DÅN!

Designet av knittinglotta

 

Det trenges slettes ikkje være et kjempestort og avansert prosjekt for at eg skal dåne! De perfekte fargene er mer enn nok for å slå pusten ut av meg, men det rareste her er jo at eg egentlig ikkje er sååå glad i blått!
Kunne virkelig tenkt meg disse, i akkurat de samme fargene ♥

 

 

Designet av knittinglotta

 

Orginalt er disse strikket i Arwetta, ahaa…..det er et deilig garn!! MEN! Skulle du ikkje ha det på en butikk nær deg så kan du f.eks også bruke Fabel, eller hva med Tynn Ull fra Nille? Det får du i flotte farger
og garnet er helt topp å strikke med 🙂

 

MAUDAN FINGERLESS
Bildene over
En størrelse, regul med pinner og garn

 

 

 

* * * *

 

 

Vettu ka eg syns er litt…ehee…merkelig? Når eg driver på å jobbe ute, herjer og balere, ja eg kjenner det i ryggen når eg holder på, men det er jo fordi eg står å bøyer meg som ei kråke. Dagen etterpå er jo ryggen helt fin igjen, det samme er lår og legger. MEN! Fra ankelen og ned, altså i foten, ja den er helt grust!! Under foten verken det som gjøken og det er grusomt å stå. I går kwell var samme greia, skikkelig vondt. Før eg la meg smørte eg inn føttene med Voltarol og i dag da eg sto opp var de ikkje vonde. For et par år siden hadde eg betennelse inni hælene og i den fotbuen, tro om det har noe med det? Hmm vel, eg skal til legen på mandag så eg få spør.

Nå sitter eg her å teller på knappene OM eg bare skal ta på meg jobbeklær å kjøre ned i hagen til mor mi! Eg syns det er litt trist at hun ikkje skal få det fint ute. Det er sååå mye flotte blomster og planter, men ingenting kommer til sin rett med alt det villnisset som vokser inni mellom. At å si til ei dame på nesten 80 at hun skal ta seg sammen og gjøre noe i hagen selv syns eg ikkje er riktig, sannheten er vel heller den at hun mest sannsynlig ikkje kommer til å klare av med hagen sin igjen. Hun har alltid hatt en prydhage, ja en hage folk har snakket om og stått å beundret når de gikk forbi, så ja – Eg syns det er trist! Det “koster” meg en dag så kan eg få det store bedet på stell og med tanke på hvor mye hun har jobbet på vår terrasse i alle år så syns eg hun fortjener det. Når me leide denne leiligheten me bor i var eg ikkje like lysten på å gjøre det fin her. Eg mener, leiligheten så i perioder ut som ei “rønne” på utsiden fordi kommunen gjorde ingenting hva angikk vedlikehold. Men mor mi? Ja hun kom med blomster og pyntet rundt oss ♥ Så ja, eg tror eg tar på meg den skitne joggebuksa og hopper i bilen om ei stund 🙂

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Se var utrolig vakre, må inn å se mere.

      Så snill du er med mor di’, blir glad av å lese dette.
      Jeg drar nordover til mine pleietrengende foreldre snart og det skal bli en sann glede å gjøre noe for dem.
      Klæm

    2. Helt enig! Dån!! Og disse er ikke blå i mine øyne, men mer petrol-grønn og turkis og da dåååner i alle fall jeg 😀

Siste innlegg