Drømmedag med synlige vårtegn

 

Endelig…! En skikkelig tur uten for mye ondter, fantastisk nydelig! 🙂 Parkeringen på Hellestø var ca smekkfull, men som sagt før, uansett hvor mye bil så føles aldri denne stranden full. Det var omtrent vindstille og sola varmet, dvs me hadde kledd oss alt for godt, begge 2. Når det står at det 8-10 i pila fra nord vet me jo at det kan bli kjølig ute på jæren, men jakken måtte åpnes og halsen måtte av –
Jaggu glad eg tok caps i dag!

 

 

 

 

Me fikk litt sjokk da me gikk ned mot stranden, vanligvis går me jo rett frem der du ser livbøye,
ja for her det jo alltid bare strand…I dag var det et krater og me måtte rett opp i sanddynene
for å komme oss ned på selve stranda.

 

 

 

 

 

Tja, dette er vel tegn på at det virkelig har vært en kald og “hard” vinter, håper det ordner seg selv til sommeren. Me gikk litt i sanddynene i dag og det var det mye tegn på at våren er like om hjørnet; Masse små grønn spirer på alle strandblomstene

 

 

 

 

Her var den andre forandringen etter vinteren…! Det er rett etter Sele Havn hvor me går i sånn gress/sand stier bort til Selestrand…Hmmm fant ikke et bilde fra i fjor fra nøyaktig samme sted, men det eg kan si: Vannet til venstre skulle ikke vært der, det er der me vanligvis går….Eg kan heller ikke huske at det var sååå mye stein!? Merkelig! Me hadde ikke lyst å gå i alle de steinene så me snudde,
da hadde me gått i nesten 4 km så det ble eg bra tur totalt.

 

 

 

 

Årets første skikkelig tur sammen med Ine 😀 

 

 

 

 

Mmm finnes ikke noe bedre, eg kunne gått langs havet hver dag! Eg liker godt å gå på fjellet også og syns det er like fantastisk når eg er der, men når eg kommer ut hit føler eg at eg puster 🙂 Å ja da, det var mange surfere i dag også...sikkert kaldt, men i dag hadde de med seg Badstu på hjul 🙂 

 

 

 

 

 

Se det ja, ble en god tur! Kjente det litt i foten, men valgte å ikke kjenne etter så det gikk veldig fint.
Vel hjemme var det digg med en lang dusj og etter på ble det deilig salat av gårsdagens rester 🙂 Nå tenker eg det blir en avslappende kwell med strikketøyet, i går hadde eg ikke tid til så mye sånt så kwellen skal nytes. Til slutt vil eg bare si at eg syns du bør sjekke ut DETTE og sååå kan du bli med på DETTE 🙂 

 

 

 

HA EN ROLIG KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

6 kommentarer

Siste innlegg