Den Skjønneste Påskepynten! -Gratis oppskrift

Designet av Lydia Tresselt

 

Våren og Påskeferien er ofte den tiden på året eg hekler og strikker mest småting og annet dil dall! Akkurat som at om sommeren syns eg det er best å strikke eller hekle lappetepper! Så enkelt og herlig å bare ta med seg ut 🙂 Ang figurene her til Lydia Tresselt, det begynner å bli noen år siden eg heklet min første. Ååå det er noe av de fineste figurene eg vet om. De er liksom så delikate og lekkert detaljerte 🙂 Etter hvert har oppskriftene hennes blitt oversatt til flere språk og mangen av de er nå også på dansk og svensk. ALLE er der i mot på engelsk 🙂 Oppskriftene er VELDIG gode, lettleste og godt forståelige, eneste rådet eg har er at du må være nøye!
På den måten får du flotte figurer 🙂

 

EASTER BUNNY EGGS
Bildet over
Gratis oppskrift

 

 

Designet av Lydia Tresselt

 

Disse er bare sååå BEDÅRELIGE ♥
Eg kunne jo tenkt meg en hel flokk kaklende rundt her i stua!

 

 

 

Designet av Lydia Tresselt

 

For ikkje å snakke om dette deilige Lammet! Åååå haren bak der da? Ikkje sant du kjenner det i heklekroken nå? Mmmm iiikkjeee sant!? Eg heklet mine figurer i Holst Supersoft på heklenål nr 2,0 —> Det ble ganske enklet PERFEKT! I fjor jul hamstret eg ALL MASS med enda mer Supersoft i alle fargene den Juleserien
(<—Gå inn HER og dån litt!) hennes trengte, men eg har ikkje kommet i gang ennå…Men alt garnet ligger jo bare det og det er masse som også kan brukes til Påskeheklerier!

 

Lalylala 4 SEASONS EASTER
Gjelder de 2 bildene over
…også på dansk og svensk oppskrift

 

 

 

 

 

Må le litt for, ja for hønene mine ble jo litt barske i forhold til Lydia sine *humrer* Uansett, så passer det best med litt barske høner i vår stua, men eg må nok ha noen søte og yndige på det glass(benk)bordet ved den hvite veggen 🙂 Nå i kwell er planen at den svarte høna mi skal få øyer og resten av ansiktet sitt så blir nok den akkurat like nysgjerrig som kompisen i grått 🙂 Blir nok flere av disse skal du se, og har du lyst å vinne garn og oppskrift på hønene over stikker du innom HER 🙂

Ble en ganske lang dag ute i dag! Amira og eg fór ut døra rett før 12, innom hos mor mi å hentet handlelapp og kort. Full fart opp på SUS, eg hadde time kl 13, litt forsinkelser og ferdig ca kvart på 2. Det meste så ganske bra ut og en evn nyrebiopsi utsettes ennå inn til videre sidene prøvene er fine. Ble så fornøyd, helt til han skulle ta blodtrykket før eg gikk…eg har ALLTID hatt det “perfekte” trykk, men i dag var det høyt!!? Ikkje farlig høyt, men høyt nok til at han ønsker oppfølging og at han vil ha det ned. Flere faktorer her som spiller inn, at eg sluttet
å røyke for over 1 år siden og har lagt på meg nesten 10 kg i ettertid var jo ikkje det beste som kunne skje…Han sa det; “Typisk når man slutter å røyke, det er jo supert for kroppen, men kan skape andre problemer”. Så ja, nå må eg få meg ny time hos fastlegen for å sjekke det hos han også. Sånn bortsett fra ost og yoghurt vet eg ikkje helt hva eg skal kutte ut, for utover de 2 tingene er det ganske lite animalsk eg spiser (det var det første han rådet meg å kutte ut). Spørs om eg ikkje må få kjøpt meg et par nye joggesko og begynne å gå tur igjen 🙂 Eg var jo flink så lenge, ja eg gikk lange turer nesten hver dag, men så fikk eg disse svultsene i halsene som gjorde at det bare rant ut i sanden…Jaja, da blir det nye mål ut over våren for min del 🙂 Først? Nye joggesko 🙂 Etterpå var me innom hele 2 kjøpesenter!! + en tur på IMS og der fant eg ganske mye snadder!! DIGG! Fant meg også en fin kosedress som er så fin at eg kan bruke den ute hvis eg vil. Avsluttet med å handle for mor mi her i Tananger før det var hjem til henne å pakke ut varer. Vel hjemme gikk eg mer eller mindre rett i dusjen—> SLITEN!
Har hatt god middag nå og d
et er blitt kwell og det er på tide å finne strikketøyet 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN KOSELIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Så fine hønsa blei! ✅ Har 4 ferdige – men utan dei knutegreiene…. Så tek det til slutt! Blir vel ei råd! 🥴
      God helg! ☀️

Siste innlegg