg