Du kommer til å ELSKE disse!!!

Designet av Cheryl Toy/Interweave / Harper Point

 

Ofte er sokker bare sokker, du trekker de på beina fordi det er kaldt og du tenker ikkje så mye mer på det…men så har du SOKKER! Å du hildrande du det kan være stor forskjell! Du kan går fra: “Kan du få de der skittne beina ned fra bordet” …TIL….“Å wooow for noen lekre sokker du har på deg!”

 

 

Dette er de sistnevnte sokkene…bare se… ⇓

Designet av Cheryl Toy/Interweave / Harper Point

 

O`la la
Se på de da!? Hæ? Lekre, ikkje det? Uansett hvilke ben me har så er disse sokkene rålekre og eg skulle jo mer enn gjerne hatt meg et par! De eg har (peker på bildet i headingen helt øverst) er ikkje fult så lange…eller lekre, men lange sokker ER digg! Sokkene på bildet er strikket på pinne 4 så selv om sokkene er lange er de absolutt overkommelige, bunadsokker på pinne 2 er i en heeelt annen liga – For å si det sånn 🙂

 

YUKON RIVER STOCKINGS
Bildet over

 

 

 

 

Designet av Cheryl Toy/ Knit Picks

 

Ahaa nok et par stunning sokker ♥ Her snakker me straks litt mer tålmodighet, tynt garn og pinne 2,5 – Men ahaa for noe herlige sokker! Egentlig enkle ribbesokker (som faktisk er det beste) med en twist her og der 🙂
Knallstilig opp på strømpebuksa til det korte (vinter)skjørtet og de kule boots`a!

 

FONTANA SOCKS

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

Da var HELGA her!! Helga hvor alt skal skje (føler eg!) 2 av 4 digre julepyntesker har i løpet av natta kommet seg opp fra garasjen! De 2 andre kommer opp i løpet av dagen 🙂 Selv om det ikkje er så mye (som planlagt) som er på plass er eg glad for at alle gardinene er hengt opp + at det faktisk er ganske rent og pent 🙂 Mye arbeid er spart da! Det eg må gjøre først er å kjapt brette et stativ med klær og rydde spisebordet for perler! Det går rimelig radig og eg foretrekker å gjøre det selv 🙂 Alt av perlerier som skal ut skal møtes på den store kommoden i gangen for taping. Eg har bestilt NanoTape fra MegaFlis, meeen i dag da eg skulle spore pakken (ja eg kjøpte på nett siden det var fraktfritt og kunne spare meg for turen…) oppdaget eg følgende beskjed: “Estimert leveringstid til VÅRT LAGER er 29/11”! WHAT!?!? Den funker ikkje….så nå må eg jo ut dit likevel…Jaja…Etter på det er det inn til mor mi å hente diverse før eg starter handlinga på Rema. ALT som skal bli med i Julebaksten skal i hus Today! Heldigvis kjøpte me mel og sukker og sånn i store pakker på tilbud forrige uke, men det er visst jammen meg nok som skal handles likevel. MEN! I år har eg knallgod oversikt i skapene (takk og pris for min galskaprydding tidligere i høst!) så eg har tatt et overblikk på hva me har (kan spare en del på å ha kontroll).
Listene er klare så det er egentlig bare å sette i gang!

Når eg så er hjemme igjen og alt er pakket ut er det det meste i skapene på en måte som gjøre det enkelt å bake 🙂 Ååå eg minnes de siste årene med et kjøkken på halv 8 hvor det alt bare måtte stå på et allerede overfylt kjøkkenbord! I år skal det faktisk bli en fryd å bake! GLEDER MEG!! Eneste problemet eg har møtt foreløpig er: ESSENS! Det er neimen ikkje enkelt å få tak i gitt! Det er jo faktisk utsolgt all over det place! Amira fant bringebær og “Julerød” Icing Color i går, men eg vil også ha “Grønne Epler” smak, helst ville eg hatt jordbær, men det er jo umulig! Skulle ha tenkt på det i sommer og handlet fra england slik eg gjorde for noen år siden, men men.
Ville hatt en oransj smak også…jaja, eg finner nok på noe 🙂

SÅ ja, det er mulig eg begynner å dra ut fra eskene senere i dag, men da har eg i allefall resten av dagen i dag og morgendagen til pynting 🙂 Planen er jo som alltid å dale ned i go`stolen i morgen kwell
og være fornøyd (garantert utslitt også)! Ho Ho HOooo – Det er jo Jul jo!

 

 

LAG DEG EN FLOTT
DAG OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei Smågira Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. For noen lækre strømper… “lyst på”. Får vel forsette å holde armen i ro og sikle på bilder😊 hjemme blir det mannen i huset som ordner gardiner i år… jeg har gått på min 1 av 4 netter.. så jeg kommer hjem lørdag til røde gardiner tenker jeg. Kos deg med pyntinga, jeg skal kose meg på jobb.

Siste innlegg