EGG LUER – Gratis Strikkeoppskrifter

Designet av Rosemary (Romi) Hill

 

Enkelt og greit uten så mye fikksfakserier, men akk så dekorativt på et frokostbord! Du kan f.eks få med deg ungene på dette! Trenger ikkje være en strikkemester for å fikse dette og veldig ofte er det jo bevist at det
enkleste er ofte det beste, ikkje det? Luene er strikket i tynt sokkegarn og strikkefastheten er på 28 m
og det vil nok passe de alle fleste egga 🙂

Nå kan du virkelig få bukt på alle de små restene 🙂

 

 

Designet av Rosemary (Romi) Hill

 

Hvis du leser inne på prosjektsiden på disse eggluene så har designeren laget til en skikkelig eggjakt som alle kan bli med på. Passer jo fint om du f.eks skal kose deg med strikkepinnene hele påsken 🙂

 

EGGSY HATS
Bildene over

 

 

 

* * * *

 

 

Elsker langfredag!! Fredag er generelt en herlig dag og når den er extra lang blir det jo bare enda beder! *Tørt* haha La meg i 3 tiden i natt med en STOR irritasjon hengende over hodet!! I dag har begge ungene bestilt hamburgere, helt greit, me kjøpte 2 pk med burgere (altså 20 stk) da trengte me også 3 pakker burgerbrød noe som me også kjøpte, men burgerbrødene ble på en forunderlig måte IKKJE med oss hjem fra butikken når me handlet på tirsdag og DET oppdaget eg i natt rett før eg skulle legge meg!!! HVOR irriterende er vel ikkje det??? Ble liggende å tenke, ja det knakte i knollen for å finne ut hva som skjedde!! Husker eg sto å la varene på båndet og det var MYE varer nede i andre enden fra oss og andre som handlet så Ali pakket til den store gullmedaljen.
Eg husker at eg tenkte at de burgerbrødene kommer til å bli smoste i enden av båndet av alle de andre varene så eg la de litt til sides der ved kassen for å legge de på til slutt….troooor vel kanskje at de ligger der ennå…HELSIKKEN!! 
INSANE irriterende!!! Håper virkelig at ungene f.eks kan svippe ned på Joker å få tak i nye! Hamburgere uten brød er slettes ingen skikkelig burger, må bare nevne det haha Ordner seg nok! 🙂

I går kjørte eg å hentet mor mi og hun var her hele dagen og hele kwellen. Ble en del strikking, men eg har ikkje kommet så veldig langt på den første sokken, men eg har fått strikket en del mer på kjolen til Amira. Den første sokken som skal strikkes er liksom ikkje plankekjøring for eg må jo tenke HVA eg skal strikke og skriver på en måte oppskriften etter hvert. Mye skravling og samtidig tenke på slikt funker dårlig for meg 🙂 SÅ ja, min plan for i dag å bare kose meg hjemme, være litt på terrassen, strikke og bare roen ned. Eg shainet kjøkkenet før eg la meg i natt så det er intet å gjøre bortsett fra at eg skal utnytte sola til kletørk 🙂

Tror eg skal ta med meg en kopp kaffi å sette meg litt ut eg, ja bare sånn i pysjen, DET er sommer det!
Bare for å nevne det: Det er vindstille, blå himmel, full sol og 18 grader!!

 

 

 

HA EN FANTASTISK DAG!!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Positiv Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg