EGGJAKT! -Er du klar?

Designet av Cindy Pilon

 

En gang har me vært på skikkelig eggjakt, det var noen amerikanske naboer som arrangerte da Amira var liten. Me møttes i barnehagen på Skjærtorsdag og naboen hadde pyntet ALL MASS + hun hadde kokt og lagt ut 200 egg – OVER ALT! Alle eggene var i forskjellige farger, pakket inn i små cellofanposer sammen med twist o.l. Da var det bare; Klar-Ferdig-GÅ!!! Eg var høygravid med Dib så Amira sprang rundt med alle de andre naboungene, de var høyt og lavt, egg kan nemligen gjemmes på de merkeligste plassene! Alle ungene hadde lignende kurven som over på bildet, bare de ikkje var strikket. Alt from the american 🙂 Skikkelig gøy!

Etter endt eggejakt var det Lunsj hos samme nabo, masse mat + eggene ble skrelt og spist av de som ville ha, men 200 egg, ja det ER rimelig mye. Kan jo si hva man vil om den frotsinga(!!!), men gøy, ja det var det.

Min form for eggjakt etter at DIb ble født var at eg gjemte ungene sine påskeegg ut i busk og kratt. Da me flyttet hit i denne leiligheten i 2008 plasserte eg påskeegga i fjellveggen bak blokka her! Jepp, eg måtte klatre 🙂

 

 

BUNNY EASTER BASKET
Bildet over

 

 

 

 

Designet av Cindy Pilon

 

Er slettes ikkje bare kyllinger, egg og høner som hører påska til, Påskelammet må også være med 🙂

 

SHEEP BASKET

 

 

 

* * * *

 

Nop, eg får ikkje helt til å sove LENGE selv om eg legger meg tidlig! I går la eg meg 23.30 ca sovnet momentant, men våknet halv 7! Vel å merke fordi naboungen skreik som gal ute på trappa, men dog. Lå å dormet ei stund og seeeg ut av senga i halv 8 tiden. Følte meg som ei skikkelig vridd vaskefille.
Er så langt i fra på høyde med meg selv om dagen.

Hadde ikkje før stått opp før Amira ringte fra Oslo. Hun lander her på Sola litt før halv 10 så spørsmålet var om me henter henne. Da blir det altså handling i samme slengen og det er jo positivt! Få unnagjort det som skal gjøre tidlig så har eg resten av dagen til å være trøtt på! Nei, eg må nok få ræva i gir å få tatt de prøvene hos legen rett over påske for kroppen er absolutt ikkje forenelig med innsida av hodet!? Ga det mening tro? Dvs eg vil så mye, men det er 0 reaksjon i lemmer og bein. Skjønner liksom ikkje helt greia, trodde egentlig eg var på toppen av livet nå eg? Ikkje hjelper det å “ta seg sammen” heller, er ikkje mulig det når kroppen ikkje vil ser du.

Jaja, eg får trekke på meg ei joggebukse før me må komme oss ut dørene, eg vil, men ikkje kroppen-
Uansett litt HelgeKos må hentes uansett 🙂

 

 

 

 

LAG DEG SELV
EN GOD FREDAG!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Sliten Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Huff da – høres slitsomt ut 🙊. Skjønner litt hvordan du har det, og det er ikke greit. Ønsker deg uansett en super fin helg og riktig god påske 🐣🐣🐣. Digger bloggen din 😍. Kos deg, klem T❤️❤️❤️

Siste innlegg