Dette er helt perfekt jo!

Designet av Julie Weisenberger

 

Planen min om å strikket ei matte, eller et lite teppe av et eller annet slag, til å ha liggende rett innfor skyvedøra her har til tider vært ganske plagsom(!!) *ler* Over en lengre periode har me bare brukt ei lita rundt baderomsmatte som eg har brettet i 2, når den er til vask er det som oftes et turkis håndklede som ligger der…Rimelig tragisk om eg skal si det selv! Ja for du vet jo at eg har garn i metervis som kan passe til akkurat dette formålet, meeen….så går tia da vettu! Me går jo daglig inn og ut den døra hele året, ikkje minst labber Milo (<—Katta!)
inn og ute 237 ganger i døgnet, så ei matte er absolutt og høyst nødvendig…

 

 

 

Designet av Julie Weisenberger

 

Allerede for en del år siden kjøpte eg flere ruller med sånn “Spagettigarn” – I mørke brunt, akkurat det passer ikkje her lengre så strikkinga på den matta stoppet jo helt opp…Det var på dette tidspunktet ca at ei baderomsmatte ble bretta i 2 og lagt foran døråpningen…Men NÅ altså, ja nå skal det bli andre boller for matta på bildene over er ganske enkelt perfekt! Kul er den også, meeen eg tror nok eg kommer til å droppe de duskene. Syns eg ser Milo hver gang han går inn og ut…! Oj, det kunne fort blitt et evig kaos og ikkje minst mange tråder på avveier.

 

HALF-MOON
Bildene over
42 cm X 81 cm

 

 

 

 

 

 

For et par år siden fikk eg en del av dette garnet i hus (Det er faktisk utgått nå, så ingenting å linke til dessverre). Eg startet på et pledd til sofaen, å ja…eg strikker det på pinne nr 30 mm, ganske enkelt litt tortur – Funker fint å bare strikke en pinne nå og da, eller aldri *ler*. Uansett, teppet eg har på denne pinnen trenger ikkje alle hespene eg har, derfor går det helt fint om eg tar en hespe, eller 2 å strikker den halvmånen over her.
Vil si at ei matte som det er helt overkommelig – Håper eg 🙂

 

 

* * * *

 

 

OK, nå er eg litt usikkert på hva som skjer…Eg har alltid alarmen på senest 9 (alt etter når eg legger meg) Er ikkje glad i å sove lenge om morningen, elsker tidlige morninger. Vel, våknet halv 8 i dag også selv om eg la meg kvart over 2 i natt, det hadde blitt en sløv dag om eg sto opp….Siden eg hadde alarmen på 9 snudde eg meg og sov videre….våknet 10.45!! Det eg ikkje skjønner er hvordan eg kan klare å sove gjennom en hinsiden kjiming av alarmen som brøler hvert 10.min!? Skulle jo tro eg havner i koma på morgenkwisten! Jaja det er laurdag og det er dugnad ute, dvs Ali er i full sving sammen med naboene og eg kan heldigvis nyte litt av den
morgenfreden her inne alene ei stund 🙂

Selv om det faktisk er en del å gjøre her hjemme velger eg meg en fridag i dag! Akkurat som eg forutså den helga da eg fikk UVI og var skikkelig dårlig noen dager ville noe av rotet vente på meg….La oss si det sånn at det venter ennå...Ikkje har eg tenkt å røre det i dag heller, for i dag er det lørdag som sagt og eg har planer om å knyte litt makramé og montere noe perlerier. Eg trenger minst en eller kanskje 2 dager i uka hvor dagen kan starte med ting eg har lyst å gjør og ikkje alltid bare ting man må gjøre for at et hjem skal se ok ut 🙂 Tror beint fram eg bare hopper rett i dusjen og starter med det og koseklær!

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
NYDELIG LØRDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg