Denne vil du like! -Helt Gratis!

Designet av Mimi Alelis

 

Oh`la la ♥ Her snakker me snerte sneller, ikkje det? Vel, eg blir aldri lei snerten snelle, men denne Sommervarianten av en cardigan kunne eg veldig godt tenkt meg! Heklet i det tynne garn Knit Picks Curio#10 (<—Flere lekre farger) Du trenger 3 nøster til den minste og 4 til den største, dvs MAX den nette sum av 136 kr 🙂 Ikkje verst? Det må man ELSKE!

Fant 2 varianter av DMC Petra HER og HER, det ene er litt tynnere og det andre litt tjukkere enn orginalen,
men så er det den heklefastheten din da som er alfa og omega 🙂 Fant også et fra BC Garn,
det er Silke da hvis du er extra fin på det ♥

 

 

 

Designet av Mimi Alelis

 

Lekkert, or not? Stilen her kjøper eg med én gang! Shorts og top – Perfekt! Selvfølgelig er det en inner 10`er på stranda, eller over en ensfarget kjole med stropper? Ja som en underkjole i kontrastfarge slik at Cardi kommer frem som et blikkfang. Absolutt mange muligheter her, alt etter hvordan du liker det, men eg går for avklippet dongeribukse, hver dag hele uka! Nevnte eg at oppskrifta er gratis? Ikkje sant,
og når man hekler går det veldig fort! JALLA!

 

SEA STAR CARDI
Bildene over
Str fra 96 cm til 137 cm i overvidde
Gratis hekleoppskrift

 

 

 

 

Designet av Mimi Alelis

 

Men altså, nå er det ikkje alle som bryr seg nevneverdig om verken stranda eller sommerkjolen så da har eg et annet forslag: H Å N D D U K K E R! Ikkje tull en gang og absolutt ikkje bare for barn! Joda, de funker helt supert
i barnebursdager for de minste, eller ettermiddagsteater bakom sofaen, men har du noen ganger dratt frem hånddukker på et vorspiel? *ler* Det kan få uante følger (kommer litt an på promillen!) men det blir garantert en hit om du forsøker på nachspiel i steden for *ler enda litt til*

Anyway, eg har både strikket og hekle mange hånddukker og lenge hatt planer om å lage min egen lille samling, bare fordi…det ER gøy!

 

LION HANDPUPPET
Gratis Hekleoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

Dette blir nok en skikkelig varm dag, det kan eg vedde på! Sto opp og det var allerede 22 gr 🙂 Endelig får alle blomstene den varmen de fortjener! Ja for alt spretter jo litt extra når varmen skrus opp et par hakk!
Kanskje det blir modne sukkererter i løpet av helga?

Anyway, eg skal ikkje sitte ute å nyte sola må du tro, har egentlig lite å sitte ute på å nyten også så da passer det flott med et deilig svalt Hobbyrom som skal stæsjes! Amira kommer her rett fra jobb i dag og da skal alle hyllene opp på veggen! Woop Woop!! Det skal bli deilig for da kommer plutselig mye på plass med en gang 🙂 Har en liten plan om å kanskje svinge innom Ikea (IGJEN!) i morgen når eg skal handle. Etter monteringa i dag vil eg få et lite overblikk over hva eg evn trenger mer av 🙂 Mistenker noen flere hyller….BOMBE! Vurderer også en gardingreie som kan løftes opp og ned, skjønner? Eg vet ikkje hva de heter, men det er ikkje liftgardin eg vil ha. De eg ser de har på Ikea er 100 cm i bredden, mitt vindu er ca 120 tror eg det var…Vet ikkje om disse gardinene kan reguleres i bredden eller hva? Vet bare at de støgge persiennende må ned, bort og ut!

Fikk akkurat mld fra legen…På tirsdag har eg fått timeHmm…så klart! Akkurat samtidig som eg har lovet å kjøre mor mi til legen…! What to do nå liksom…? Kjenner at eg faktisk har mer vondt i dag når eg beveger meg “feil” så det spørs om ikkje et ribben er snappet ja…!

 

 

KOS DEG MED EN VARM
SOMMERDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Hånddukker er festlig. Min far lånte en slik av oss barna da vi var yngre og maste om “kaffe kaffe kaffe” til Mamma som ikke synes det var like gøy. Humrer ved minne.

Siste innlegg