Eg er HELT ødelagt!

 

Det er ikkje løgn en gang! Trooor ikkje eg kan legge meg ennå, eg kommer bare til å ligge å vralte frem og tilbake uten å finne en behagelig stilling….kan virkelig takke Ali for det…Som du vet så er Ali (<—Gemalen) kokk av yrke, eller GourméKokk er mer riktig, utdannet i Zürich med konditorfaget i tillegg. Da er det lagt til rette for en 5-retters hver eneste dag hele uka….litt amputert de siste par åra da, men i dag ass….WOW!

Han annonserte allerede i går at han hadde planer om noen arabiske go`biter til lørdagskos – Ja og hovedretten skulle jo være fårikål. Ok, så mens fårikålen skled ned på høykant sto han videre på kjøkkenet å kokkelerte mens mor mi og meg bare satt her å kjente på den søte duften (eimen??) som la seg i leiligheten…O M G!

Ikkje spør meg hva de heter, ikkje husker eg det og det er alt for vanskelig å skrive. Røra han laget så ut som ei litt for tjukk lapperøre, men med helt andre smaker. Noen dråper “Masa`ha” gjør susen. (Det er da presset appelsinblomst, det er de de bruker til å vekke damene med hvis de har besvimt!!! I Libanon vel å merke hehe) Ok, hele røra tar han så i en sånn svære sprøytepose, klipper et stort hull. I steikapanna har en minst 6 cm med varm olje, sprøyter så små kuler opp i, ja det ser ut som små mandelpoteter. De surrer seg såvidt gylne, tar de opp og lar de tørke. Når de er kalde steikes de en gang til – til de blir som på bildet over. Helt til slutt dyppes de
i sukkervann som BARE araberene kan lage skikkelig! Nå ser de heeel glasserte ut….Oh My!

Sååå….skal det smakes! Mmmmm svopp svopp der forsvant 3 stk, godt plassert opp på all fårikålen…plukker med meg en til på vei inn i stua…det var 4….får en en tallerker for å ha på bordet, der var det 6 stk, mor mi smaker en og de 5 andre…?? Vel, eg sa de var gode….må ut på do en tur senere, strekker den lange armen inn på kjøkkenet i forbi farten…og det ble 10!! Eg føler eg skal SPRENG! Var jo akkurat nå ute på kjøkkenet for å ta bildet….rullet en over tunga mens eg tok bilder og den 12. ble med inn i stua! GI MEG STYRKE for magen er vond, vond
og vond….Tror det må være den der forbanna kålen i fårikålen….får alltid luft i magen av det…..

 

 

NATTINATTI OG SOVE GODT
(Er jo lov å håpe…)

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer

Siste innlegg