Helt tom for ideér…

 

Du vet når lufta går ut av en ballong? Tja, da ligger den bare der…helt slapp, slappest av alt 🙂 Når eg satt
å snurret på den nye stolen min inne på Hobbyrommet i dag var eg som den ballongen…HVA SKULLE EG NÅ STARTE MED?? Fullstendig tom for ideér, har ikkje peiling på HVA eg skal plundre med. Eg vet at eg skal lage noe for ei over nyttår, men eg trooor ikkje det er før i mars ca, det blir skamgøy…..men det er jo lenge til...For å få meg selv i gang på en måte kom eg på noe Illustratørlæreren min sa i studietiden: “Du må kunne prestere også på et tomt hode” og det var noe me inni mellom trente på. Jobber du i et reklamebyrå f.eks kan jo ikkje kundene stå
å vente i dagevis til du få eg god idé. Beste måten å få en idé på er å bare gjøre noe! Det nytter ikkje å sitte
å tvinne tomler og tro at du kommer på noe, det er når du sitter å surrer med noe du får de beste ideéne!

Så ja, da vet du det og det var akkurat det eg sullet med i dag…

 

 

 

 

…innimellom fikk eg ordnet alle pakkene som skulle sendes, fant ut at det var like greit å bare få de avgårde 🙂 Elsker at eg kan sitte hjemme på egen pc å betale og fikse, etter på er det bare å levere de kjapt inn på posten 🙂 Så ja, ALLE gavene fra siste Julekos + Julegaven er sendt.

 

 

 

 

I løpet av julehelga har eg heklet hele 2 lapper til det som forhåpendligvis skal bli ei kåpe (Kjempeprestasjon haha)- Til våren! Denne Kåpa er ikkje noe hokus pokus, men eg falt så det singlet og var kjapp med å få garnet
i hus 😀 Meningen er at eg skal hekle lapper i diverse fargekomboer, men eg klarer ikkje bestemme meg…
dvs at eg enn så lenge sitter å hekler alle like.

 

 

 

 

Det er ganske tydelig at eg har surret med et hode tomt for ideér i dag *ler* Dette er en type oppgave som eg overhodet ikkje likte i studietiden; Dvs en oppgave som ikkje skulle være riktig på noen måte, helt uten en plan, det skulle bare skje….Som du vet så liker eg at ting er ordentlige, gjennomførte og ikkje minst nøye! Her prøvde eg
å ikkje falle i et “Mønster” og bare dure i vei, ja det blir nesten som hvis du prøver å tegne i blinde. Fra eg var liten har eg elsket å tegne og da eg starte med utdannelsen min var det illustratør eg skulle bli, men som du vet ble eg Gr.Designer – Absolutt et yrke med MYYYE mer frihet og en stor mulighet til å bare være kreativ, som Gr.designer kan du jo fortsatt bruke blyant og papir. Når eg ikkje aner hva eg skal tegne starter eg alltid med et par øyner
og så bygge videre på det, at dette skulle bli en sau var det ingen som visste, ikkje eg en gang haha

Så ja, da ble det vel en slags SaueSyklus da?? Beiter og koser seg hele våren/sommeren før det blir masse ull, klær og sokker….NEI! Eg har ikkje tenkt på at sauene blir slaktet og havner på bordet som pinnekjøtt i jula, de blir bare til masse fine sokker og andre varme plagg *ler hjertelig* Tror faktisk eg skal ta å male den hvite ramma eg, ja bare for å understreke galskapen og så skal eg spikre bildet opp på en av veggene på Hobbyrommet…
“Den første dagen på Hobbyrommet etter en kreativ og travel høst/jul”.

Hvis du ikkje har vært på jobb i dag,
hva har du brukt denne ekstremt sløve mandagen til?

Morgendagen kan bare bli bedre, myyye bedre håper eg 🙂
Nå kl. 21:45 skal eg KOoooOSE meg med filmen Bohemian Rhapsody på Tv2 – Har sett den mange ganger, men det er en film eg kan se 100 ganger til, eg mener: Det er jo Queen og Freddie Mercury ♥

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Så herlig sau du tryllet frem.
      Ja ikke greit å være helt tom for energi og ideer. Selv kjenner jeg ofte på å være full av ideer, men helt tom for energi.
      Kjedelig, men du snudde det jo til noe positivt alikevel. Og det er jo deg i et nøtteskall.
      Selv valgte jeg å gi vaskemaskinen litt oppmerksomhet i dag før jeg benket meg ned med enkelt strikketøy foran Tv for å følge med på sjakken.
      Romjulsklem fra Liv

      1. Planen min i går var å angripe vaskemaskinen her også, skittentøydunken på Dib sitt rom skulle tømmes, det viktigste var å få vasket noen boksere…Vel…eg tømte både den dunken + den på badet, ingen boksere…Hmm ergo? Gadd ikkje vaske klær for me valser jo bare rundt i pysj uansett 🙂 Kos deg du også, i romjula 😀

    2. Jeg liker veldig godt å se alt det kreative du holder på med. Tegning, strikking, you name it. Keep it up 🙂

    3. Hei.
      Her er det også tomt for ideer og ork for å finne noe. Har noen ting som jeg vil prøve meg på, men de involverer fint og varmt sommervær, samt sag og spraymaling.
      Sliter med å finne vaskemaskinen her å.

Siste innlegg