Den følelsen…Når det blir perfekt!

 

I går ble det mye strikking og eg har kommet lenger enn det eg nylig rakk opp, nå er kreasjonen fin
i omkretsstørrelse, men nå tviler eg litt på lengden…Å ja, eg hadde finregnet på hvor langt det hele skulle bli….Målt rille for rille og regnet meg frem i forhold til mønsteret eg har tegnet…Hmm…Husker det samme skjedde da eg skulle strikke meg en Flamingojakke og det hele ble en fotsid kåpe
Merkelig nok er de beina til en flamingo ekstremt lange…

Men altså…eg er veldig fornøyd med hvordan det hele ser ut, fine overganger, ingen gliper i fargeskiftet det er KUN en tråd som er blitt dratt….vel å merke kun over noen få masker, men dog det irriterer…
Kommer ikkje til å rekke opp pga det, det får bare være…tenker eg.

 

 

 

 

Eg elsker jo detaljer, og akkurat dette “trikset” her lærte eg da eg strikket Viggo genseren for noen år siden 🙂 Syns det er så fint! Noe lignende skal også strikkes i starten og slutten på ermene når de skal strikke fra armhulen og ned 🙂 Jadda, dette blir bra, bare ikkje hele greia blir FOR lang!

 

 

 

Tja, litt planter? Tok et lite raid i går og “tørket støv” av de store eg har og denne Monstera har imponert meg må eg si!! Kjøpte den på salget hos Mestergrønn i januar i fjor. Her er det “tapet” opp sammen med den minste mosestokken, altså det er verken stor eller omfangsrik…

 

 

 

Nå 1 år senere kan eg si eg har en stor plante! Hekkan som den har vokst! Glad eg har “tapet” den opp fra dag 1. Nå er det eg som har kontrollen og den for ikkje ligge å slenge i halve stua 🙂 Bruke blomstertape og det ser ut til å fungere veldig bra, ingen skader på noen av stilkene. Har lest at det kun er hovedstilker man skal binde opp og ikkje enkle blader, og det gjør eg. Ser bra ut da! Har t.o.m tatt en avlegger av denne og den vokser villig hjemme hos søs 🙂 Ser ut for at det er 2 Monstera i en her; Den ene halvdelen leverer stooore blader,
mens den andre noe mindre 🙂

 

 

Ok, det er fredag og det er helg! Ungene bestemte forrige helg at i dag ville de spise taco her; Altså TacoFredag! Dvs eg skal være på kjøkkenet i dag 🙂 Skal digge til alt det de liker best, har sendt hele gjengen på butikken etter jobb så kan de kjøpe med seg de sausene/tilbøret de liker best. En grei ordningen både fordi at da får de det de liker og + fordi me ikkje har bil haha Ali svippet ned på Rema en tur i går kwell når Dib kom fra jobb som helgehandelen kom da i hus til slutt 🙂

Ellers minner eg om KVIKK LUNSJ KONKURRANSEN eg har her på bloggen,
bli med og du kan snappe til deg deilige garnpakker 🙂

 

 

 

HA EN FLOTT FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. det var en spesiell strikketeknikk ,blir skikkelig fint ,og lengden ,ja det blir spennende å se :=) her står mousaka i ovnen ,fikk bare så lyst ppå og den er fra bunnen av ,ikke nooe ferdig pakke fra butikken ,kos deg med taco i kvel

    2. Utrolig som Monstraen vokser når den først vil. Har hatt en i maaange år, men kastet den ut i høst. Gikk helt til yaket og var så flott , og så en dag kollapset den helt. Alle bladene ble først misfarget og så virket det som om all raften bare forsvant. Kjøpt en liten ny som jeg satser på at jeg klarer å temme.
      Kjekke detaljer på strikketøyet ditt. venter spent på ferdigbildet.

Siste innlegg