Denne må bli mitt neste prosjekt! – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av PetiteKnit

 

Mulig du husker det? For noen år siden strikket “Alle” den “Ingen Dikkedarer” Genseren (No Frills) til PetiteKnit? En helt enkelt Top/Down genser med raglanøking…Eg tok nærmeste et valg den gang da at eg orket ikkje! *ler* Litt fordi at det var en genser som alle strikket, men også fordi at eg falt jo titt og ofte for Isabell Kraemer sine design og hadde stadig noe nytt på pinnene. Eg så da at PetiteKnit sine design fort kunne lage masse trøbbel
i mine strikkekurver for eg likte jo stort sett alt hun hadde ute…Det var bare det at eg allerede sto til haka
i oppskrifter eg bare måtte strikke *ler*

Nå for litt siden la eg jo opp til mitt aller første prosjekt fra PetiteKnit; No Frills Cardigan ♥ Den er så ren og pen
i designet så eg har nok garantert startet på en ny “sti” for å si det sånn *ler* Derfor våger eg nesten nå å planlegge allerede mitt neste prosjekt, eneste eg ser som kan ødelegge for å klare å ferdigstille er jo den der GLIDELÅÅÅSEN!! Oh My, det der kan virkelig bli et problem…Det beviser jo bare Denne Jakken her om som har ligget ferdig lenge….Me snakker vel et par år nå? Det gjenstår kun å sy i glidelåsen, eg fixer det bare ikkje…sukk...

 

 

 

 

Designet av PetiteKnit

 

Et av garnalternativene til denne genseren er Peruvian Highland Wool, det er virkelig et garn som har gitt meg mange gode strikkeopplevelser. Den strikkes altså i et Worsted garn + en Lacetråd, som f.eks Kid Silk – I mitt tilfelle blir det nok fra Drops, har god erfaring med det, dessuten strikker eg aldri av Sandnes Garn (!!!)
som er oppgitt som forslag.

 

 

ZIPPER SWEATER
Bildene over
Str fra 80cm til 150 cm i overvidde
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Selv om eg hadde søndagsfølelse da eg våknet i dag er det endelig fredag *ler* I hele går var eg sikker på at det var lørdag!! Grunnen til det var fordi Ali kokkelerte stor middag og me hadde middagsgjester….Det var jo fordi det var Eid, men er det rart at dagene går i surr!? Ikkje sant! Ok, da er me enig; Det er fredag og helg – I dag! Amira kommer snart her og me skal chille, eller “henge” – alt etter som 🙂 Hun har fri og Eirik er på jobb så da får jo me finne på noe, me har i grunnen planer om en dag på Ikea snart for eg trenger en del sånn, tja…Dill, dall og litt kjekke nips til dette evinnelige HOBBYYYYROMMET mitt som eg aldri helt får gang på! Nå er det 3 mnd siden Amira flyttet så rommet kunne vært ferdig for lengst…Men men, bare vent 🙂

I natt da eg la meg sto Milo (<—Katta!) å ventet ved døra, lot han bli med inn og som vanlig legger han seg godt til rette opp på dyna nede i fotenden. Han har ekstremt godt sovehjerte for det virker som han sovner momentant! Dette resulterer jo i at eg må “oge” meg lengre ned i senga, dra putene med meg for eg har jo ikkje hjerte til å dra dyna godt opp, nei for da vekker eg han jo! *ler* Men men, det går fint og eg sovner, våknet med et brak i halv 5 tiden…da har han plutselig hoppe opp i vinduskarmen og det rasler skikkelig i persiennende…Garantert at det var en katt på utsiden, kjefter litt og ber han komme å legge seg for eg har ingen planer om å stå, verken for å åpne vindu eller dør. Han smyger seg ned i senga, under dyna og legger hodet godt til rett på puta mi
og me sover til halv 8 – Det er katta si det ♥

 

 

 

LAG DEG EN GOD FREDAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Jeg har akkurat strikket denne Zippersweater i Peer Gynt garn, (sorry😜) superfin oppskrift og glidelåsen var no pierce of cake, godt forklart og gode instruksjonsvideoer, lykke til.
      Ha en god kreativ langhelg🌞☔️

    2. Jeg har strikket 3 stykker av Ingendikkedarer Cardigan 😍 jeg elsker fasongen på den, men har gjort alle litt forskjellige så de ikke føles helt like🙊 Den første i støvgrønn strikket jeg som original, strikket i KFO merino sammen med Erle. Nr 2 ble en bringebærrød i Arwetta sammen med Tilia, den strikket jeg litt kortere og uten lommer. Den 3 strikket jeg i Arwetta og Tilia i gul men lommer og en del kortere. Elsker dem alle sammen, og er glad jeg valgte å strikke dem litt ulike. Beste cardiganen jeg har🥰 Nå sitter jeg og tenker på både Jenny Jacket og Zipper sweater🙄🤔 men før jeg får bestemt meg, kommer hun nok med en ny🙈😂 Har du forresten sett den nye Champagne Cardigan? Den er og helt nydelig, og ser morsom ut å strikke😍 Så egentlig, så vokser bare problemene i takt med design tempoet hennes😂😂😂

Siste innlegg