Eg har RYDDET!!

 

Nå var eg bare nødt til å rydde! Hver gang eg løftet opp strikketøyet følgte det med både diverse ladere, rundpinner, andre garn enn det eg trengte, Q-tips(??) – Ja rett og slett ganske kaotisk! Dette (Bildet) er i grunnen det eg trenger i kurven min akkurat nå. Sokkene eg strikker på og sjiraffen som skal gjøres ferdig. De andre tingene er bare litt nødvendigheter, på en måte. Det som ALLTID skjer at i løpet av noen dager er denne kurven garantert full – igjen! “Mamma, passer du på dette for meg?” -Ned i kurven, ryddet litt på bordet
ned i kurven….Er en tur på Garnrommet, ting blir med inn i stua for det er en MULIGHET for at eg trenger det…
Ja og sånn fortsetter det….i dag var det fult!

 

 

 

 

Eg så ikkje så mye til dette rotet når eg satt her å strikket, men når eg kommer inn i stua så SEEER eg jo bare kaos, kaos kan være gøy det, men nå var i grunnen grensen nådd….

 

 

 

 

…det var bare å sette i gang! Plutselig hadde eg f.eks en haug med strikkepinner og rundpinner, kulepenner, notablokker, visk(?), alt av ladere lå i bunn av kurven, batterier!(ikkje bra å ha i kurven!), 5 sakser, 3 håndkremer, negleklipper, neglelakk(er), kattebørste, hårbørste, linjaler, servietter, telys (vet aldri når man trenger et!) mm. Du skjønner tegninga?? ALT man tror man trenger er jo et must å ha i strikkekurven…eller NOT! Eg blir svett! Nå er 99% ryddet tilbake til Garnrommet, strikkepinner er sorter tilbake i systemet sitt så ting er nesten på “G” 🙂

 

 

 

 

Etter! Ser da bedre ut! Den hvite kurven er den du ser innholdet av på det første bildet. Strengt tatt burde den kurven hatt bein, og ikkje en boks under. Eg ønsker å ha den i høyden da det er enklere å oversikten oppi kurven.
I boksen under har eg IKKJE ryddet! Det er for mye!! Den skal tas i løpet av et par dager. Der er det millioner av papirer, ark, kvitteringer, you name it!! KAOS er bare ett av fornavna! Det havnet litt nytt opp i der nå når eg ryddet også, men nå ser det bedre ut 🙂 *Fornøyd*

 

 

 

 

Men ok, det har vært en litt amputert dag! Dib og eg sto jo opp i 6 tiden og var hos tannlegen på SUS kl 8.  Der fikk han operert ut 2 av visdomstennene, det var ganske brutalt sa han, men det gikk fint. Mye vondt ja, men han overlever jo dette. Sterke Ibux og Paralgin tar det verste + isposer 🙂 Er sykemeldt i 3 dager så da er det jo helg her i huset 🙂 Må jo se det litt positivt da 🙂 Det var jo en litt annen baktanken enn bare at eg cravet is i går da eg stakk på Rema å hamstret!! Det står også øverst på menylista kirurgen anbefalte det først døgnet *humrer*

Eg sovnet klask i 11 tiden i formiddag og sov til halv 4!! Ingen som tenkte å vekke meg etter et par timer liksom….men men, det var godt! Har perlet og slappet av, laget litt “alternativ” mat til Dib i flytende og most form og nå skal eg straks koke ei gryte tomatsuppe som han fikk lyst på (avkjølt så klart). Tenker eg skal legge noen perler før eg helt finner frem strikketøyet 🙂

Ventet en pakke som skulle komme idag, fikk melding i Postapp`n om at den var feilsendt til Kr.Sand….
dvs den kommer i morgen….ARG! Jaja

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. noen ganger må en rydde ja ,kjenner meg skikkelig godt igjen her på bilda dine ,fort gjort hi hi ,kos deg resten av kvelden og jeg håper du får sove til natten etter en veldig lang middagslur :=)

    2. Så godt å få ryddet. DET er min plan i morgen. Jeg skal på Lidl i morgen og der har de akkurat de oppbevarings eskene jeg vil ha.. så da blir det litt mer system både her og der..
      God bedring til Dib,tannlege er ikke kjekt.. men is er godt..

    3. Den kurven var veldig gjenkjennelig! Her står sofaene i vinkel. Området i hjørnet har gubben døpt til reiret mitt! Der ligger garn, et variert utvalg påbegynte strikketøy, ladere og alt annet vi ikke har sett på en stund 🙂

      Mye god is du har der! Her har isbilen stopp rett utenfor porten og hunden digger is, så hun varsler. Jeg prøver å fortelle henne at samme is er billigere på Rema, men det hører hun ikke på!

Siste innlegg