Da er sesongen i gang!

 

Etter å ha kjørt Amira til hutti heita med telt og masse pakkenelliker var eg innom å kjøpte jord til mor rmi på vei hjem. Lempet jorda av hos henne, svippet innom Mestergrønn for å sjekke om de hadde noen spennende frøposer! Men se hva eg fant!? Ååå helt frem til nå har eg klart meg med diverse bestikk når eg planter på terrassen, men disse her bare måtte eg ha! Sjekk så stilige! Det er en RetroSerie de har fått inn, takk og pris!
Frem til nå har eg ikkje funnet noen eg ville ha fordi de fleste er i plast og eg har kun funnet oransje og grønne! Nop! Disse her “gjorde” seg hengende på Grønnsakkassen 🙂 Syns heller ikkje de var dyre!? 60 kr stk –
Fin pris det, åsså er det garanti på de 🙂 DET liker eg 🙂

Ellers ble det kun 2 frøposer: Bladpersille og Basilikum ♥ Skulle hatt en pose med Koriander også,
men det hadde de ikkje, vil tro eg har mer enn nok i Frøboksen min også 🙂

 

 

 

Det tar på ryggen vil eg si å stå å grave og plante 7 Georginer, men nå er det gjort! Noen av sommerfuglene kom også på plass 🙂 Mer om Sommerfuglene eg har laget kan du se HER INNE 🙂

 

 

 

 

Før påske plantet eg ganske mange påskeliljer og en hel haig med små Stemorsblomster. ALT dette gravde eg opp av krukkene i dag! Samlet alle Stemorsblomstene i disse 2 krukkene i steinbedet 🙂

Bor i du blokk, eller har av annen grunn kun terrasse? Lyst på et anderledes bed? Hva med et STEINbed?
Det er slettes ikkje vanskelig, det er bare tungt! *ler* HER INNE kan du se hvordan me fikset vårt 🙂

 

 

 

 

Prøver så godt eg kan å ha en del HumleBlomster, altså blomster som humlene TRENGER! Sommerfugl Lavendel er en bra Humleblomst så eg kjøpt 2 – Elsker duften ♥ I dag var det ei diger humle som surrer inne hos Dib,
det var tydelig at hun var på jakt etter sted å bygge bo på for skapet var veldig fristende,
men heldigvis fikk me henne ut 🙂

 

 

 

Etter at eg altså hadde kjørt Amira til hytti heita kjørte eg over Sandnes og via Sola hjem igjen, da eg kom her måtte eg bare svinge inn i en busslomme! Altså! DETTE er et meget sjeldent syn, men etter dagens nyheter håper eg at alle snart er på vingene igjen! For en flyentusiast som meg må eg jo si at det var ganske magisk, ja nesten et litt majestetisk syn! Bare MÅTTE ha et bildet, muligheten til dette kommer nok aldri igjen! 🙂

 

Ååå men nå er eg virkelig delt i 2, bare nevner det! Ryggen, eller i grunnen hele kroppen var ikkje kommet tilbake til normalt etter at eg jobbet hos mor mi i helga, og nå bare knakk eg den litt til i dag! Jaja, nå er det verste over, en dag når det passer skal eg bare ha litt sånne små sommerblomster som skal i de 3 litt store pottene. Planen er litt forskjellig i alle 3 🙂 Men DET er ingen hast for nå er det så fint ute på terrassen atte 🙂 Me vurdere å kjøpe noen nye stoler, me har 3 sånne Baden-Baden Solstoler (Liker de veldig godt), eller me har 2 fordi den ene ble ødelagt
i fjor. De er lys turkise og NÅ har de selvfølgelig ENDELIG fått Grå!!! JAAA eg vil jo heller ha det!!!
Til helga kanskje??

 

 

KOS DEG OG HA EN
DEILIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei todelt Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. koslig hagesett da og deilig med blomster på terrasen,litt tidlig for meg ennå ,i går hadde vi snø nesten nede i bygda,så jeg venter til nermere juni ,mulig jeg starter med noen potter i drivhuset først da :=) Sola ja ,da var du ganske nerme min søster :=) å som eg skulle vært der eg også hi hi ,ha en fin dag og plei ryggen din i dag

Siste innlegg