Eg dåner! -Strikkeoppskrift

Designet av Birthe Pedersen

 

For meg er prosjekt som dette den ultimate strikkedrømmen ♥ Dessuten må eg snart gjøre alvor av å få i hus noen nøster av Jamieson&Smith – Et par nøster i hver farge hadde gjort susen for å si det sånn! Garnet minner om Finull, men tynnere og det selges i nøster på 25 gr (115m) Ååå 92 farger å velge i…hvis eg skal ha 2 av hver…hmm…det blir 184 nøster – Himmel sååå herlig!! Da kunne eg jo startet på tidenes Fair Isle prosjekt som…

 

 

 

Designet av Birthe Pedersen

 

…Denne kjolen absolutt er!! Har du sett!?! Absolutt en kjole eg kunne tenkt meg, tenk for et eventyr den må være å strikke!? Størrelsen på kjolen er lett å justere i følge designeren. Overvidden er 90 – 100 – 110 cm, eg vil også tro at ved å f.eks bytte til Finull vil gå fint om du trenger flere cm`er 🙂 Oppskriften er på dansk og engelsk.

 

MIRABEL
Bildene over
Str S – M – L

 

 

* * * *

 

 

 

Jøss, se det ja, nå var me jo allerede midt i påsken, men en extra lang fredag er jo alltid herlig 🙂 Amira og Eirik kommer her i dag og planen min var å flippe noen burgere i dag (Bestilling fra Dib det der) Det blir alltid så mye mat i slike ferier og med tanke på at det er lammelår i morgen kan me ta det litt enkelt i dag. Den der Chiligryta fra onsdag sitter ennå i kroppen for å si det sånn:) Blir nok sikkert mest strikking i dag siden me skal ha besøk, løva er eg faktisk i innspurten på nå og har vel landet på en løsning med ansiktet 🙂 Så langt ser det bra ut.

Sola skinner, men det er ikkje den store varmen, 7 gr og eg hører det blåser! Ja det skal opp i stiv kuling i følge Yr.no – I morgen er det meldt regn og natt til mandag skal det snø…vet ikkje helt hvordan man skal forholde seg til sånt? Glad eg har mye å styre med innomhus 🙂

 

 

GOD PÅSKE

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. En vakker kreasjon!! Får virkelig lyst på… så kræsjlander jeh når jeg ser for meg trådfeste. Men vakker ojeah.
      Da er min påske offisielt åpnet. Rolig dag i dag etter nattevakt. I morgen fpr vi faktisk besøk av familie. ( bare 2 da selvfølgelig) tenker det blir lys oksesuppe/fersk suppe i morgen. Vi juksa og tok låret forrige helg. Ha en koselig tid med ungdommen.
      Riktig God påske til deg og dine🐣

Siste innlegg