Den tryggeste Julegaven!

Designet av Plucky Knitter Design

 

Votter og lue er en safe gave nesten uansett mottaker. I bunn og grunn er det jo noe de fleste bruker så det å få ei ny lue eller votter hver Jul er ikkje det dummeste. Mulig noen ender opp med skuffa full, pytt, pytt – Greit å ha litt å bytte på syns jo eg da! Ei lue etter humøret er jo ikkje heller dumt? Noen dager er det kanskje best å bare tre ei grå lue langt ned i øyenbryna mens en annen dag passer det best med ei knall rosa? Selv om disse kanskje ser veldig enkle ut i mønsteret ser eg muligheten for uhorvelig mange forskjellig uttrykk alt etter hvilke farger du velger. Gjerne forhør deg med de(n) du skal strikke til hvilke farger de liker og ta det som et godt utgangspunkt. Du kan f.eks strikke sukkersøte, eller kanskje noe mer rocka i svarte/mørke grått? Eller noen flott i høstfarger? Vinterfarger? Crazy “Tivoli”farger? Vanvittige kontraster? Ser du? Mange muligheter! Hva med å mixe litt garn?
Ta med deg en tynn paljettråd i den ene farger og kanskje litt pusegarn i en av de andre? Oj Oj, eg er overbevist om at starter du på et par av disse vil nye ideèr poppe opp mens du strikker 🙂

En annen ting; Tror du kommer til å elske måten de er strikket på! Du strikker med KUN 1 farge til en hver tid! JO, det er sant! Du strikker alltid med en fordi den andre fargen på runder skal du bare Slip Slip hehe Dvs du flytter bare maskene over på pinnen i steden for å strikke de hehe Jepp Jepp, det var faktisk avgjørende for meg, så denne oppskrifta skal eg ha! Ved å bruke denne teknikken slipper du å få en lue hvor mønsteret strammer! GENIALT 🙂

 

 

Designet av Plucky Knitter Design

 

Ingenting bedre enn en luematch! Rett og slett en suveren og perfekt Julegave, eller bursdagsgave 🙂 Men som eg nevnte for ei ukes tid siden: NÅ er det på tide å få gang på Julegavene om du har en del du skal strikke 🙂 Er du effektiv og har mye Me-Time nå i helga er eg sikker på at du klarer et sett innen du legger deg på søndag! La mannen stå for fredags taco`en og bestill pizza i morgen så slipper å du å sløse god strikketid med å stå på kjøkkenet i helga! Det er det eg hadde planer om da eg foreslo “menyen” for helga: Chilisuppe i dag, den skal eg lage og det tar max 15 min, Ali skal lage lammelår m/alt i morgen og da kan eg bruke tiden på strikkings!
Eg BØR komme i havn med sokkene nå, helst innen helga er ferdig!

 

 

BILLET SET
Bildene over
Lue og Votter i samme oppskrift
Multiple sizes —> Se i oppskriften

 

 

 

* * * *

 

Siden NOEN hadde lukket vinduet på soverommet når han la seg våknet eg tidlig, ja lenge før alarmen skulle “belje”! Våt av svette bare rullet eg ut av senga for å få luft og var i grunnen passe forbanna akkurat i det eg våkna, men så kom eg på at det er jo FREDAG!! Så ja, da bør jo dagen helst bli bra?? Ang det der vinduet…Når Milo (<—Katta) er ute om natta har han fått det for seg at det å hoppe inn soveromsvinduet skaper reaksjoner noe han sikkert syns er gøy siden han gjøre det gang på gang…Ali der i mot syns ikkje det er gøy, så da lukker han vinduet…Eg har liksom 0 problem om Milo planter seg midt på puta mi for eg ber han bare om å legge seg opp på dyna og sove minst 1 time til 🙂 Har i grunnen sjeldent vært et problem, men Ali får altså fullstendig
“kreglå” (<–Fnatt på Stavangerskt hehe)

Men ok, eg har som vanlig fått dagens dose med KJERRINGTANKER så eg kan bare sparke i gang dagen og det skal eg gjøre med MOPPEN! Jadda joda, eg elsker den nye Ajax`en, men når terrassedøra stå helt åpent hele dagen blåser det mye krimskrams inn så da sveiper eg moppen over gulvet vettu. At Ajax`en dufter helt himmelsk er jo et kjempe+! Mulig eg sveiper litt over badet også, rart med det der…Samvittigheten er bare så mye bedre etterpå 🙂 Fant ut at eg også har litt svart spray igjen så før eg la meg i natt vasket eg noen småting som kommer til å se mye bedre ut i helmatt sort og på den måten vil tingene komme opp fra roteskuffa
og plutselig får en høyere status enn før 🙂

Men du?

 

 

LAG DEG EN SPICY FREDAG!
Kok en gryte med Chili Suppe!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Eg fekk alltid heimastrikka lodde og votta av mormor t jul då eg va liden.Goe minne🤗
      Goa helgå😊

Siste innlegg