Dette passet veldig dårlig nå…

Designet av Raina K

 

Eg lure på om dette teppet bare POPPET opp midt på skjermen mens eg satt å surret inne på Ravelry? Plutselig bare var det der og SWOSJ så hadde eg kjøpt det!?! Eg var så kjapp i vendinga at man skulle jo tro eg var redd det skulle bli utsolgt! *ler* Altså, 2 farget patent… å ja eg har definitivt strikket mange kluter i teknikken og det kan fort bli et aldri så lite helv… for å si det sånn, men eg elsker det! De kluten eg strikket ble knallfine og ikkje minst helt perfekte til kjøkkenkluter. Eneste problemt var: Strikket eg en feil, eller glemte ut hvilken pinne eg var på klarte eg ikkje redde det, og eneste løsning var å rekke opp og starte omatte…*sukk* Eg har til dags dato IKKJE skjønt hvordan man rekke opp bare litt for å rette opp en feil…Trasige greier egentlig….Ser jo for meg at eg halvveis på dette teppe gjør en feil…? Ikkje sant! Dette teppet har jo i tillegg mønster, spørs hvordan det hadde gått?

Designere skrive hvilket ferdighetsnivået som trengs: Eventyrlig Nybegynner(direkt oversatt) Vel…eg vil jo si eg er en erfaren strikke, muligens også ganske så eventyrlig, men eg skal innrømme at eg tror eg hadde slitt litt med dette teppe. Eg har lest meg gjennom mesteparten av oppskriften og den er for såvidt grei den, men også eg måtte garantert pugget litt forkortelser 🙂 Uansett, hvis eg stålsetter meg for noe så får eg det til, det vet eg….
Ååå dette teppet var bare såå flott og det hadde jo vært perfekt her i sofakroken, akkurat som alle de andre teppene eg har lyst på…Er du kjent med problemet?

 

 

 

Designet av Raina K

 

Designeren fraråder (nesten) til å bruke merinogarn til teppe da det blir veldig elastisk, bruk ren ull. Eg tenkte med en gang på ASK(Hifa2) eller Finull type garn. Ser for meg at teppet hadde blitt skikkelig flott. Litt i tvil om eg ville strikket med kontrastfarger, tror eg ville hatt 2 farger heeelt ton-i-ton ♥ Av andre kjente garntyper nevner designeren selv både Karisma og Lima fra Drops. Eg har f.eks strikket Dette Teppe 2 ganger i Andes som er en tjukkere utgave av Lima og de teppene har holdt seg godt 🙂

 

BRIOCHE STATION BLANKET
Bildene over
Str 124 cm X 160cm

 

 

 

* * * *

 

 

 

De lave gradene holder stand og i dag var det -13 da eg sto opp kl 9, sola skinner og terrassen er full av småfugl som har skikkelig morgenparty 🙂 I går kwell duppet eg av her i stolen et par ganger før eg omsiden krøp til sengs litt før halv 3….Sånn er det bare når den kreative hjernehalvdelen jobber, egentlig merkelig at den jobber på skikkelig høygir om natta!! Husker sååå godt når eg jobbet som Grafisk Designer og Illustratør – Den tiden var MAGISK! Eg var jo selvstendig og jobbet mye hjemme, hadde på “en måte” fast arbeidstid. Mye av den tiden på dagen ble brukt ute hos kunder hvor eg bla monterte en del av det som eg hadde laget. Var mye fasadeprofileringer, bildekor etc,  men ellers også alt annet av profileringsmateriale. Når eg var ute på denne type jobb kom eg jo i kontakt med mange mennesker, fikk veldig ofte spørsmål som f.eks: “Har du noen idé om hvordan eg kan løse bla-bla?” Et av mine standar svar var: “Gi meg et par dager så skal eg se på det….” Så ja, når min arbeidsdag var over og eg endelig kunne synke ned i sofaen i kwellinga var det veldig ofte sammen med ei tegneblokk og blyanter…Var ALLTID slik en idé startet før eg videreførte det til Mac. Vel, kort fortalt ble eg jo da sittende hele kwellen og utover natta, skisse, tegne og tenke! Kreativiteten blomstret jo senere det ble. Stupte i seng langt på natt (morningen?) sov noen timer før det var opp og ut å jobbe videre…for så å dra med meg NYE ideér hjem nesten daglig! Åååå men eg elsket jobben min…

Akkurat sånn er det i grunnen nå også, de kreative tankene begynner å spinne utover kwellen, eg “må bare” teste noe før eg legger meg sånn at det er klart til å sette i gang når eg våkner dagen etter 🙂 Vel, den type søndag er det i dag, har en del eg bare må teste skikkelig ut 🙂

 

 

LAG DEG EN FIN
SØNDAG DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Hei, nydelig teppe, ikke rart du måtte ha den oppskriften 😍jeg har strikket endel 2 farget patent, må jeg rekke opp så snur jeg arbeidet og rekker opp hver m ved å stikke strikkepinnen i m under og løsner tråden ( håper det ble forståelig 😅) må gjøre dette 2 ganger da pr side, siden det er strikket 2 ganger pr omg

    2. Hei 🌞
      Så fint teppe (ikke minst fargene!).
      Jeg har 3 strikkede/heklede tepper, og det holder MER enn nok 😂 Har også gitt bort 3 stk, ett av dem Umaro. Skal strikke ett Umaroteppe til neste år. Så flott og enkelt teppe 🤩
      Noen ganger, når jeg er i tvil om videre strikking, enten pga mønster (feks fargevalg), størrelse eller at det er lett å gjøre feil, så trer jeg en tråd gjennom maskene før jeg strikker videre. Så om jeg må rekke opp er arbeidet “reddet” fra tråden og ned. Og tråden er jo bare å flytte oppover ettersom man strikker/har kontroll på mønster/størrelse. Enklere å plukke opp maskene igjen er det også 😉
      Ha en superkreativ søndag 🌞
      Klem fra Margaretha

Siste innlegg