Derfor tar det litt extra tid…

 

 

…men det er aldri snakk om å gi opp, sluttresultatet er for godt til det! Det er gøy, men sånn ca hver 3-4 pinne blir det litt ork, da er alle smønøstene så innfiltret at du kan ikkje strikke stor lengre…Da er det bare
å starte tvinninga. Anbefaler å nøste opp smånøster når du skal strikke Intarsia, ikkje ta et helt nøster for hver gang du trenger – Da vil kaoset blir enda verre vil eg tro…

 

 

 

 

Etter en liten tvinnepause så er eg nok en gang klar for strikke litt før alt gjentas! Det blir en tanke enklere når eg snaaart kan sette ermene på tråd for da er det bare ryggmotivet igjen 🙂

 

 

 

 

Meget godt fornøyd med raglanøkingen, blir veldig fint….

 

 

 

 

 

…det er nesten akkurat like fint på baksiden og det bør det faktisk være! Det kan være smart å også feste tråder underveis, trenger liksom ikkje unødvendige mange tråder som bare filtrer seg inn og bidrar til mer kaos…Aldri fall for fristelsene med å dra en tråd med deg, bare fordi det f.eks er kun 3 m….Ingenting som heter “Kun 3 m” i Intarsia, ingen bønn altså *ler*. Men ja, det er gøy og eg elsker å strikke med denne teknikken, eg kan på den måten “tegne” akkurat hva eg vil av mønster!

Ååå vettu? Eg er fullstendig stinn her eg sitter, eg har jo briljert på kjøkkenet hele dagen og det ble helt himmelsk! Altså…Gratinert Potetmos!? Oh my! Eg skal legge middagen i eget innlegg for dette må du faktisk lage en dag du har litt extra god tid på kjøkkenet 🙂 Som du ser er strikketøyet klar til å strikke på og akkurat det skal eg gjøre resten av kwellen.

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

5 kommentarer

Siste innlegg