Det beste plagget til de minste – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Createalittle

 

Bare for å skynte meg å si; Dette er også et av de beste plagga til oss voksne! Snakker av veldig bred erfaring på området…Ahaa du skulle bare sette den OnePiece samlingen eg hadde for et par år siden….Sukk

Men altså, en heldress av denne typen er jo bare helt nydelig ♥ Strikket i lett struktur i et deilig garn, bruk et garn som gjør at det kun trengs bleie under – Ååå da blir det deilig deilig på en liten babykropp. Er også et herlig plagg for en vilter krabat på 2 f.eks, under den tykke dressen før man entrer lekeplassen, eller….Akebakken? 🙂
Da holdes alt på plass og man blir verken avdelt på midten eller får bleiesig 🙂 Denne oppskriften skal lagres for en dag trenger eg å strikke et par av disse håper eg ♥

 

 

 

Designet av Createalittle

 

Dette er en tynn utgave av dressen og er strikket i tynn merino, eg er ikkje sååå glad i merinogarn så mye mulig eg hadde valgt noe annet. Er barnet stort nok hadde eg nok valgt et garn som var blandet med alpakka 🙂 Ønsker du å strikke akkurat denne dressen i noe tykkere garn, ja da finner du oppskrift på den HER
Samme dress altså, bare tykkere garn.

 

ALBERTA HELDRESS
Bildene over
Str 0 mnd til 3 år
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Vel vel, da er det siste påskedag i dag og den skal nytes! Eg har jo allerede fortalt om den fryktelige irriterende morningen min HER INNE, men det skal ikkje få ødelegge resten av dagen! Har egentlig ingen planer uten opp det åpentbare: PERLE! Har mange planer + at eg har ikkje sjekket løva etter strykinga i går haha Dvs den ligger fortsatt under press. Eg vet jo at noe på den må fikses, men resten er bra. Lot den bli liggende til i dag med vilje for hvis ikkje så hadde eg nok blitt sittende å fikse på den utover natta 🙂 Skal vurdere “skadene” i dag, men eg ser veldig positivt på det så det går nok helt fint 🙂 Ellers fikk eg strikket en del på den deilige jakka mi i går og er nok nesten halvveis på Raglanøkinga – Deilig deilige ♥

Før eg helt setter meg til rette med perlene skal eg ha meg en dusj tenker eg,
skal finne meg en deilig flanellpysj og bare “sløve” meg gjennom dagen 🙂 Det blir digg!

I morgen får eg rydde bort påsken, det er enkelt i år: Alt av perlerier skal bare tilbake i boksen. Hønene og Kyllingene som eg strikket får flakse inn på mitt kommende Hobbyrom! (Den debatten gir eg meg ikkje på...)

 

 

LAG DEG EN
TRIVELIG DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg