DENNE SKAL BLI MIN!

Reklame | Dale Garn - House Of Yarn

Designet av Dale Garn

 

Skjønner du nå hvorfor eg TRENGER ei alpakkabukse??
Hadde jo vært knalldeilig til denne herligheten her ♥ *Drømmer*

Joda, eg var en av de som strikket en lignende genser for en del år siden, har den ennå, men nå er det blitt en genser eg ikkje kan vise meg offentlig med haha Den ligner nå mer på ei grå vaskefille som hele familien får plass i! Derfor, siden eg har savnet denne type genser, skal eg nå strikke meg en ny 🙂 Denne gangen blir det denne over her og eg skal strikke den i 2 garntyper som eg virkelig liker og har prøvd før og vet hvordan oppfører seg. Så med Kidsilk Erle og Alpakka Forte er eg ganske sikker på at eg får meg en genser som vil være fin i mange år.

 

Designet av Dale Garn

Genseren på bildet er absolutt i en av mine favorittfarger og da eg så genseren for første gang ca 1 år siden var det denne fargen eg ville ha. Men, eg slo liksom genseren fra meg fordi eg var redd det var en sånn impulsiv TING. Vel vel, genseren har fortsatt ganske stor plass i hodet mitt og eg fikk en bestilling på garn avgårde før helga…Vil jo da tro at dette virkelig er en genser eg kommer til å elske!? Prikken over I`en er jo den halstuben
som eg kan gjemme meg litt ned i når det virkelig er kaldt ute 🙂

 

Designet av Dale Garn

Det som egentlig sjokkerer meg mest av alt er fargevalget mitt!! Oi Oi det er så langt utenfor min comfortsone som overhode mulig!! Har ALDRI strikket noe i den fargen til meg selv, men eg elsker fargen når eg bare ser på den så det er jo en mulighet for at eg vil like den på meg også 🙂 Blir jo spennende å se!

Dette er også en super genser for deg som er helt fersk i strikking, en enkel og grei genser uten noe mikk makk. Eg elsker jo riller så til meg er den perfekt ♥

Skal selvfølgelig bombandere deg med bilder av fargen når garnet er i hus

 

 

MACEY RILLEGENSER & HALSTUBE
Bildene Over
Fra 113 cm til 133 cm i overvidde
Gratis og norsk strikkeoppskrift

 

 

* * * *

NÅ er hverdagen skikkelig i gang! Full skoledag og full fart på trening og kjøring! Får bruke denne uka på å komme skikkelig inn i rutinene. Det positive i år er at flere av treningene er på steder som er enkelt å komme til med buss 🙂

Det nærmer seg også Strikkefestival her i Stavanger og det har eg planer om å få med meg. Mer info finner du HER 🙂 Det er masse kurs og det er også et kurs for deg som er litt redd for engelske strikkeoppskrifter! YES!
Det vil eg anbefale mange å ta! Det vil som eg har påpekt i flere år, gi deg en extra verden med mye strikkeglede!
Du må bare tørre 🙂

Men, nå har eg en liten “jobb” å gjøre! Eg skal benytte sola til tørking og få spylt alt sparringsutstyret til
Dib og tørke det ut! Vil tro at det trengs etter ei beinhard treningshelg! *ler*

 

 

 

LAG DEN EN FIN MANDAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

8 kommentarer
    1. Jeg ser med undring over hvor krast du kommenterer på
      Et innlegg på en av strikkesidene på facebook. Et medlem la i god tro ut bilde og forklaring på hvordan man lager Calorimetry. Du skriver med sinte ikoner at det er meget frekt å kopiere. Jeg tenker at i gledesrusen over å kunne strikke noe fint, tyr vi vel alle til gamle oppskrifter vi har i hus, og nå som mulighetene for deling er tilstede gjør vi dette, da vi ønsker at andre skal lage like fine ting som oss. Hva vet du om oppskriften på Ravelry virkelig er originalen? Trådstarer har hatt sin oppskrift i mange år… Har du selv aldri gjort en eneste copyright-feil? Å opptre på den måten og nærmest skjelle ut en intetanende medlem på Facebook virker utrolig ufint. Din blogg mistet plutselig litt troverdighet for meg når jeg ser du opptrer sånn. Ser forøvrig ut som at de kommentarene og krangelen er fjernet nå, men det spiller ingen rolle, slik bør man ikke holde på.

      1. Orginaloppskriften på Calorimetry ligger som eg sier gratis på Knitty noe den har gjort siden 2006 og siden da har den i grunnen vært en farsott i strikkemiljøet. Vedkomne som la den ut har laget en ren oversettelse av orginalen uten å ha nevnt orginalen ei heller linket til den. Hun publiserte denne i 2017. Hun forteller at hun har funnet den på en annen blogg og ref til denne i FB-posten. Det er greit, men om hun da trodde det var den andre bloggeren sin så burde hun jo heller linket til den. Slik som den ligger på bloggen hennes fremstår den som hennes egen. (Hun har nå i ettertid lagt til linken til orginalen) Blir egentlig ganske sjokkert at så mange har “tatt” denne oppskriften og bare oversatt den og lagt den ut uten å henvise til verken designer eller orginaloppskrift. Kun en av de bloggene hun la ut ref til orginalen, men har likevel oversatt den.

        Copyright er der av en grunn og nå i dag hvor det opplyses over alt hva det innebærer blir eg ganske sjokkert når noen gjør som dette (Derav mine sinte emoji). Hvis ingen tar til motmæle når det kommer til å overkjøre bla strikkedesignere vil tilgangen på mønster drastisk avta – Og DET er noe eg ikkje ønsker 🙂 Hvis det er feil av meg å reagere med sinte emoji når noen kopierer og oversetter andre sitt arbeid uten å ref til noe som helst, ja da får eg eg jo bare legge meg paddeflat og beklage.

    2. Ps, ser kommentarene fortsatt ligger i «Stikkesida for alle» Har likt, og blitt inspirert av bloggen din, nå får jeg vurdere fortsettelsen.

    3. Det er bra jeg lager og strikker egne oppskrifter, gjerne etter å ha sett noe jeg liker, og kopierer det i eget hode uten å skrive det ned, for dette kranglete grenselands-greiene gidder ikke jeg. Ja, jeg synes fortsatt du kunne skrevet det på en hyggeligere måte. Vi lesere skjønner jo ingenting av hvem og hva som har «fasiten» her. For meg er ikke oppskrifter og copyright så viktig fordi jeg nesten aldri strikker etter oppskrift, samt at jeg aldri kommer til å produsere oppskrifter for salg. Så for meg er det likegyldig hvordan oppskrifter, mønster etc legges ut. Det er min mening og så får dere lærde ta et oppgjør uten å brøle i et kommentarfelt.

      1. Tror nok ikkje du heller hadde syns det var noe kjekt om andre snappet en av dine oppskrifter og publiserte det som egne? Dette er ikkje i grenseland, dette er direkte overtramp og hoppe i salaten 😉

        For å brøle i et kommentarfelt brukes store bokstaver, noe eg ikkje gjorde 😉

            1. Du spør meg jo i kommentaren over, og da svarer jeg, enkel sak det der. Vi er vel uenige da? Folk får lage sine egne mønstre bare til seg hvis det blir så mye trøbbel. Når det er sagt har jeg tidligere kjøpt mange mønster, nå strikker jeg på gefülen…Sånn er det

Siste innlegg