Det hjalp å kaste ut jula…!

 

Som eg fortalte så hadde eg virkelig en sløøøv dag i går, kom ikkje i gang med noen ting, annet enn et “drodlebilde” haha Var litt i tvil om hva eg skulle gjøre i dag, gnisten var liksom ikkje der…Tok frokost/lunsjen med meg inn på Hobbyrommet og prøvde å finne litt inspo. NOT! Vel, fant fram støvkosten og feiebrettet og begynte
å rydde! Før eg visste ordet av det var jula borte på Hobbyrommet, og det hjalp! Kan ikkje ha masse juledillerier rundt meg når eg skal prøve å tenke
“Nytt”. Eller, nytt og nytt….eg fikk nå i allefall fikset og lappet litt på skulpturen min, griste med leire i en ca 3-4 timer før eg fant frem malingen – Ååå det var så deilig å male og eg tviler på at eg trenger mer enn ett strøk. Knallbra maling, flott og godt dekkende.

 

 

 

 

Anyway, selv om fronten nå er lys blålilla skal eg male opp på der igjen, det blir ingen “flat” fisk for å si det sånn. Fikk også “poppet” av alle de små kulene (i leire) eg hadde limt på. Siden det skal godt gjøres å male slike små “erter” fant eg ut at det var bedre å fjerne de.

 

 

 

 

Dette bildet er fra august og du kan se alle de små “ertene”? Disse hadde eg jo tenkt å male Limefarget….Men så vettu, fikk eg smaken på Cernit leire (Du vet; Alle maskemarkørene eg laget) så da…

 

 

 

 

…laget eg heller de “ertene” i Limefarget Cernit i steden for! Mye arbeid spart der 🙂 Men det må eg si! Hekkan de der små “ertene” i leire som eg blandet Karlson Lim inni hang godt fast på fisken! Ble helt sår i fingertuppene av
å plukke de av,
vel vel…nå er eg jo i god gang med malinga – E N D E L I G! Eg har et ferdig bildet av hele fisken
i hodet og den ser rimelig bra ut altså *Krysser fingrene* Kjenner at iveren begynner å stige igjen
og det klør i fingeren – Det er et godt tegn!

 

 

 

 

Slapp helt av! Jula er ikkje borte her ennå, No No, tidligst 1.Nyttårsdag fyker den ut – Det er OM eg får i hus plastkasser før det…får sjå…Men altså, aldri før har eg hatt sååå mange blomster på en orkidé på en gang –
Helt nydelig ♥

For en times tid siden ringte det på døra! Det sjeldent her hehe Det er kun om noen vil ha noe *ler* I dag var det av den superkoselig typen: 4 knallsøte julebukk som sang helt nydelig ♥ Gikk ut på kjøkkenet å raka med meg noen go`saker som de etter jubelen å dømme likte veldig godt. Jadda jadda, alt innpakket fra butikken og intet hjemmelaget, ja og ja, eg vet det er en pandemi gående hehe Snappet med meg ei uåpnet brus også, så ja, nå kan de kose seg. Kurven de hadde var ganske innholdsrik fra før. Bra jobba, jenter.

Ja og du…Vil du høre om årets siste smell...? Det bør være den siste i allefall *ler*. Som vanlig på denne tiden av året går eg bananas hos Personliga Almanakk! Oj Oj, en ting er å lage seg sin egen almanakk...me i den der tilbehørsavdeligen, det er der eg slår flikkflakk…Galskap, men eg tror almanakken blir bra da 🙂 Denne gang blir den stor…veldig stor og gleder meg til å smelle den ut her på bloggen *ler* Å nei, den er ikkje sponset,
alt er kjøpt og betalt 🙂 Gleder meg til den!

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Arti den figuren din.
      Jeg strikker på ett par votta, nytt design fra meg. Skal strikke lua også og ett annet par votta, så ja har nok å strikke på. Klager ikke, godt å jobbe ut fra bestillingslista.
      Nyt kvelden.

Siste innlegg