Det er på Hobbyrommet det skjer!

 

Er alltid litt å rydde, eller flytte på, og i dag kom eg på noe! Tidligere da eg kjøpte alle Lackhyllene på Ikea kjøpte eg også 3 av de minste, de har eg ikkje monter ennå, har funnet ut at eg trenger de ikkje. Derfor tenkte eg å kjøre til Ikea (Kanskje i morgen?) å bytte de! Jepp, bedre å ha noe eg bruker enn å drive å lagre på ting. Kom frem til at eg vil ha en til sånn Skådis tavle, bare den minste 😀 Tenker eg vil ha den over pulten (Oransj firkant), skal montere kroker og evn små stenger på den slik at eg kan henge alle….

 

 

 

 

…Armbåndene som kommer til etter hvert 🙂 Ringer skal også kunne henges på den tavla tenkte eg. Har forresten eksperimentert litt på et par av armbånda, ikkje vanskelig, måtte bare tenke litt så gikk det 😀

 

 

 

 

Du lager et armbånd som vanlig, sett på KrympePerle og gjør det klart til å klemme krympeperla, men ikkje klem den ennå! Træ først en tråd nr 2 gjennom samme krympeperle som vist på bildet og så klemmer du Krympeperla! Nå har du 2 litt lange tråder hengende, perl nå på disse, avslutt med ei krympeperle på hver tråd og VOLÁ!

 

 

 

 

Som du ser så trengs det en bedre løsning for ringene….
Blomsterpottene finner du forresten gratismønster/oppskrift på HER INNE 🙂 Bare å kose seg 🙂

 

 

 

 

I dag var dette “Dyret” mitt klar for et nytt lag, det tar tid kan du si. Den bør absolutt tørke skikkelig mellom lagene. Nå har eg fått på plass litt av “utvekstene”, det gikk jo rimelig grei, ja t.o.m.….

 

 

 

 

…halen fikk eg på plass. Bare å klippet ut det eg ville ha i kartong. Maskeringstape er godt å ha, tape delene på plass før du kler det inn med avispapir 🙂 Dette blir bra! Gleder meg til eg skal begynne med gips og leire,
ja for ikkje å snakke om når det skal males!! Det blir kjekt det!

Har virkelig koset meg med diverse i dag, ja eg har t.o.m får alle urtene /krydder som har hengt i kjøkkenvinduet på glass – Duftet helt vanvittig! Kommer tilbake til dette!

Skal bare ta å perle litt til før eg sette meg ned med hekletøyet og Varg Veum 😀

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Armbåndene var skikkelig fine! En trenger alltid litt oppbevaringsplass slik at det ikke blir rotete 😉 Og angående blomsterpotter som jeg var innom i går, så nå at IKEA visstnok gir bort i nærheten av utgangen? Kanskje slår du to fluer i en smekk den turen? Skjønner ikke hva Milo har gjort, skulle tro han hadde med seg noe inn. Min katt spøy i senga i dag, la på nytt sengetøy i går…. Måtte jo spy ut både dyne og laken såklart 🙈

    2. Er imponert over hobbyrommet ditt! Eg har også eit, men mesteparten av stæsjet er i Billy hyllene, eg gidder ikkje tørke støv så ofte…..
      Armbånda var flotte, trur eg må til med litt slike. Eg visste ikkje om dei krympe-perlene du har, så det skal i hus.
      Kos deg vidare på det flotte rommet ditt!

      1. Det var faktisk kun pga de krympeperlene at eg fikk lyst å lage armbånd. Tenkte tidligere at det hadde vært kjekt å lage, men så husket eg det dillet med de låsene som aldri ble pent, men nå er det jo ingen problem og det går som en lek:D

Siste innlegg