Eg kokte noen larver…!

Designet av Amanda Berry

 

Fra eg var liten har eg i grunnen vært fasinert av diverse insekter, kan jo da nevne de store øyenstikkerene og Larver! De må også være store, aller helst lyse grønne hehe De er jo kjempesøte! Når me er innom Europris må eg alltid klappe litt extra på den enorme larven som ligger der i lekeavdeling, men Ali er ikkje enig i at me burde hatt en i sofaen og i allefall ikkje i senga…EN DAG! Jepp, da skal eg strikke en stor en! Den på bildet er bare en halv meter, men akk så søt! Passer jo perfekt som sengepynt på barnerommet 🙂

 

HAPPY CATERPILLAR
Bildet over
Ca 50 cm lang

 

 

 

 

Designet av Ursa Major Knits

 

Dette er en variant av den lekre typen! Det må eg jo nevne: Ursa aom er designeren her har utrolig mange flotte og ikkje minste unike sjal! Bare ta en titt å se! 🙂

 

CATERPILLAR

 

 

 

 



Eg der i mot, ja eg holder meg til ekte vare *ler* Utrolig morsomme, men fytti så plagsomme! Ja de har regel rett spist opp den flotte planten vår!!! Så og si ALT er borte, de liker tydeligvis ikkje knoppene, men så snart blomstene er utsprunget så er de der og grafser den i seg! Havnet inn på en blogg i går hvor ei forteller om disse larvene så nå har eg også fått svar på hva alle de svarte prikkene som hele tiden ramler ned rundt blomsterkrukka! Eg trodde jo det var noe frøgreier, men nei, det er larve bæsj! Jadda jadda sånn er det med det saken! Nemlig OPPKLART!

Ali satt på terrassen i 5 tiden i morgens siden kameraten til Dib skulle ta båten til Bergen kl halv 7 og da så han flere av disse larvene krype rundt. Han la de på et glass og eg vettu, ja eg syns jo synd på de når eg så de! (Forbanna larver! haha) Vel, før første morgenkaffi sto eg på terrassen å rigget til terrariumet med det eg hadde i heimen. Merkelig nok fant eg sånn sagspoon som me brukte når Dib hadde insektperioden sin. Fylte opp med blader fra blomsten som de omtrent har spist opp og putta larvene opp i. Vet ikkje om de er blitt kok i varmen eller ei, men nå ser eg de ikkje! Var 5-6 store larver eg la opp i og håper jo eg får de til å bli sommerfugler! Tenk så magisk det hadde vært! Hun som eg leste om på den bloggen hadde nå i allefall fått de til puppestadiet 🙂 Får nå se hva det blir med dette, men eg tar nå i allefall ikkje bare liv av de.
Mulig det havner noen flere opp i der etter hvert.

 

 

 

JA, det har seriøst vært en skikkelig HEIT dag! Siden eg var så tidlig oppe i dag la eg meg et par timer i Amira sin seng siden det er det kaldeste rommet me har. Passe svalt så eg fikk sovet et par timer. Ellers har eg i løpet av dagen dukket hodet i iskaldt vann mer enn en gang. Heldigvis slapp me unna den største helgehandelen i dag siden Amira fikset det i går, men det var et par ting me måtte ha så me svippet på Rema en tur i ettermiddag. Hadde eg visst at det var SÅÅÅÅ kaldt i butikken hadde eg gått der tidligere, ja og bare vært der liksom *ler* Vel hjemme igjen tok me et kjapp rundt på kjøkkenet siden me likevel var så svette, fikk steikt alle burgerene og gjort klar tilbehøret. Tok meg en lang dusj/hårvask med vannet på det kaldeste! HIMMELSK! Har fått i meg en halv burger for matlysten er ikkje på topp i varmen. Høyste temperatur eg fikk målt her var 33! I natt er det meldt 24 grader fra midtnatt til 06:00 så eg trooor eg camper på Amira sitt rom for da kan eg ha vinduet helt åpent!! Eg MÅ sove i natt fordi me skal opp 04:30 i morgen tidlig!! OMG!! Jepp, Dib skal jo ta 06:30 flyet i morgen tidlig! Han skal få bli med på Landslagsamlingen i Trondheim i morgen (JuHuuu) og selve treningsleiren starter på søndag 🙂 Ååå det hadde vært kjekt å blitt med!! Neste år, ja da vil eg fikse meg muligheten til å bli med 🙂 Jepp jepp!

Nå? Ja nå skal eg nyte at sola ikkje står på vinduene her i stua og at det blåser mye! Det er nesten storm i kasta gjennom stua inni mellom *SVALT* Selv om det er VARMT må me jo bare nyte det herlige temperaturene uansett, det blir fort nok kaldt igjen!! Ingenting er jo verre enn å fryse! Anyway, eg gleder meg litt til søndag! MoHaaa da skal det plaskregner, lyne og tordne! På mange måte er faktisk DET favorittværet mitt!
Det er så koselig og skummelt!

 

 

 

KOS DEG OG LA DEG
EN AVKJØLENDE KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei ganske fornøyd Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg