EG HAR KJØPT MEG DRIVHUS!


UPS!! Det skjedde så fort at eg fikk ikkje informert Ali en gang….før etterpå! *ler* Det var vel egentlig med i beregningen for å si det sånn…..Eg har MAST i 2 år om å få drivhus og han bare; “Nei!” – Neivel, hvorfor ikkje?? –Nei, me kan ikkje ha det på terrassen, det blir bare rot….! Men…. –NEI!  Okiiii

 

 

 

 

Første sommeren me diskuterte dette og eg ikkje fikk medhold plantet eg Jungelagurker og Minimeloner i stua…Det ble ikkje sååå populært haha Ikkje visste eg at de ble sååå store heller! haha
Eg måtte til slutt knyte de fast i garndinstanga.

Vel, eg burde fått et drivhus, sa eg……-Nei!

 

Men ja, han likte Minimelonene da….

 

 

 

 

I dag, før eg stakk ut å hentet hjem helgekosen klikket eg hjem dette! Selv om drømmen selvfølgelig er å ha et drivhus eg faktisk kan være inni, vet selv eg at det ikkje går når man “bare” har en stor terrassen,
men et drivhus som dette er for mitt bruk helt perfekt!

Eg kan sette hyllene hvordan eg vil, eller eg kan være uten hyller – alt etter hvilke planter eg setter inn. Min plan er jo da Jungelagurker, Minimeloner og Jordbærtomater – De trenger litt høyde og så kan eg har litt urter etc,
ja sånn ting som eg ikkje helt får til rett ute på terrassen 🙂 Dette blir bra vil eg tro!

I tillegg til dette blir det vel noen bøker også *latter* For å “få” dette drivhuset måtte eg melde meg inn i en bokklubb!! WRÆL! Drivhuset har en verdi på ca 1700 kr, men eg betaler kun 149 + frakt 🙂 Så HVIS det nå skulle vise seg at det er noe dritt har eg ikkje kjøpt meg fattig, men eg har trua vettu at dette kan funke fint til mitt bruk 🙂

 

 

 


JuHuuuu Gleder meg eg! *knis*

 

 

 

 

Eg ble så giret at når eg var innom Mestergrønn plukket eg med meg 3 “skikkelig” plantebøtter med fat til å ha inne i drivhuset – Nå har eg allerede plantet både Jungelagurker og Minimeloner 🙂 Woop Woop!

 

 

 

 

Dette er en av MANGE Minimeloner fra forrige gang eg plantet! Skikkelig stilige å bruke i salat f.eks Disse er sånn ca 5-6 cm i dia og de smaker en blanding av sitron og agurk 🙂 Spennende med litt sånn rare ting.

 

 

 


SÅ ja, eg troooor dette kan blir en fin vår på terrassen! En ting er i allefall sikkert; Eg skal ikkje kjede meg! Greit å ha litt diverse hobbyer å styre med, man kan bli tullete av å surre så passe mye hjemme hvis ikkje 🙂

 

 

 

 

Var som sagt innom Mestergrønn på handlerunden i dag og eg bare måtte plukke med meg et par buketter med tulipaner – det er noe av det herligste på denne årstiden. Eg måtte smekke meg selv i bakhodet også, det var like før eg hadde kjøpt med meg minipåskeliljer også…Har nå bestemt at eg skal drøye det MINST 1 uke, kanskje 2! Vil jo gjerne at de skal se noenlunde ut i påske og ikkje noe forvokst tjafs 🙂 Smører meg med tålmodighet!

 

 

 

 

I går kwell perlet eg en påskekylling….i 3D….for noe DILL! Ikkje bare bare å montere heller, men nå står den nå her på bordet, mulig litt smårar, men absolutt søt. Skal vise deg i morgen, eller i neste perleinnlegg. Har også hentet hjem den store ramma vettu….Å ja, den var stor – Den var ENORM!

Jaja nå blir det kaffi, strikkings, The Voice og senere tror eg faktisk eg skal se Lindmo, pleier aldri se det,
men i kveld er Jørgine der 🙂 Kan jo bli kjekt!

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Har selv gjort tilsvarende før. Hvis ikke du allerede har gjort det, sett opp repeterende hendelse i kalenderen, kanskje to for da jeg hadde var det litt ulik tid mellom når jeg kunne avbestille. Så avbestiller du det umiddelbart og slipper å få hjem kjedelige bøker 🤗

    2. Du kan snart titulere deg som gartner.. hobby sådan. Følger spent med på spirene dine😄

    3. Vet du jeg har et flatpakket ordentlig drivhus ett eller annet sted i garasjen. Og bare telen går og siste rest av snø og is forsvinner sier Gamle Gubben Grå at han skal montere det. Det blir veldig ok. Hadde drivhus da vi bodde i huset i skogen. Det var bra, selv om jeg burde vært mer gartner. Rakk ikke alt, men nå er ungene store. Nå går det sikkert bedre

      1. Ååååå heldigen du <3 Få det opp!! Om du bare har noen tomatplanter i det er det jo fantastisk deilig! En agurkplante + noen chiliplanter i tillegg så er du der, de trenger bare vann og kjærlighet – det går fint i en hektisk hverdag 🙂

    4. Det drivhuset var jo perfekt for deg da 🙂 Passer jo fint på terrassen deres. Tipper Ali ikke har SÅ mye i mot deg heller? 😀

    5. dette blir bra og ja det passer fint på en terasse :=) minimelon ,det hørtes litt ut som sitronagurk ,jeg har prøvd å så det men mislyktes,har 2 frø igjen og har planer om å sette dei i jorda ,så får vi se,jeg har jo stort drivhus,men har ikke planer om å så i den i år ,har grønnsakshage også ,blir litt der ute ,da slipper eg å vanne og lufte hele sommeren som jeg må i et drivhus,vi liker å kjøre rundt i bobil :=)

Siste innlegg